Otwarte przed kilkoma dniami kampus autonomicznej jazdy BMW Group to nowoczesne centrum kompetencyjne stwarzające optymalne warunki dla większej innowacyjności, efektywności rozwoju i przyszłości firmy.
15 miesięcy temu firma zdecydowała się zebrać doświadczenie w zakresie rozwoju systemów wspomagających kierowców oraz wysoko i w pełni zautomatyzowanej jazdy w jednym miejscu.
Zobacz także:
W rekordowym czasie powstał kampus o 23 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej i miejscem dla 1800 pracowników. O wyborze tej lokalizacji zadecydowała optymalna infrastruktura, bliskość Centrum Badań i Innowacji BMW Group, bezpośrednie połączenie z autostradą, a także szybkość, z jaką można było rozpocząć prace.
Dzięki kampusowi w Unterschleißheim Grupa będzie mogła skupić się na rozwoju najnowocześniejszych systemów. Tylko w ubiegłym roku firma zatrudniła około 1000 nowych pracowników do pracy nad ważnymi technologiami przyszłości. Szczególnie poszukiwani są informatycy i twórcy oprogramowania w dziedzinie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych.
Kampus autonomicznej jazdy oferuje nowe, nowoczesne środowiska pracy: open space, inteligentne i elastyczne wykorzystanie powierzchni biurowej oraz zróżnicowane i kreatywne środowisko pracy. Korzyści dla specjalistów są oczywiste: elastyczność, wydajność, duża odpowiedzialność osobista i krótkie dystanse. Na przykład programista będzie mógł w nowym kampusie natychmiast przetestować w samochodzie kod, który właśnie napisał.
Nowe środowiska pracy idą w parze z nową, elastyczną kulturą pracy i zarządzania: menedżerowie i pracownicy pracują w tej samej otwartej przestrzeni biurowej. Sprzyja to tworzeniu sieci i upraszcza komunikację, przyczyniając się do skutecznej współpracy przy opracowywaniu bardzo złożonych produktów.
Kampus otwiera drogę
Otwarta struktura kampusu zapewnia optymalne warunki – BMW Group jest pierwszą firmą w branży motoryzacyjnej, która konsekwentnie i kompleksowo stosuje zwinne modele pracy w całym obszarze specjalistycznym. Ood badań po rozwój produkcji seryjnej wszelkie prace nad systemami wspomagającymi kierowcę i autonomicznej jazdy odbywają się w tych nowych strukturach.
Małe, interdyscyplinarne zespoły pracują nad poszczególnymi procesami częściowymi w niezależny i kompleksowy sposób. Ich wysoka elastyczność pozwala szybko i skutecznie reagować na nowe wymagania. Cały proces tworzenia oprogramowania, z jednej strony nabiera dzięki temu tempa, a z drugiej strony jest w stanie poradzić sobie z niezwykle wysoką złożonością.
W czasach przełomowych zmian w przemyśle motoryzacyjnym, w których konkurowanie z nowymi podmiotami staje się coraz bardziej złożone, tempo innowacji znacznie wzrasta, a młodzi specjaliści oceniają atrakcyjność pracodawców przez pryzmat zrównoważonego rozwoju, nowoczesnego środowiska pracy, elastycznych i sprawnych procesów, nowoczesna lokalizacja, taka jak nowy kampus autonomicznej jazdy, ma decydujące znaczenie dla przyszłości i innowacyjności firmy.