BMW: NOWA SERIA 8 COUPE NAWIĄZUJE DO SPORTOWEJ HISTORII

bmw-8-1

BMW prezentuje nową serię 8 Coupé, która wjedzie do salonów w listopadzie. Model łączy imponującą dynamikę oraz doskonałe właściwości jezdne i luksus na długich dystansach.

Nowe auto nawiązuje do historii samochodów sportowych marki i jest sygnałem o rozpoczęciu ofensywy modelowej w segmencie pojazdów luksusowych premium.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowy model to połączenie sportowego charakteru z nowoczesnym luksusem, komfortem na długich trasach oraz innowacyjnymi technologiami obsługi, wspomagania kierowcy i łączności sieciowej. Na jesieni na rynku pojawi się dwóch wariantach.

bmw-8-2

Pierwszy to BMW M850i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,5 – 10,0 l/100 km; emisja CO2: 240 – 228 g/km), sygnowane przez BMW M Performance Automobil, z nowym silnikiem V8 o mocy 390 kW / 530 KM. Drugim – BMW 840d xDrive Coupé (6,2 – 5,9 l/100 km; 164 – 154 g/km) z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW / 320 KM. Przeniesienie napędu w obu modelach przez zmodernizowaną 8-stopniową skrzynię Steptronic.

Oba silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Struktura karoserii, napęd i układ jezdny zaprojektowane zostały pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy sportowego samochodu najwyższej klasy. Równoległy projekt obejmował BMW M8 oraz BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych.

Niski środek ciężkości, równomierne rozkład masy na osie, lekka konstrukcja z aluminium, magnezem i karbonem (CFRP), aerodynamicznie zoptymalizowana karoseria niemal bez efektu wyporu, mocne silniki, sportowy układ wydechowy, napęd na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, niezwykle sztywna karoseria i struktura układu jezdnego – to cechy charakteru nowego auta.

bmw-8-5

Adaptacyjny układ jezdny M, zintegrowany aktywny układ kierowniczy i ogumienie mieszane są w wyposażeniu standardowym, opcjonalnie dostępna jest aktywna stabilizacja przechyłów bocznych w BMW M850i xDrive Coupé.

Elegancko opływowe linie, niska karoseria, długa maska silnika, mocno zwężająca się nadbudowa kabiny, masywne barki, charakterystyczne podwójne wysklepienie dachu, długa, sięgająca aż po tył tylna szyba – to w kilku słowach stylizacja sylwetki. Wymiary to: długość 4843 mm, szerokość 1902 mm, wysokość 1341 mm i rozstaw osi 2822 mm. W wyposażeniu dodatkowym jest dach karbonowy M i zewnętrzny pakiet M Carbon obejmujący listwy we wlotach powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i karbonowy dyfuzor tylny.

Reflektory diodowe są w wyposażeniu standardowym, diodowe reflektory adaptacyjne i światła laserowe BMW z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m – w wyposażeniu dodatkowym.

bmw-8-3

We wnętrzu klarowne rozmieszczenie elementów obsługi podkreśla orientację na kierowcę i skupienie na sportowej jeździe. Deska rozdzielcza i górne części boczków drzwi są standardowo obite skórą nappa. Wysokiej klasy są opcje: system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, kluczyk BMW z wyświetlaczem, Diamond Surround Sound System Bowers & Wilkins.

Niska pozycja siedzenia w nowych fotelach podkreśla sportowy charakter nowego auta. Skóra Vernasca jest w wyposażeniu standardowym. Dwa siedzenia z tyłu również o niskiej pozycji, eliminują potrzebę stosowania zagłówków. Automatyczna obsługa pokrywy bagażnika jest w wyposażeniu standardowym. Pojemność bagażnika to 420 l. Oparcie tylnej kanapy dzielone i składane w proporcjach 50:50 umożliwiające zwiększenie pojemności bagażnika.

Pakiet sportowy M o specyficznych elementach stylistyki i wyposażenia podkreśla dynamiczny charakter: duże wloty powietrza, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, skórzana kierownica M, podświetlane listwy progowe z logo M.

Fabian Kirchbauer Photography

Model BMW M Performance posiada natomiast 20-calowei obręcze kół M ze stopów lekkich i opony High Performance, specyficzny sportowy układ hamulcowy M, ekskluzywne elementy zewnętrzne w kolorze Cerium Grey, listwy ozdobne w wersji plecionki ze stali nierdzewnej i podświetlane progi z oznaczeniem modelu. Od wejścia na rynek dostępny będzie również pakiet sportowy M Technik oraz oferta BMW Individual.

Silnik V8 nowej generacji z technologią M Performance TwinPower Turbo łączy fascynujące oddawanie mocy z charakterystycznym brzmieniem ośmiocylindrówki. Pojemność to 4,4 litra, nowa jest turbosprężarka Twin Scroll. Maksymalną moc zwiększono o 50 kW / 68 KM bez dodatkowej masy, maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm (w zakresie od 1800 do 4600 obr./min.). Sportowy jest układ wydechowy z przepustnicami.

Przełącznik właściwości jezdnych z trybem Adaptive. daje wyczuwalne rozróżnienie ustawień pomiędzy trybami Comfort i ECO Pro z jednej strony i trybami Sport i Sport+ z drugiej strony. Ukierunkowane sterowanie elementami napędu i układu jezdnego umożliwia klarowne nastawienie na maksymalną dynamikę, łatwość prowadzenia w ruchu miejskim i komfort na długich dystansach.

bmw-8-6

Standardowe wyposażenie obejmuje nową koncepcję wskazań i obsługi BMW Operating System 7.0. Live Cockpit Professional posiada z w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy o przekątnej 10,25 cala ze spójnym, nowoczesnym interfejsem graficznym. Wyświetlacz head-up posiada większą o 16 procent powierzchnię projekcji.

Systemy wspomagające Professional to m.in. aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystent kierowania i toru jazdy, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed drogą z pierwszeństwem przejazdu, przed jazdą pod prąd.

Asystent parkowania (dodatkowo z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View) z automatycznym prowadzeniem wzdłużnym i poprzecznym, asystent cofania prowadzący pojazd wstecz na dystansie do 80 metrów odcinka ostatnio przejechanego na wprost – to przyda się każdemu kierowcy.

Pełna jest oferta funkcji BMW ConnectedDrive. Digital Key umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.

bmw-8-7

BMW M850i xDrive Coupe
– silnik benzynowy V8;
– 8-stopniowa skrzynia Steptronic;
– pojemność: 4395 cm3;
– moc: 390 kW / 530 KM przy 5 500-6000 obr./min.;
– maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 1 800-4600 obr./min.;
– przyspieszenie 0–100 km/h: 3,7 srk.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h;
– zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,5-10,0 l/100 km;
– emisja CO2: 240-228 g/km;
– norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP.

BMW 840d xDrive Coupe
– 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny;
– 8-stopniowa skrzynia Steptronic;
– pojemność: 2993 cm3;
– moc: 235 kW / 320 KM przy 4400 obr./min.;
– maks. moment obrotowy: 680 Nm przy 1750-2750 obr./min.;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h;
– zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2-5,9 l/100 km;
– emisja CO2: 164-154g/km;
– norma emisji spalin: Euro 6d-TEMPX4.