Nowe BMW serii 8 Coupé jest już na finiszu procesu przygotowania do produkcji seryjnej. Jazdy testowe w Walii mają na celu ostateczne zestrojenie wszystkich systemów regulacji napędu i układu jezdnego.
W centrum uwagi jest przy tym BMW M850i xDrive Coupé, które odzwierciedla charakterystykę nowego luksusowego samochodu sportowego.
Zobacz także:
Zupełnie nowy silnik V8, najnowsza wersja inteligentnego napędu na cztery koła, aktywna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, adaptacyjny układ jezdny M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych oraz zintegrowany aktywny układ kierowniczy tworzą pakiet zapewniający sportową jazdę i najwyższy komfort.
Jedną z najbardziej charakterystycznych cech wspólnych silnika i układu jest szeroki zakres ich właściwości. Ośmiocylindrowy silnik zastosowany po raz pierwszy w BMW M850i xDrive Coupé wytwarza wysoki moment obrotowy i głębokie brzmienie. W trybie Sport lub Sport+ bardziej dynamiczne jest nie tylko oddawanie mocy, ale także dźwięk silnika.
Działanie sterowanych elektronicznie amortyzatorów, układu dynamicznej kontroli stabilności DSC i napędu na cztery koła jest również precyzyjnie dopasowane do danego trybu jazdy. Zestrojenie nowego układu BMW xDrive z większym przeniesieniem napędu na oś tylną jest odczuwalne w każdym trybie jazdy, a aktywna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi zapewnia maksymalną trakcję przy sportowym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu.
Niski środek ciężkości oraz wysoka sztywności karoserii i układu jezdnego tworzą fundament dla dynamicznych właściwości jezdnych. W BMW M850i xDrive Coupé bezpośrednie zachowanie na zakrętach jest dodatkowo wspomagane przez oferowany w standardzie aktywny układ kierowniczy i aktywną stabilizację przechyłów bocznych. Jednocześnie elektronicznie sterowane amortyzatory zapewniają maksymalną stabilizację kół, a tym samym brak zrywania trakcji nawet na krótkich nierównościach nawierzchni.
– Nowe BMW serii 8 Coupé oferowane będzie wyłącznie z ogumieniem mieszanym. Podczas strojenia systemów regulacji układu jezdnego możliwe było wykorzystanie potencjału szerszych kół tylnych dla osiągnięcia bardzo sportowych właściwości jezdnych. Ponadto większe kąty pochylenia wszystkich kół oraz specjalnie dostrojona elastokinematyka umożliwiają bardzo duże prędkości na zakrętach przed ingerencją elektroniki. Dlatego kto chce, może jeździć na torze wyścigowym z włączonym DSC – wyjaśnia Jos Van As, szef działu układów jezdnych.
Nowy silnik V8 ma moc 390 kW/ 530 KM i zapewnia świetne osiągi. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 750 Nm, a dostępny jest już przy 1800 obr./min. Ośmiocylindrowa jednostka podaje napęd na gruntownie zmodernizowaną 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic.
Jazdy testowe w Walii uzupełniają wyjątkowo zróżnicowany i intensywny program przygotowania nowego BMW serii 8 Coupé do produkcji seryjnej. Prototypy nowego modelu będą testowane również na drogach publicznych w celu zbadania cech istotnych dla klienta w sytuacjach możliwie najbardziej zbliżonych do rzeczywistych.
Nowe BMW serii 8 Coupé pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Cyfra 8 oznacza – podobnie jak kiedyś w Z8, a obecnie w i8 – sportowe samochody.
Fot.: BMW