BMW prezentuje luksusowy, otwarty samochód sportowy dla czterech osób, który spełnia najwyższe wymagania w zakresie dynamiki jazdy, emocji i ekskluzywności.
Nowa seria 8 Cabrio łączy w sobie świetne właściwości jezdne, indywidualną elegancką stylistykę i możliwość czerpania radości podróżowania samochodem z otwieranym dachem.
Zobacz także:
Nowe cabrio to drugie BMW serii 8 w segmencie luksusowym. Klasyczny tekstylny dach o całkowicie elektrycznym, bardzo cichym napędzie, niskiej masie i doskonałym komforcie akustycznym działa sprawnie. Otwieranie i zamykanie przyciskiem trwa 15 sekund podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Wersja standardowa jest w kolorze czarnym, opcjonalnie wersja – w kolorze antracytowym ze srebrnym połyskiem.
Wygląd zewnętrzny utrzymany jest w nowym, klarownym i precyzyjnym języku stylistycznym BMW. Typowe proporcje i eleganckie opływowe linie są szczególnie widoczne przy otwartym dachu. Kompaktowy, mocno naprężony miękki dach tworzy indywidualną, stopniowaną bryłę nadwozia. Szeroki, sportowy tył podkreśla niską sylwetkę.
Wewnątrz, przednie i tylne siedzenia otoczone płynnym kształtem. Wysokiej jakości schowek na dach posiada dyskretne wypukłości i powierzchnię nawiązującą do deski rozdzielczej i górnych elementów boczków drzwi.
Samochód pojawi się na rynku w marcu (po salonie samochodowym Geneva Motor Show 2019) w dwóch wariantach: M850i xDrive Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0 – 9,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229 – 225 g/km) z silnikiem V8 o mocy 390 kW/ 530 KM oraz 840d xDrive Cabrio (6,3 – 5,9 l/100 km;165 – 155 g/km) z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW/ 320 KM.
Oba silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Towarzyszy im 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic oraz inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.
Osiągi auta są imponujące nieprzypadkowo – równolegle realizowany jest projekt serii 8 Coupé, M8 oraz M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Lekka konstrukcja wykonana została z aluminium, magnezu i karbonu (CFRP).
Niezwykle sztywna struktura karoserii i układu jezdnego z typowymi dla kabrioletów wzmocnieniami podłogi zwiększa bezpieczeństwo. Specjalne elementy ochrony pasażerów to wzmocniona rama przedniej szyby i pirotechniczne pałąki antykapotażowe za tylnymi siedzeniami.
Aktywny układ kierowniczy i opony mieszane są w wyposażeniu standardowym. Sportowy mechanizm różnicowy M z elektroniczną szperą na tylnej osi w w nowym modelu M850i xDrive Cabrio jest w standardzie, a w 840d xDrive Cabrio – w opcji. W pierwszej z wersji opcjonalnie oferowana jest aktywna stabilizacja przechyłów bocznych.
W trybie Adaptive wyraźne wyczuwalne rozróżnienie ustawień pomiędzy trybami Comfort i ECO Pro z jednej strony i trybami Sport i Sport+ z drugiej. Odpowiednia regulacja układu napędowego i jezdnego umożliwia uzyskanie maksymalnej dynamiki lub komfortu.
Diodowe reflektory adaptacyjne i diodowe lampy tylne są w wyposażeniu standardowym. Światła laserowe BMW z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m w wyposażeniu dodatkowym.
Pakiet sportowy M do BMW 840d xDrive Cabrio posiada specyficzne elementy stylistyki i wyposażenia (pas przedni z bardzo dużymi wlotami powietrza, unikalna stylistyka progów i pasa tylnego, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, skórzana kierownica M, podświetlane listwy progowe z logo M).
M850i xDrive Cabrio posiada dodatkowo: 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z oponami High Performance, specyficzny sportowy układ hamulcowy M, ekskluzywne elementy zewnętrzne w kolorze Cerium Grey, listwy ozdobne z plecionką ze stali nierdzewnej i podświetlane progi z oznaczeniem modelu. Oprócz tego w BMW 840d xDrive Cabrio dostępny jest również pakiet sportowy M Technik.
Możliwość indywidualizacji zapewniają np. chromowane elementy zewnętrzne, pakiet zewnętrzny M Carbon obejmujący listwy wlotów powietrza, nakładki lusterek zewnętrznych i końcówki rur wydechowych z karbonu , jak również oferta BMW Individual.
W wyposażeniu standardowym montowany jest z tyłu wiatrochron, a opcjonalnie – ogrzewanie szyi w zagłówkach foteli przednich. Tapicerki skórzane wykonane są w technologii SunReflective. Składane siedzenia tylne dzielone są w stosunku 50:50. Pojemność bagażnika to 350 l(automatyczne otwieranie i zamykanie pokrywy w wyposażeniu standardowym).
W opcji otrzymać można system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, kluczyk BMW z wyświetlaczem, Diamond Surround Sound System Bowers & Wilkins, pakiet ogrzewania komfortowego, aktywna wentylacja foteli, automatyczne domykanie drzwi, szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi.
Szeroka jest gama systemów wspomagających kierowcę: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przy zmianie pasa ruch i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu, a także asystent parkowania z asystentem cofania, wyświetlacz Head-Up najnowszej generacji oraz Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala ze spójnym, nowoczesnym interfejsem graficznym – to wszystko w wyposażeniu standardowym.
Jako wyposażenie dodatkowe oferowane są m.in.: aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd oraz asystent parkowania plus z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View.
Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy i sterowania głosowego.
DANE TECHNICZNE
BMW M850i xDrive Cabrio
– silnik benzynowy V8;
– pojemność: 4395 cm3;
– moc: 390 kW/ 530 KM przy 5500-6000 obr./min.;
– maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 1800-4600 obr./min.;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h;
– zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0- 9,9 l/100 km;
– emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229- 225 g/km;
– 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
BMW 840d xDrive Cabrio
– 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny;
– pojemność: 2993 cm3;
– moc: 235 kW / 320 KM przy 4400 obr./min.;
– maks. moment obrotowy: 680 Nm przy 1750- 2250 obr./min.;
– przyspieszenie (0-100 km/h): 5,2 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h;
– zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3- 5,9 l/100 km;
– emisja CO2 w cyklu mieszanym: 165- 155 g/km;
– 8-stopniowa skrzynia Steptronic.