BMW: NOWA SERIA 7 CZYLI KOMFORT I OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

bmw-7-1

Nowa edycja BMW serii 7 to dopracowana elegancja oraz innowacyjne technologie w zakresie obsługi, systemów wspomagających kierowcę oraz komunikacji.

Nowy design z zewnątrz współgra z nowymi elementami wyposażenia wnętrza. Światowa premiera modelu odbędzie się wkrótce.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Przód nowego auta jest wyższy o 50 mm. Nowa atrapa chłodnicy BMW jest obecnie większa o 40 procent, posiana jednoczęściowym obramowaniem. Reflektory są bardziej płaskie, opcjonalnie instalowane są światła laserowe. Zewnętrzne wloty powietrza posiadają duże, charakterystyczne chromowanymi listwy. Wygląd z boku jest bardziej klarowny i solidny, a to dzięki pionowym skrzelom w przednich błotnikach. Boczne listwy ozdobne biegną aż do tylnego pasa.

bmw-7-2

Gruntownie zmodyfikowany został tył samochodu. Kontury pasa tylnego nawiązują do stylistyki blend wlotów powietrza z przodu. Zintegrowane końcówki rur wydechowych posiadają większe, chromowane obramowania. Nowe, trójwymiarowo ukształtowane i niższe o 35 mm lampy tylne mają czerwono- czarne klosze. Dodatkowy akcent wizualny stanowi wąska na 6 mm listwa świetlna poniżej chromowanej wstawki między lampami tylnymi.

Szersza jest oferta lakierów karoserii i obręczy kół ze stopów lekkich. Indywidualizacja wyglądu zewnętrznego jest dostępna poprzez stylistykę Pure Excellence oraz pakiet sportowy M. Po raz pierwszy dostępne są rozszerzone, błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line.

Udoskonalono stylistykę wnętrza. Harmonijny, luksusowy charakter uzyskano dzięki ekskluzywnej skórze Nappa z rozszerzonym stebnowaniem, nowym listwom ozdobnym z drewna szlachetnego i ambientowemu akcentowi świetlnemu w stylu przydymionego szkła.

bmw-7-4

Kierownica jest skórzana i posiada zoptymalizowany układ przycisków wielofunkcyjnych. Niecka do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych usytuowana została w nowym miejscu. Udoskonalony jest także tablet BMW Touch Command. System rozrywki z tyłu posiada ekranamy dotykowe Full HD.

Większy komfort jazdy uzyskany został dzięki zoptymalizowanej akustyce: lepsze jest wygłuszenia na tylnych nadkolach, słupkach B, wylotach pasów z tyłu oraz szyb akustycznych po bokach i z tyłu.

Zmodernizowano oferta silników. Wszystkie warianty spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

bmw-7-5

Silnik V12 BMW M760Li xDrive posiada teraz filtr cząstek stałych do silników benzynowych. Nowy motor V8 w 750i xDrive i 750Li xDrive ma moc zwiększoną o 60 kW (80 KM) do 390 kW – 530 KM. Ponadto w ofercie znajdują się trzy silniki wysokoprężne, w tym nawet z czterema turbosprężarkami i zakres mocy od 195 kW/265 KM do 294 kW/400 KM.

Modele hybrydowe plug-in nowego BMW serii 7 opuszczają teraz fabrykę z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i ulepszonym akumulatorem wysokonapięciowym. Moc systemowa w trybie Sport zwiększona została do 290 kW/394 KM. Zasięg w trybie elektrycznym wydłużony do 50 – 58 km.

Równowaga między luksusowym komfortem jazdy i typową dla BMW dynamiką uzyskana została dzięki wysokiej jakości układu jezdnego.

bmw-7-6

Adaptacyjny układ jezdny i zawieszenie pneumatyczne obu osi dostępne są w wyposażeniu standardowym. Zintegrowany aktywny układ kierowniczy i Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych (niedostępny w modelach hybrydowych plug-in) oferowane są natomiast jako wyposażenie dodatkowe. BMW M760Li xDrive i warianty hybrydowe plug-in posiadają odpowiednio dostosowaną konfiguracją układu jezdnego.

Uzyskano kolejne postępy na drodze do automatyzacji jazdy. Wyjątkowa różnorodność występuje w ofercie systemów wspomagających kierowcę (m.on. system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu). Standardowy asystent parkowania występuje teraz z asystentem cofania.

Standardowy BMW Live Cockpit Professional posiada system nawigacyjny, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala i monitor pokładowy o przekątnej 10,25 cala ze spójnym, nowoczesnym interfejsem graficznym.

bmw-7-3

Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i za pomocą gestów.

Inteligentny asystent osobisty traktowany jest jako cyfrowy współpasażer i ekspert samochodowy. Obsługa odbywa się za pomocą naturalnej mowy. Poprawiający samopoczucie program witalizacji i relaksu oraz trzy tryby Experience z odpowiednio dobranymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacieniania, ogrzewania lub wentylacji foteli umilają podróż.

bmw-7-7

Zużycie paliwa i emisja spalin

– BMW M760Li xDrive: 12.5 – 12.4 l/100 km, 285 – 282 g/km;
– BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): 9.5 – 9.5 l/100 km (9.6 – 9.5 l/100 km, 217 – 217 g/km);
– BMW 745e (BMW 745Le): 2.2 – 2.1 l/100 km, 52 – 48 g/km (53 – 50 g/km);
– BMW 745Le xDrive: 2.6 – 2.3 l/100 km, 59 – 52 g/km;
– BMW 750d xDrive (BMW 750Ld xDrive): 6.0 – 5.8 l/100 km (6.1 – 5.9 l/100 km), 157 – 152 g/km (160 – 155 g/km);
– BMW 740d xDrive (BMW 740Ld xDrive): 6.0 – 5.6 l/100 km (6.0 – 5.7 l/100 km), 158 – 148 g/km (158 – 149 g/km);
– BMW 730d (BMW 730Ld): 5.5 – 5.3 l/100 km, 144 – 138 g/km (145 – 139 g/km);
– BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): 5.7 – 5.5 l/100 km (5.8 – 5.6 l/100 km), 150 – 143 g/km (153 – 147 g/km).