Swoją premierę miała właśnie nowa seria 4 Carbrio. Czteroosobowy kabriolet BMW ma koncepcję miękkiego dachu oraz znacznie lepsze osiągi.
Nowe auto ma wjechać na rynki na całym świecie w marcu 2021 roku (po salonie samochodowym Geneva Motor Show, jeśli się odbędzie).
Zobacz także:
Po raz pierwszy w ofercie znalazła się najmocniejsza wersja M440i xDrive Cabrio, wyposażona w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW (374 KM).
Na początku sprzedaży w ofercie znajdą się również dwa czterocylindrowe silniki benzynowe i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny, a nieco później dodatkowo pojawią się dwa rzędowe sześciocylindrowe silniki Diesla.
Wyrazisty przód łączący w sobie tradycyjny i nowoczesny design. Pionowa atrapa chłodnicy utrzymana jest w stylu legendarnych samochodów sportowych marki. Ekstremalnie płaskie reflektory w technologii diodowej są w wyposażeniu standardowym (w opcji – światła laserowe). Nowy panelowy miękki dach łączy w sobie zalety chowanego twardego dachu z purystyczną estetyką tekstylnego poszycia.
Kabina osłonięta jest gładkim, elegancko rozpościerającym się łukiem. Zoptymalizowano właściwości aerodynamiczne, większy o 28 mm jest rozstaw kół z przodu i o 18 mm z tyłu. 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy i wszystkie silniki wysokoprężne dostępne są w technologii hybrydowej mild hybrid. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM).
8-stopniowa skrzynia Steptronic jest po raz pierwszy w wyposażeniu standardowym wszystkich wariantów. Opcjonalnie dostępna jest 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń. Najmocniejsze warianty silników oferują napęd na cztery koła BMW xDrive w standardzie. Specjalnie zestrojenie zostało zawieszenie.
Sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym jest w wyposażeniu dodatkowym. W opcji można nabyć ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną w pełni adaptacyjną szperą w tylnej osi.
Alternatywą dla wyposażenia standardowego jest model M Sport. W ofercie znajdują się teżrównież: pakiet sportowy M Pro m.in. z 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts dostępne już będą w chwili wprowadzenia nowego BMW.
Pojemność bagażnika wzrosła do 385 l przy zamkniętym dachu. Pakiet schowków oraz składane oparcie tylnej kanapy są w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny wiatrochron chowany jest za oparciem tylnej kanapy, opcjonalne ogrzewanie szyi – w zagłówkach przednich foteli. 3‑strefowa klimatyzacja automatyczna dostępna w standardzie.
Mocno rozszerzono ofertę systemów wspomagających kierowcę. Ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na pas z asystą kierowania oraz wskazanie ograniczenia prędkości teraz są w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny jest system asystujący kierowcy Professional obejmujący m.in. asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu z nowymi funkcjami aktywnej nawigacji i asystentem korytarza ratunkowego.
Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu dostępne będa w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny asystent parkowania oferowany jest z asystentem cofania, a także wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji oraz rejestrator jazdy. Operating System 7 umożliwia indywidualne i spersonalizowane wskazania na monitorze pokładowym o przekątnej 10,25 cala oraz na opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawie wskaźników o przekątnej 12,3 cala.
Nowy, oparty na chmurze system nawigacyjny Maps BMW oferuje w standardzie.
Fot.: BMW