BMW: NOWA GENERACJA MODELI PLUG-IN HYBRID

BMW prototype1

Prowadząc wielką operację transferu technologii „i” do konwencjonalnych modeli BMW, Grupa planuje ogromną kampanię ekspansji plug-in.

W planach są inwestycje 8-cyfrowe oraz średnioterminowo stworzenie 200 nowych miejsc pracy w dziale electro- mobility.


Zobacz także:

ECO


 

W przyszłości BMW Group planuje wprowadzenie do swej oferty głównej marki modeli wyposażonych w innowacyjne i rewolucyjne technologie stosowane w modelach serii „i” – technologii plug-in hybrid. Właśnie zaprezentowano prototyp BMW serii 3 wyposażony w technologię plug-in hybrid oraz nowej generacji modele hybrydowe.

Hybrydowe prototypy zaprezentowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW Group w Miramas we Francji są wyposażone w wysokowydajne silniki spalinowe oraz elektryczne jednostki zasilane z akumulatorów doładowywalnych zewnętrznie. W czasie krótkich przejazdów wykorzystują one wyłącznie napęd elektryczny, zaś w trasie – mieszany.

W prototypie BMW serii 3 plug-in hybrid zastosowano 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, oraz elektryczny silnik i elektronikę sterującą bazujące bezpośrednio na technologii BMW eDrive, stosowanej w modelach BMW i3 oraz i8. Na doświadczeniach i rozwiązaniach z BMW i opierają się także litowo- jonowe akumulatory nowego prototypu oraz system zarządzania bateriami i wysokowydajny układ chłodzenia.

Technologia plug-in hybrid jest tak elastyczna, że można ją zintegrować w szerokiej palecie samochodów, a więc będzie się szybko rozprzestrzeniać w modelach w ofercie głównej marki BMW. Samochody czysto elektryczne, jak BMW i3, przeznaczone są do użytku miejskiego, podczas gdy hybrydowe – także do dłuższych podróży. Ponadto prace trwają i nad opcją elektrycznych napędów opartych na zasilanych wodorem ogniwach paliwowych.

Wszystkie najważniejsze technologie związane z programem eDrive opracowano wewnątrzkoncernowo – a niedługo produkcja wszystkich związanych z nimi komponentów będzie się odbywać w BMW. Program przewiduje rozbudowę fabryki w Dingolfing i stworzenie przeszło 200 nowych miejsc pracy w dziedzinie electro- mobility. W program w ciągu najbliższych 5 lat BMW Group zainwestuje wiele dziesiątek milionów euro. Produkcja będzie zorganizowana w system inteligentnego dzielenia komponentów eDrive – co w praktyce oznacza, że na jednej i tej samej linii produkowane będą komponenty dla różnych systemów i różnych modeli.

Przyszłość rozwoju technologii eDrive obejmuje między innymi nową generację „wysoko zelektryfikowanych pojazdów” – samochodów Power eDrive, w których montowane będą o wiele potężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o pojemności dwukrotnie wyższej od stosowanych obecnie. Pojazdy takie będą rozwijać moce powyżej 500 kW. Również tego rodzaju pojazd zaprezentowano w Miramas.