Konsekwentna elektryfikacja palety produktów jest centralnym filarem strategii Numer One > Nekst BMW Group. Wszystkie marki i serie modelowe można zelektryfikować.
Oznacza to, że zamiast w klasyczny silnik spalinowy można wyposażyć je również w napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy plug-in.
Zobacz także:
Każdego roku będą przybywać nowe, zelektryfikowane modele, a po roku 2020 następna generacja samochodów o nowej konstrukcji umożliwi wprowadzenie kolejnych całkowicie elektrycznych modeli.
BMW Group zapowiedziało teraz nowy, całkowicie elektryczny model MINI na bazie wersji 3-drzwiowej. Produkcja elektrycznego auta rozpocznie się w roku 2019. W przyszłości klient będzie miał do wyboru trzy rodzaje napędu: spalinowy, hybrydowy plug-in lub stricte elektryczny.
Układ napędowy elektrycznego MINI pochodzić będzie z zakładów BMW Group w Dingolfing i Landshut, ośrodków kompetencyjnych mobilności elektrycznej. Montowany będzie w autach w zakładach grupy w Oksfordzie. Fabrykę wybrano z tego względu, że to właśnie tam produkowana jest większość wszystkich 3-drzwiowych MINI.
– Dingolfing i Landshut pełnią w naszej sieci produkcyjnej na całym świecie rolę technologicznych prekursorów elektryfikacji. Nasz adaptacyjny system produkcji jest zdolny do reakcji i innowacyjny: jesteśmy w stanie szybko i wydajnie dostosowywać liczbę produkowanych elektrycznych komponentów napędu odpowiednio do sytuacji na rynku i rosnącego popytu – twierdzi Oliver Zipse, Członek Zarządu ds. Produkcji BMW Group.
W roku 2025 firma BMW Group spodziewa się udziału zelektryfikowanych aut w całej sprzedaży na poziomie od 15 do 25 proc. Jednak to, jaką rolę mobilność elektryczna będzie odgrywać w poszczególnych krajach, zależeć będzie jednak od takich czynników, jak podstawy prawne, systemy zachęt oraz infrastruktura do ładowania. W przyszłości system produkcyjny BMW będzie wyglądał tak, że linia produkcyjna zakładów będzie umożliwiała jednoczesną produkcję modeli z silnikiem spalinowym, hybrydowym plug-in lub z napędem całkowicie elektrycznym.
Obecnie BMW Group produkuje zelektryfikowane modele w dziesięciu zakładach w różnych krajach. Od 2013 r. w Dingolfing montowane są ponadto wersje hybrydowe plug-in BMW serii 5 i serii 7, a od 2021 r. produkowane będą BMW iNEXT. W sumie do tej pory BMW Group zainwestowało w mobilność elektryczną w zakładach w Dingolfing ponad 100 milionów euro, a wraz z rozszerzaniem oferty zelektryfikowanych samochodów będzie inwestować również w innych placówkach.
Elektryfikacja wszystkich marek
Nowe, całkowicie elektryczne MINI to jeden z szeregu zelektryfikowanych modeli marki BMW i MINI, jakie pojawią się w najbliższych latach. W roku 2018 rodzinę modeli BMW i powiększy i8 Roadster. Na rok 2020 BMW Group zapowiedziało zelektryfikowaną wersję X3, a na rok 2021 – iNEXT.
Aktualnie BMW Group oferuje dziewięć zelektryfikowanych modeli: od całkowicie elektrycznego BMW i3 po najnowszy model, MINI Cooper S E Countryman ALL4, produkowaną w VDL Nedcar w Holandii wersję hybrydową plug-in modelu Countryman. W roku 2017 grupa planuje sprzedać 100 000 zelektryfikowanych samochodów i mieć tym samym na drogach łącznie 200 000 modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym.
Pierwsze prace rozpoczęły się już w roku 2008 szeroko zakrojonymi testami MINI E. Doświadczenia zbierane w tym projekcie odegrały istotną rolę w późniejszym tworzeniu i3 oraz i8. Z kolei drogę dla aktualnych modeli hybrydowych plug-in utorowały modele BMW i.