Puchar BMW Motorrad Race Trophy wkracza w swój drugi sezon, który dzięki nowym przepisom na być jeszcze bardziej atrakcyjny. Seria dla prywatnych kierowców została powołana w roku 2014.
Projekt pozwala na zaoferowanie ścigającym się użytkowników motocykli marki na całym świecie możliwości rywalizacji o tytuł najlepszego kierowcy wyścigowego w zupełnie innych mistrzostwach.
Zobacz relacje:
W inauguracyjnym sezonie Serii w roku 2014, w Pucharze wzięło udział 69 prywatnych zawodników- motocyklistów, startując w sumie w 206 wyścigach w 19 krajach na 6 kontynentach. Zwycięzcą sezonu został Markus Reitenberger (Niemcy), który otrzymał w nagrodę czek na 20 000 euro.
Przed sezonem 2015 niektóre fragmenty regulaminów BMW Motorrad Race Trophy przeredagowano. Wśród najważniejszych zmian jest nowy system punktowania, co pozwala m.in. reagować na zmiany w indywidualnych kalendarzach wyścigowych. Do listy wyścigów i serii doszły także dodatkowe mistrzostwa, a na koniec sezonu do rozdysponowania będzie więcej pieniędzy – nie tylko dla kierowców, ale i do triumfujących zespołów prywatnych BMW Motorrad.
Najlepsi kierowcy i zespoły BMW Motorrad będą nagradzani na specjalnej ceremonii na koniec sezonu.
Okres punktowany sezonu 2015 BMW Motorrad Race Trophy trwa od 17 listopada 2014 do 22 listopada 2015. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczestników startujących w mistrzostwach w tym okresie wliczane są do kalkulacji klasyfikacji generalnej. Wczesne rozpoczęcie sezonu wiąże się z faktem, że w roku 2014 po zakończeniu okresu punktowanego trwały jeszcze dwie serie sezonu 2014 BMW Motorrad Race Trophy (Brazilian Superbike Championship i South African Motorcycle Championship).
Wyniki uzyskane przez kierowców w tych mistrzostwach, które miały miejsce w końcu listopada i początku grudnia 2014, zostaną wliczone do klasyfikacji 2015.
Nowy system punktowania pozwala na natychmiastową reakcję na wszelkie zmiany w kalendarzu. Za podstawę kalkulacji organizatorzy przyjęli zdefiniowaną maksymalną liczbę punktów, jaką może zdobyć każdy z uczestników w okresie punktowanym w ramach 2015 BMW Motorrad Race Trophy. Dla wszelkich kalkulacji minimalną liczbą wyścigów w sezonie jest 8. Jedynym wyjątkiem jest FIM Endurance World Championship.
Maksymalnym wynikiem jest 500,00 punktów, dzielących się na punkty wyścigowe i punkty bonusowe. Każdy kierowca może zdobyć 400,00 punktów w okresie punktowanym, niezależnie od liczny przejechanych wyścigów w swoich seriach mistrzowskich.
Ponadto można zdobyć 100,00 punktów bonusowych za miejsca startowe pole position (maks. 30,00), zdobyte tytuły mistrzowskie (40,00) i za naklejenie logotypu BMW Motorrad Motorsport na swoim motocyklu (30,00). Punkty bonusowe doliczane są do punktów wyścigowych na koniec sezonu BMW Motorrad Race Trophy.
Ponadto w tym roku wprowadzono „wyniki odrzucane” – chodzi o wyścigi, w których uczestnik zdobędzie najsłabszy wynik. Aby policzyć punkty za każdy z wyścigów, maksymalną liczbę 400 punktów możliwych do zdobycia w ciągu sezony dzieli się przez liczbę „wyścigów ocenianych”.
Liczy się także punkty bonusowe za pole position: maksymalnie 30,00 p. możliwych do uzyskania w ciągu sezonu dzieli się przez liczbę punktowanych sesji kwalifikacyjnych. Także tu są „wyniki odrzucane”. Tym samym wszyscy uczestnicy mają możliwość zdobycia takiej samej liczby punktów bonusowych w ciągu sezonu (30,00), niezależnie od tego, czy w swoich seriach mają 13 sesji kwalifikacyjnych, czy minimalne 5.
Gdyby w kalendarzu wyścigowym jakiejś serii doszło do zmian (np. odwołania wyścigu), system reaguje natychmiast, dokonując rekalkulacji punktów wszystkich uczestników serii, odpowiednio do liczby „ocenianych wyścigów”.
W roku 2015 uczestnicy BMW Motorrad Race Trophy mogą znów walczyć w więcej niż jednej serii mistrzowskiej. Do kalkulacji klasyfikacji generalnej zaliczane są punkty z tego występu, w którym dla danej chwili zdobył więcej punktów.
W swym inauguracyjnym sezonie 2014, BMW Motorrad Race Trophy składał się z 15 serii mistrzowskich. W sezonie 2015 liczba serii, w których uczestnicy mogą zdobywać punkty pucharowe, zwiększyła się do 19 – i łącznie 30 różnych klas. Wśród nich jest nowy „BMW Combined Road Race Challenge”, w którym zgrupowane są cztery poważne wyścigi drogowe jako jedna seria: North West 200, Isle of Man TT, Ulster Grand Prix oraz Macau Grand Prix.
Łączna pula nagród za 2015 BMW Motorrad Race Trophy wynosi 100 000 euro. Na koniec sezonu pieniądze te dzielone są pomiędzy 15 najlepszych uczestników. Zwycięzca otrzymuje czek na 20 000 euro.