BMW: MODEL i-8 Z ROZWIĄZANIAMI CONTINENTAL

cont_bmw1

Continental, jeden z wiodących dostawców dla branży motoryzacyjnej na świecie, dostarcza ponad 50 różnego rodzaju podzespołów i układów do hybrydowego samochodu sportowego BMW i8.

Dzięki rozwiązaniom Continental auta z tej serii są bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

BMW i8 to nowoczesny, hybrydowy samochód sportowy o parametrach zużycia paliwa i emisji spalin małego auta. W pojeździe zastosowano zrównoważone rozwiązania technologiczne, podnoszące bezpieczeństwo, dynamikę i komfort jazdy. Turbosprężarki, układy hamulcowe z odzyskiwaniem energii oraz czujniki monitorujące ciśnienie w oponach, to tylko niektóre z komponentów dostarczanych przez Continental do modelu.

cont_bmw2

Continental to nie tylko opony

Jednym z rozwiązań Continental wykorzystanych w BMW i8 jest wysokowydajna turbosprężarka trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra montowanego w modelach z napędem na tylną oś. Specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym został też opracowany układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid. W trakcie hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, którą doładowywany jest akumulator.

W BMW i8 wykorzystano również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT), pierwotnie stworzony z myślą o bezpieczeństwie pieszych. W odróżnieniu od rozwiązań stosowanych w innych pojazdach, w BMW i8 sygnał wykrywany przez system PPS pSAT w przypadku zderzenia czołowego odłącza akumulator wysokiego napięcia, minimalizując potencjalne ryzyko, dzięki temu chroni pasażerów oraz służby ratunkowe na miejscu zdarzenia.

cont_bmw3

Kolejnym elementem wyposażenia auta dostarczonym przez Continental jest precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Wczesne wykrywanie zbyt niskiego ciśnienia w oponie zwiększa jej żywotność, zapewnia optymalne właściwości jezdne i parametry hamowania, a nawet przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów.

W skład wyposażenia BMW i8 wchodzą również wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.