Continental, jeden z wiodących dostawców dla branży motoryzacyjnej na świecie, dostarcza ponad 50 różnego rodzaju podzespołów i układów do hybrydowego samochodu sportowego BMW i8.
Dzięki rozwiązaniom Continental auta z tej serii są bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska.
Zobacz także:
BMW i8 to nowoczesny, hybrydowy samochód sportowy o parametrach zużycia paliwa i emisji spalin małego auta. W pojeździe zastosowano zrównoważone rozwiązania technologiczne, podnoszące bezpieczeństwo, dynamikę i komfort jazdy. Turbosprężarki, układy hamulcowe z odzyskiwaniem energii oraz czujniki monitorujące ciśnienie w oponach, to tylko niektóre z komponentów dostarczanych przez Continental do modelu.
Continental to nie tylko opony
Jednym z rozwiązań Continental wykorzystanych w BMW i8 jest wysokowydajna turbosprężarka trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra montowanego w modelach z napędem na tylną oś. Specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym został też opracowany układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid. W trakcie hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, którą doładowywany jest akumulator.
W BMW i8 wykorzystano również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT), pierwotnie stworzony z myślą o bezpieczeństwie pieszych. W odróżnieniu od rozwiązań stosowanych w innych pojazdach, w BMW i8 sygnał wykrywany przez system PPS pSAT w przypadku zderzenia czołowego odłącza akumulator wysokiego napięcia, minimalizując potencjalne ryzyko, dzięki temu chroni pasażerów oraz służby ratunkowe na miejscu zdarzenia.
Kolejnym elementem wyposażenia auta dostarczonym przez Continental jest precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Wczesne wykrywanie zbyt niskiego ciśnienia w oponie zwiększa jej żywotność, zapewnia optymalne właściwości jezdne i parametry hamowania, a nawet przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów.
W skład wyposażenia BMW i8 wchodzą również wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.