BMW serii 1, serii 3 oraz MINI tworzą flotę systemu 4Mobility, który umożliwia wynajęcie samochodu już na 15 minut. Misją uruchomionej w Warszawie usługi carsharingowej jest usprawnienie miejskiej mobilności.
Samochody są dostępne w wybranych centrach biznesowych, a mogą z nich korzystać pracownicy współpracujących firm – zarówno w podróżach służbowych, jak i prywatnie.
Zobacz także:
Grupa BMW postawiła sobie ambitne cele w zakresie poszukiwania odpowiedzi na światowe trendy związane z rosnącą urbanizacją, koniecznością redukcji emisji CO2 i mobilnością przyszłości. Jedną z potencjalnych odpowiedzi na te wyzwania może być carsharing, czyli współużytkowanie samochodów. W europejskich miastach BMW prowadzi projekt carsharingowy DriveNow, z którego skorzystało dotychczas 579 000 klientów. W Polsce BMW Group nawiązało współpracę z firmą 4Mobility angażując się w lokalny projekt carsharingowy, który został właśnie uruchomiony w Warszawie.
– BMW Group jest pionierem w zakresie zrównoważonej mobilności oraz aktywnie angażuje się w opracowywanie rozwiązań ułatwiających mobilność w miastach. Dlatego cieszymy się, że to auta BMW i MINI znalazły się w flocie 4Mobility – pierwszej usługi carsharingowej w Polsce – komentuje Karol Kostrzewa odpowiedzialny za sprzedaż korporacyjną w BMW Group Polska.
System carsharingowy jest dostępny dla pracowników firm, które nawiążą współpracę z 4Mobility. Mogą oni korzystać z samochodów zarówno podczas podróży służbowych, jak i prywatnie, po godzinach pracy i w weekendy. 4Private to propozycja prywatnych przejazdów dla pracowników firm, którzy do tej pory po mieście poruszali się własnym samochodem, taksówkami czy komunikacją miejską. Carsharing może stanowić dla nich ciekawą alternatywę w kontekście transportu miejskiego czy weekendowych wyjazdów.
4Business natomiast to wariant dedykowany firmom, których pracownicy na co dzień korzystają z aut służbowych lub poolowych, pokonując w skali roku niewielkie dystanse. Dzięki carsharingowi firmy będą mogły znacznie zmniejszyć koszty związane z zapewnieniem mobilności swoim pracownikom.
Korzystanie z usługi 4Mobility carsharing jest proste. Samochód można zarezerwować online, za pomocą aplikacji mobilnej lub komputera. Wynajęty samochód czekający na parkingu otwieramy smartfonem – w tym momencie auto jest już gotowe do drogi. Jedziemy w wybrane przez nas miejsce, po czym zwracamy samochód w bazie, w której go odebraliśmy i zamykamy go również za pomocą smartfona. Rozliczenie następuje bezgotówkowo. Jeśli z usługi korzystaliśmy prywatnie, opłata automatycznie zostanie pobrana z naszego konta, jeśli zaś służbowo, pod koniec miesiąca firma otrzyma fakturę VAT.
W projekcie 4Mobility początkowo dostępne będą 3 modele: BMW serii 1, BMW serii 3 oraz MINI. Dwa z nich to kompaktowe auta miejskie, zaś BMW serii 3 pozwoli na dopasowanie systemu do potrzeb wymagających odbiorców biznesowych. Auta są wyposażone w wiele elementów oszczędzających paliwo i ograniczających emisje CO2. Dzięki temu przykładowo BMW serii 1 używa średnio ok. 5,5 l/ 100 km, zaś emisja CO2 wynosi od 116 do 126 g CO2/km.
– Model usług 4Mobility, z którymi wystartowaliśmy, został oparty na naszych wieloletnich obserwacjach i doświadczeniach. Firmy nie tylko coraz częściej odchodzą od posiadania na rzecz korzystania, ale coraz częściej mają też potrzebę użytkowania samochodów przez krótkie okresy – to już nawet nie są miesiące czy dni, ale godziny. Carsharing w ofercie 4Business może być o 30 proc. tańszy niż taksówki czy bilet PKP. W przeciwieństwie do tradycyjnych wypożyczalni samochodów, przewagą carsharingu jest to, że użytkownik płaci za auto tylko wtedy, kiedy realnie z niego korzysta. Liczy się czas oraz pokonany dystans. 4Mobility pokrywa koszty paliwa – powiedział Paweł Błaszczak, CEO 4Mobility, pomysłodawca projektu.
Więcej informacji na temat projektu jest dostępna na stronie: http://4mobility.pl/