Rok 2013 przyczynił się do umocnienia się BMW Group na pozycji lidera segmentu samochodów premium w Polsce. W tym czasie na drogi wyjechało aż 14 nowych modeli BMW i MINI.
W połowie listopada nowe BMW i3 wjechało na rynek samochodów elektrycznych, otwierając nowe możliwości technologiczne wykorzystania włókien węglowych w seryjnej produkcji pojazdów. Dzięki uprzemysłowieniu procesu produkcyjnego tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym (CFRP), BMW Group stała się pierwszą na świecie firmą, która ich wykorzystanie w seryjnych pojazdach uczyniła ekonomicznie uzasadnioną.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
W połowie roku nowe BMW serii 5 zyskało na dynamice, komforcie, wydajności, stylistyce i innowacyjnych rozwiązaniach. Wyniki na polskim rynku mówią same za siebie: 1 261 zarejestrowanych aut oznacza znaczące prowadzenie w segmencie, zaś w przypadku nadwozia typu limuzyna niemal dwukrotną przewagę nad kolejnym konkurentem.
Pod koniec roku BMW przedstawiło trzecią generację modelu BMW X5. Prekursor segmentu Sports Activity Vehicle (SAV). W 2013 r. liczba rejestracji w naszym kraju wzrosła o 84 proc., osiągając poziom 565 samochodów. Wraz z BMW X6, sprzedaż wyniosła łącznie 853 auta. Z kolei seria 4 Coupe znalazła w ciągu zaledwie 3 miesięcy 90 nabywców.
Najpopularniejszym modelem BMW w Polsce ponownie okazał się model X3. W 2013 roku zarejestrowano 1411 sztuk tego auta. Na drugim miejscu jest seria 5..
Dzięki rozwojowi systemu ConnectedDrive BMW wypracowało, od połowy 2013 roku klienci marki w Polsce mogą cieszyć się takimi rozwiązaniami, jak: Serwis Informacyjny (rodzaj usług Concierge), Real Traffic Information oraz bezkonkurencyjny system bezpieczeństwa Intelligent Emergency Call.
– Wierzymy, że nowe modele i innowacyjne technologie stanowiły klucz do sukcesu BMW w Polsce w roku 2013. Przyszłość należy od odważnych, a my nieustannie wytyczamy nowe kierunki rozwoju rynku motoryzacyjnego, czego doskonałym przykładem jest rewolucyjne BMW i3. Wszystkim naszym zaawansowanym rozwiązaniom przyświeca zasadniczy cel: dawać naszym klientom codzienną radość z jazdy – powiedział Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.
Rok 2013 był również bardzo udany dla MINI – zarejestrowano 781 samochodów tej marki. Segment reprezentowany przez modele Countryman i Paceman wzrósł o 25 proc. w porównaniu z rokiem 2012. Countryman ponownie okazał się najpopularniejszym modelem marki osiągając wynik 468 rejestracji, a nowy Paceman – 88. Nasi rodacy bardzo cenią sobie napęd na cztery koła, o czym świadczy fakt, że 76 proc. obu modeli wyposażonych w system MINI All4.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników MINI w Polsce, które w naszym kraju ma wspaniałe grono fanów. Dla tej ceniącej oryginalność marki bardzo ważny będzie rok 2014. Wiosną na drogi wyjedzie nowe MINI, oferując klientom charakterystyczną, pełną emocji stylistykę, zoptymalizowaną równowagę pomiędzy przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa z jednej strony i zaawansowanymi technologiami mobilnymi a pomysłową funkcjonalnością z drugiej – powiedział Paul de Courtois.
BMW Group wzmacnia swoją pozycję również na rynku motocykli. Wyniki BMW Motorrad w Polsce za rok 2013 to 759 zarejestrowanych motocykli, co oznacza wzrost o 44 proc. Marka posiada 10,3 proc. udziałów w rynku. Bieżący rok będzie stał pod znakiem nowych modeli: enduro R 1200 GS Adventure, turystycznego R 1200 RT, nostalgicznego klasyka R nine T, jak również pozwalającemu BMW na wejście w nowy segment naked bike’a S 1000.
W pierwszym pełnym roku swojej działalności BMW Financial Services Polska sfinansowało co trzeci i ubezpieczyło co drugi pojazd wyjeżdżający od dealerów BMW i MINI. Firma wprowadziła również leasing operacyjny BMW Comfort Lease oraz MINI Comfort Lease, leasing finansowy wybierany przez klientów flotowych czy dedykowany BMW i3 BMW Electrify Program składający się z produktów finansowych i ubezpieczeniowych.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani z naszego pierwszego pełnego roku działalności w Polsce. Zdołaliśmy zyskać zaufanie konsumentów oraz wypracowaliśmy solidną i stabilną pozycję na rynku. W 2014 roku planujemy dalsze prace nad rozwojem naszych produktów i usług – komentuje Ireneusz Nogalski, Prezes Zarządu BMW Financial Services.
Sieć dealerska BMW Group została poszerzona o salony w Gliwicach, Częstochowie i Krakowie. Polscy klienci mają obecnie do dyspozycji w sumie 23 salony.
– Przewidujemy, że w 2014 roku będziemy nadal rozwijać się w zrównoważony sposób. Czekamy na kolejne innowacyjne modele, takie jak zupełnie nowe MINI, drugi członek rodziny BMW i – BMW i8, BMW Serii 2 Coupe czy nowi przedstawiciele najpotężniejszej litery na świecie: BMW M3 i BMW M4. Z kolei zaprezentowane auta koncepcyjne BMW X4 oraz BMW Concept Active Tourer są zapowiedzią kierunków, jakich możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Planujemy również rozszerzyć naszą sieć dealerską o dwa kolejne salony – podsumowuje Paul de Courtois.