Aspiracje BMW odnoszące się do przyszłych generacji roadsterów napędzanych silnikami boxer znalazły konkretne, emocjonalne odzwierciedlenie w zaprezentowanym na Concorso d’Eleganza Villa d’Este BMW Concept Roadster.
Motocykl ten jest typowym roadsterem BMW z potężnym dwucylindrowym silnikiem przeciwsobnym, jednostronnym wahaczem z wałem napędowym i lekką, rurową ramą przestrzenną. Te klasyczne już elementy są tu interpretowane w najnowocześniejszej, dynamicznej formie.
Zobacz także:
MOTOCYKLE
Klasyczny dla motocykli BMW dwucylindrowy silnik ma tu pojemność 1170 ccm, rozwija 92 kW/125 KM przy 7750 obr./min oraz 125 Nm/6500 obr./min. Silnik jest nie tylko napędem, to również centralny punkt wizualny BMW Concept Roadstera, który dzięki kompaktowym proporcjom – niskim przód i wysoki tył – robi wrażenie dynamiki i prędkości nawet gdy stoi. Taka konstrukcja z konstrukcyjno- optycznym naciskiem na przednie koła i ekstremalnie krótkim tyłem obiecuje znakomite prowadzenie i wybitną lekkość oraz zwinność.
Lampa główna to nowoczesna, dynamiczna interpretacja klasycznej okrągłej lampy, choć technologicznie – dzięki zastosowaniu w pełni diodowego oświetlenia LED – to ultranowoczesne źródło światła, które zarazem nadaje nowemu BMW konceptowi ekstremalnie technologicznego wyglądu. Dalej napotykamy zbiornik paliwa, któremu nadano formę dzieła sztuki, technicznej rzeźby, wspierającej dynamiczne wychylenie w przód całego motocykla.
Cała tylna część zachwyca lśniącymi powierzchniami z aluminium, z zaprojektowanymi z premedytacją jako industrialnie nagie strukturami szkieletu. Rurowa rama przestrzenna tworzy potężne wrażenie nośnika nie tylko motocykla, ale i całej legendy.
Nie mniejsze znaczenie mają elementy osłonowe i aerodynamiczne, których trójwymiarowe formy wzbudzają grę światła i cieni z doskonale dobranymi klasycznymi barwami motocykli tej marki.