BMW Inchcape Motor w Warszawie to pierwszy w Europie salon samochodowy oferujący najmocniejsze i najbardziej zaawansowane technologicznie modele BMW wersjach M Power.
Przez cały tydzień pojazdy o mocy przekraczającej 500 KM wszyscy, którym marzy się posiadanie usportowionego auta mogli obejrzeć, dotknąć, a nawet przejechać się za kierownicą najbardziej wyszukanego modelu.
Zobacz także:
BMW INCHCAPE WARSZAWA: PIERWSZY W EUROPIE SALON M POWER
– To wydarzenie jakiego nie było dotąd w Polsce i Europie: salon z „cywilnymi” pojazdami zmienił się w jedyny w swoim rodzaju showroom prezentujący sportowe wersje BWM – tak oceniał bardzo udany event Marcin Słomkowski, prezes Inchape Motor Polska.
Co ósme nowe auto wyjeżdżające z polskiego salonu ma na masce logo marki premium – w ubiegłym roku sprzedano ich ponad 50 tys. To historyczny wynik, choć wciąż mamy sporo do nadrobienia względem Zachodu. Rośnie także zainteresowanie markami luksusowymi. W 2016 roku takich aut sprzedano o 30 proc. więcej niż w roku 2015.
– Auta premium wybierają już teraz prawie wszyscy. Stały się one coraz bardziej dostępne dzięki atrakcyjnym możliwościom finansowania. Klienci przychodzą z tzw. marek wolumenowych, czyli dotychczas jeżdżący tańszymi samochodami. Widzimy jeszcze inny trend. W markach premium pojawiają się klienci na samochody luksusowe. Od tych najdroższych modeli klienci oczekują ekskluzywności i wyjątkowości. Chcą by sąsiad po drugiej stronie ulicy nie dysponował identycznym samochodem. Wynika to z faktu, że samochody premium są już bardziej dostępne, a więc te luksusowe już na tle premium powinny się wyróżniać. Dawać poczucie indywidualności – mówi newsrm.tv Maciej Partyka, Marketing Manager w BMW Inchcape Motor Polska.
Sprzedaż luksusowych samochodów rośnie wraz z procesem bogacenia się polskiego społeczeństwa i większymi skłonnościami konsumpcyjnymi. Badania pokazują, iż marki premium rosną w Polsce w dobrych latach znacznie szybciej niż cały rynek, a w momentach kryzysowych ich sprzedaż jest znacznie bardziej stabilna.
– Rynek samochodów premium rośnie z dynamiką ok. 30 proc. Nieco wyższe wskaźniki dotyczą aut luksusowych. Jest to związane z dobrą sytuacją ekonomiczną. Klienci chcą coraz bardziej się wyróżniać. Niektórzy oczekują wysokiego komfortu i połączonej z tym luksusowej sylwetki samochodu. Inni szukają sportowych emocji, agresywności w stylistyce samochodu – wyjaśnia Maciej Partyka.
Wśród klientów marek luksusowych przeważającą większość stanowią przedsiębiorcy, którzy poszukują samochodów najwyższej klasy, zarówno pod względem mocy, osiągów jak i wyposażenia.