Nowe BMW C 400 X to dynamiczny, średniej wielkości skuter klasy premium BMW Motorrad, zapewniający frajdę z jazdy szczególnie w miejskiej aglomeracji.
W 2011 roku marka opracowała nową kategorię pojazdów – to właśnie wtedy zadebiutowały dwa maksiskutery C 600 Sport i 650 GT. Teraz nadszedł czas na najnowszy produkt.
Zobacz także:
Nowe BMW C 400 X jest skuterem średnich rozmiarów, który pozwala uniknąć uciążliwych korków i umożliwia sprawne przemieszczanie się w miejskiej dżungli. Mocny jednocylindrowy silnik o zoptymalizowanej wydajności – w połączeniu z przekładnią CVT, systemem tłumienia wibracji i ASC zapewnia przyjemność z jazdy.
Silnik ma moc 34 KM (25 kW). Za jej przekazywanie odpowiada bezstopniowa przekładnia, a także zapewniający wysoką sztywność skrętną wahacz z innowacyjnym łożyskiem minimalizującym wibracje. Układ automatycznej kontroli stabilności (ASC) zwiększa bezpieczeństwo przyspieszania, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
Rama nowego BMW C 400 X wykonana jest z rur stalowych. Za zawieszenie i amortyzację przedniego koła odpowiada widelec teleskopowy, natomiast z tyłu umieszczono dwie kolumny resorujące. Konfiguracja i skok amortyzacji zostały dobrane pod kątem sportowej, dynamicznej jazdy, a jednocześnie wysokiego poziomu komfortu. Charakterystykę hamowania i wysokie bezpieczeństwa zapewnia hamulec dwutarczowy z przodu, hamulec jednotarczowy z tyłu skutera oraz oferowany w wyposażeniu standardowym system ABS.
Oprócz dostępnego w standardzie diodowego oświetlenia o wysokim natężeniu światła, nowy skuter C 400 X jest wyposażony rozwiązania w dziedzinie łączności. Jednym z nich jest wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym kolorowym wyświetlaczem TNF i szeroką gamą funkcji, dostępny jako montowane fabrycznie wyposażenie opcjonalne.
Jego uzupełnieniem jest udoskonalony multikontroler o zintegrowanym działaniu. Dzięki tym rozwiązaniom kierowca ma szybki dostęp do funkcji pojazdu i łączności bez konieczności odrywania uwagi od drogi. Poza wygodą korzystania z telefonu i słuchania muzyki podczas jazdy, prowadzący otrzymuje także wygodną w obsłudze funkcję nawigacji w postaci praktycznych strzałek.
Nowe BMW wyróżnia się nowoczesnym, progresywnym i funkcjonalnym designem. Patrząc od przodu, wzrok przyciąga efektownie wystylizowany diodowy reflektor z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej (opcjonalnymi), z elementami w technologii światłowodowej. Konstruktorzy zadbali o ochronę przed wiatrem i warunkami pogodowymi, a także przemyślaną koncepcję bagażową. Obejmuje ona dwa zintegrowane schowki oraz kufer Flexcase umieszczony pod wygodnym jednoczęściowym siedzeniem.
W skuterze są do wyboru dwie powłoki lakiernicze. Metalizowany lakier w odcieniu Zenith Blue podkreśla jego sportowe zacięcie. Niemetalizowany Alpine White komponuje się z efektowną stylistyką i kompaktowymi wymiarami. Pojedyncze siedzenie w kontrastujących kombinacjach kolorystycznych (szaro- czarnej lub czerwono- czarnej) podkreśla dynamiczny wygląd skutera.