Obchodząca piątą rocznicę powstania spółka DriveNow poszerzyła zasięg działania o Brukselę. Stolica Belgii jest dziesiątym europejskim miastem, w którym realizowany będzie program wspólnego użytkowania samochodów klasy premium.
To wspólne przedsięwzięcie Grupy BMW i firmy Sixt SE, które doskonale sprawdza się już na naszym kontynencie.
Zobacz także:
Od czerwca klienci w Brukseli mogą korzystać z pojazdów bez odwiedzania oddziału firmy. W ramach usługi opartej na sprawdzonej koncepcji wspólnego użytkowania samochodów w systemie „free- floating” (z możliwością odstawienia pojazdu w dowolnym miejscu) oferowane są różne modele marek BMW i MINI.
– Cieszymy się, że Bruksela została dziesiątym miastem obsługiwanym przez DriveNow. To znakomity sposób na uczczenie piątej rocznicy funkcjonowania programu wspólnego użytkowania samochodów klasy premium w Europie. od względem liczby klientów jesteśmy już liderem rynku car- sharingu w Niemczech. Teraz chcemy osiągnąć podobny wynik w skali ogólnoeuropejskiej. Jesteśmy przekonani, że usługi transportu osobistego klasy premium będą kluczowym wyznacznikiem przyszłego sukcesu naszej firmy. Oczywiście nie zastąpią one sprzedaży na rynku motoryzacyjnym, ale są ważnym dodatkowym obszarem naszej działalności. Dlatego stale szukamy nowych pomysłów na rozwijanie firmy DriveNow – powiedział Peter Schwarzenbauer, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za marki MINI, BMW Motorrad i Rolls- Royce oraz obsługę posprzedażną i usługi w zakresie mobilności.
Spółka DriveNow powstała w czerwcu 2011 r. w Monachium i od tamtej pory stale rozszerza zakres usług transportu osobistego oferowanych w Europie. Obecnie obsługuje ponad 600 tys. klientów. DriveNow ma pięć oddziałów w Niemczech (Berlin, Hamburg, Monachium, Düsseldorf i Kolonia), a także świadczy usługi w Londynie, Wiedniu, Kopenhadze, Sztokholmie oraz – począwszy od tego miesiąca – Brukseli. W samych Niemczech DriveNow notuje średnio ponad pół miliona przejazdów miesięcznie. Typowa podróż odbywa się na trasie o długości 8–15 kilometrów i trwa 20–40 minut.
Samochody elektryczne po raz pierwszy pojawiły się we flocie DriveNow latem 2013 roku. Obecnie spółka oferuje pojazdy elektryczne z serii BMW i3 niemal we wszystkich obsługiwanych miastach. Dwadzieścia procent całej floty ma napęd elektryczny. Ponad 150 tys. klientów po raz pierwszy jechało samochodem elektrycznym właśnie dzięki firmie DriveNow, a należące do niej pojazdy tego segmentu pokonały łącznie dystans ponad trzech milionów kilometrów.
Zdaniem Grupy BMW wspólne korzystanie z pojazdów elektrycznych znacząco przyczyni się do zwiększenia dostępności elektrycznych środków transportu osobistego, a tym samym do ograniczenia emisji zanieczyszczeń w miastach i podniesienia poziomu życia ich mieszkańców.
Ciągły rozwój usług typu car- sharing wpisuje się w realizowaną przez koncern strategię Number One > Next, którą zaprezentował w marcu tego roku prezes zarządu BMW AG Harald Krüger. Dzięki przedsięwzięciom takim jak DriveNow, ParkNow czy ChargeNow grupa zdała sobie sprawę z rosnącego znaczenia usług cyfrowych i uznała je za ważny wyznacznik przyszłych sukcesów na rynku.
W tym kontekście Grupa BMW wprowadziła w kwietniu w Seattle (Stany Zjednoczone) program ReachNow. Jest on rozwinięciem koncepcji car- sharingu i obejmuje również usługi szoferskie, usługę podstawiania samochodu w wyznaczone miejsce, wspólne użytkowanie samochodów w zamkniętych grupach użytkowników oraz możliwość wynajmowania samochodów prywatnych i długoterminowego korzystania z pojazdu.
Ameryka Północna jest uznawana za idealny rynek dla pilotowych wdrożeń kolejnych usług zrównoważonego transportu miejskiego. Planowane jest objęcie programem ReachNow także innych miast w Stanach Zjednoczonych.