BMW GROUP: WŁAŚCICIELI ZNALAZŁO 140 TYSIĘCY ELEKTRYKÓW I HYBRYD

bmw-elek1

W 2018 roku BMW Group sprzedała ponad 140 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów (pojazdów o napędzie elektrycznym lub pojazdów hybrydowych plug-in), potwierdzając swoją pozycję w dziedzinie elektro- mobilności.

W ubiegłym roku do klientów na całym świecie trafiło 142 617 (+38,4 proc.) pojazdów elektrycznych BMW i MINI.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Europa to dla BMW Group największy obszar sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in, odpowiadający za ponad 50 proc. sprzedaży w 2018 roku. W ubiegłym roku na naszym kontynencie grupa dostarczyła 75 tys. zelektryfikowanych pojazdów, udział w rynku wynosi ponad 16 proc. Na rodzinnym rynku firmy w Niemczech co piąty sprzedany zelektryfikowany pojazd w ubiegłym roku był marki BMW Group. Udział BMW Group w rynku globalnym przekracza 9 proc.

bmw-elek4

W ubiegłym roku model BMW 530e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 13,9-13,3 g/km) był w USA najlepiej sprzedającym się luksusowym pojazdem hybrydowym plug-in.

Elektro- mobilność stanowi kluczowy filar strategii korporacyjnej BMW Group „Number ONE>NEXT” i jest jedną z czterech kluczowych przyszłościowych tematów ACES (Autonomous – autonomiczne, Connected – skomunikowane, Electrified – zelektryfikowane i Services / Shared – usługi / udostępnianie).

2018: GŁÓWNE ETAPY ROZWOJU

* Luty: BMW Group ogłasza powstanie spółki joint venture z chińskim producentem Great Wall skupionej na wspólnych badaniach i rozwoju oraz lokalnej produkcji zelektryfikowanych modeli MINI.

* Marzec: Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Harald Krüger potwierdza, że BMW i Vision Dynamics zapoczątkują produkcję seryjną BMW i4 w Monachium od 2021 roku.

bmw-elek2

* Kwiecień: Na Beijing Auto Show zaprezentowano BMW Concept iX3 będące pierwszym całkowicie elektrycznym modelem marki BMW. Model ten będzie produkowany w Chinach i eksportowany na cały świat, a jego debiut rynkowy zaplanowany jest na 2020 rok.

* Maj: BMW i8 Roadster (2,0 l/100 km; 46 g/km) staje się najlepiej sprzedawanym na świecie sportowym samochodem hybrydowym plug-in.

Lipiec: BMW Group podpisuje długoterminową umowę o wartości czterech mld euro z chińską firmą Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) na dostawę ogniw akumulatorów.

* Wrzesień: Zaprezentowanie BMW iNEXT Vision Vehicle. Łączy ono w sobie autonomiczne prowadzenie, łączność, elektryczność i usługi, skupiając się na kliencie i oferując mu nową „ulubioną przestrzeń”. Zapoczątkowuje piątą generację napędów elektrycznych firmy o zasięgu ponad 600 km w cyklu WLTP.

bmw-elek5

* Październik: BMW Group, Northvolt i Umicore tworzą wspólne konsorcjum technologiczne w celu zapewnienia bliskiej współpracy nad dalszym rozwojem kompletnego i zrównoważonego łańcucha dostaw przemysłowych ogniw akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie.

* Listopad: Dalszy rozwój technologii BMW eDrive umożliwia wprowadzenie na rynek i3 (120 Ah) oraz i3s (120 Ah). W codziennej eksploatacji te dwa modele są w stanie pokonać odległość 260 km. Silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe opracowane do BMW i3 będą stosowane do zasilania autobusów miejskich marki Karsan. W wyniku pomyślnej współpracy z firmą Streetscooter – spółką zależną Deutsche Post – moduły akumulatorów BMW i umożliwiają używanie skuterów miejskich przez cały dzień do dostarczania listów i paczek bez konieczności doładowania.

2019 I KOLEJNE LATA: NOWE MODELE

Grupa przewiduje w 2019 r. wprowadzenie kilku nowych pojazdów hybrydowych zasilanych z sieci, włączając nowej generacji BMW X5 Plug-in Hybrid (2,1 l/100 km; 49 g/km) oraz nowe BMW serii 3 Plug-in Hybrid (od 1,7 l/100 km; od 39 g/km). Modele te będą wyposażone w elektryczne napędy nowej generacji, oferując zasięg elektryczny do 80 km (NEDC). Zostanie zaprezentowane MINI Electric, które będzie produkowane w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii.

bmw-elek3

Do 2021 roku BMW Group będzie posiadać pięć całkowicie elektrycznych modeli: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT. Do 2025 roku liczba ta wzrośnie do co najmniej dwunastu modeli. Włączając modele hybrydowe plug-in, portfolio zelektryfikowanych pojazdów BMW Group obejmie co najmniej 25 modeli.

Tak szeroka gama modeli jest możliwa dzięki elastycznemu globalnemu systemowi produkcji. W przyszłości BMW Group będzie w stanie produkować modele z napędem całkowicie elektrycznym (BEV), hybrydowym plug-in (PHEV) oraz konwencjonalnym (ICE) na jednej linii produkcyjnej.

Do końca 2019 roku BMW Group zakłada wprowadzenie na drogi ponad pół miliona zelektryfikowanych pojazdów. Producent obecnie rozwija piątą generację napędów elektrycznych, zakładających dodatkową optymalizację wzajemnej zależności pomiędzy silnikiem elektrycznym, przekładnią, elektroniką napędu oraz akumulatorem. Nowe napędy zostaną zamontowane po raz pierwszy w BMW iX3 w 2020 roku.