BMW GROUP URUCHAMIA CARDATA CZYLI NOWE INNOWACYJNE USŁUGI

bmw-gro-d1

BMW Group stale rozszerza usługi, a dzięki CarData umożliwia kierowcom marki korzystanie ze spersonalizowanych ofert stworzonych w oparciu o dane pojazdu.

Podczas wydarzenia „Mobility of Tomorrow”, które odbyło się w Berliniez inicjatywy Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego, Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu BMW AG, MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad Customer Engagement and Digital Business Innovation BMW Group, wyjaśnił na czym polega novum.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– BMW CarData przeniesie łączność naszych pojazdów na inny poziom. Klienci BMW ConnectedDrive będą mogli łatwo i szybko korzystać z nowych, innowacyjnych i spersonalizowanych usług świadczonych przez osoby trzecie. Ochrona danych pojazdu to według nas bardzo ważny aspekt dotyczący samochodów z segmentu premium o wysokiej łączności. Właśnie tego oczekują od nas klienci. W ten sposób dajemy im możliwość decydowania o tym, co dzieje się z ich danymi. Dokładnie taka filozofia stoi za BMW CarData – powiedział Schwarzenbauer.

BMW CarData oferuje klientom liczne korzyści. Kierowcy mogą oszczędzać pieniądze dzięki zindywidualizowanym składkom ubezpieczeniowym, wyliczanym na przykład w oparciu o faktyczny przebieg pojazdu. Mogą też krócej czekać na wizytę w serwisie, ponieważ – dzięki przygotowaniu – niezbędna część została zamówiona z wyprzedzeniem.

OTP_20170511_v04

Łatwo wyobrazić sobie także inne, zupełnie nowe usługi, jakie prawdopodobnie powstaną w przyszłości – jedną z nich może być na przykład spersonalizowana oferta informacyjno- rozrywkowa. Aby korzystać z BMW CarData, niezbędny jest samochód BMW z wbudowaną kartą SIM. Aktualnie ten wymóg spełnia około 8,5 miliona pojazdów. Klienci, którzy zarejestrują swoje BMW na portalu ConnectedDrive mogą korzystać z BMW CarData bez dodatkowych opłat.

BMW CarData działa w następujący sposób: pojazd generuje dane, między innymi na temat stanu pojazdu, np. przebiegu, na temat eksploatacji, np. średniego zużycia paliwa, a także na temat zdarzeń, np. telefonu do serwisu. Niektóre z nich są przesyłane w zakodowanej formie, jako tzw. dane telematyczne, na bezpieczne serwery BMW za pośrednictwem wbudowanej na stałe karty SIM.

Stamtąd, za zgodą klienta, dostawcy usług mogą uzyskać dostęp do zakodowanych danych na potrzeby realizacji określonych zadań. Bezpieczeństwo danych jest największym priorytetem. Dzięki temu rozwiązaniu osoby trzecie nie mają dostępu do samochodu, a tym samym ogranicza się ryzyko włamania hakerów.

Dzięki BMW CarData klienci mogą z łatwością zarządzać sposobem, w jaki ich dane telematyczne są udostępniane usługodawcom. Wystarczy jedno kliknięcie, aby udostępnić informacje, odmówić dostępu lub wycofać udzieloną zgodę. Klient sam decyduje, czy konkretna firma otrzyma jego dane. W ten sposób klienci zawsze kontrolują sytuację. BMW Group to pierwsza spółka z branży motoryzacyjnej, która wprowadza taką usługę.

Równocześnie CarData spełnia wymogi ogólnego rozporządzenia o ochronie danych UE planowanego na 2018 r. Gwarantowany jest najwyższy poziom transparentności danych.

W BMW CarData mogą rejestrować się różni usługodawcy, na przykład warsztaty samochodowe, towarzystwa ubezpieczeniowe czy zarządcy flot. BMW CarData weszła właśnie na rynek w Niemczech, a następnie rozwiązanie będzie stopniowo wprowadzane w innych krajach.