BMW: FABRYKA SILNIKÓW W HAMS HALL PO NOWEMU

BMW-engine1

Zakończono program inwestycyjny mający na celu zbudowanie fabryki silników BMW Hams Hall pod Birmingham. Produkcja nowych, 3- i 4-cylindrowych silników już jest wdrażana.

Odbywa się ona na zupełnie nowych liniach produkcyjnych. Zakład po raz pierwszy wyprodukuje na drodze obróbki mechanicznej przeszło milion części zamiennych, jako że dostawy zostają rozszerzone na inne fabryki Grupy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Program inwestycji sprawił, że fabryka w Hams Hall pozostanie ultranowoczesną wytwórnią, zdolną do wytwarzania nowej generacji silników, oraz zagwarantował długoterminową przyszłość fabryki.

Silniki oraz części zamienne wytwarzane w fabryce Hams Hall przeznaczone są do samochodów z całej palety modelowej BMW Group. Także MINI – nowy Clubman wchodzi do masowej produkcji za kilka tygodni, zaś jeszcze w tym miesiącu na taśmy wjeżdża nowe BMW serii 7.

Rozwinięcie fabryki to kolejny fragment układanki w globalnej strategii BMW Group – Hams Hall wytwarza teraz obok innych fabryk w Niemczech i Austrii silniki z tej samej nowej rodziny jednostek nowej generacji.

Produkcja krótkich serii nowych silników odbywała się już pilotażowo w Hams Hall w zeszłym roku. 3-cylindrowe silniki BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l są ręcznie budowane wyłącznie w Hams Hall – na specjalnej linii produkcyjnej dla BMW i8 – pierwszego sportowego samochodu hybrydowego typu plug-in.

Ultranowoczesna rodzina silników EfficientDynamics obejmuje zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, wszystkie wyposażone w technologię TwinPower Turbo, o pojemnościach od 1,5 do 3,0 l. Rozwijając różne moce, silniki te można użytkować w najróżniejszych pojazdach i ich odmianach.

Unifikacja konstrukcyjna pozwala na wyjątkową elastyczność w uzyskiwaniu istotnych oszczędności przy masowej produkcji, a także na wytwarzanie dodatkowych specjalnych wersji silników w relatywnie niewielkich seriach w skali sieci fabryk silników.