BMW: ELEKTRYCZNY iNEXT RZUCONY W GŁĘBOKI ŚNIEG I LÓD

bmw-inext1

Elektryczny BMW iNEXT pokonuje kolejny etap na drodze do produkcji seryjnej. W zimowym centrum testowym BMW Group w Arjeplog w Szwecji trwają kompleksowe testy nowego pojazdu.

Ukierunkowane są na analizę, optymalizację i harmonizację wszystkich elementów układu napędowego i jezdnego oraz zawieszenia w ekstremalnych warunkach klimatycznych i drogowych.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

bmw-inext2

BMW iNEXT łączy najnowsze osiągnięcia w dziedzinie jazdy zautomatyzowanej i inteligentnej komunikacji sieciowej, zapewniając pasażerom nowe możliwości podczas jazdy. W wersji seryjnej nowy model będzie produkowany w zakładzie w Dingolfing od 2021 roku. Nowe flagowe osiągnięcie technologiczne BMW Group uwzględnia wszystkie kluczowe elementy motoryzacji przyszłości, w tym elektryfikację oraz usługi („ACES”), realizując strategią Number One > Next.

iNEXT, czyli nowoczesny SAV (Sports Activity Vehicle) oferuje całkowicie elektryczny napęd, inteligentny system napędu na cztery koła oraz dostosowaną do modelu technologię zawieszenia. Elementy te są aktualnie poddawane pierwszym testom w rzeczywistych warunkach zimowych na kręgu polarnym. Seria intensywnych jazd ma potwierdzić gotowość do nadejścia nowej ery w historii marki.

bmw-inext3

Zamaskowane BMW iNEXT jest testowane podczas codziennej jazdy po zaśnieżonych drogach i pokrytych lodem jeziorach, w warunkach niskich temperatur i minimalnego tarcia. Zimno stanowi wyzwanie przede wszystkim dla silnika elektrycznego, akumulatora wysokonapięciowego oraz układu chłodzenia w BMW iNEXT. Inżynierowie odpowiedzialni za testy kładą także szczególny nacisk na system zarządzania energią eDrive.

Analizują wpływ temperatur znacznie poniżej zera na ładowanie systemu magazynowania energii, dostarczanie energii elektrycznej do silnika elektrycznego, zasilanie energią układu elektrycznego oraz reagowanie systemów ogrzewania i klimatyzacji. Badany jest także układ przeniesienia mocy i regulacja zawieszenia w warunkach znacznie wykraczających poza standardowe parametry codziennej eksploatacji pojazdu. Na zamkniętych, pokrytych lodem powierzchniach można testować elektroniczną regulację przy niskich prędkościach jazdy.

bmw-inext4

Dzięki temu inżynierowie mogą na przykład przeanalizować interakcję systemu napędu na cztery koła, który został opracowany specjalnie pod kątem napędu elektrycznego oraz DSC (układu dynamicznej kontroli stabilności). Umożliwia to bieżącą optymalizację procesów w ściśle powtarzalnych warunkach, a także idealne dostrojenie układu kierowniczego i hamulcowego.

Oprócz skutecznej redukcji prędkości przez układ hamulcowy niezbędne jest także dostosowanie odzysku energii podczas swobodnego toczenia do każdej sytuacji na drodze. Tory testowe wokół Arjeplog są idealnym miejscem do przeprowadzania także takich analiz. Zimowe testy BMW iNEXT są uzupełnieniem tych przeprowadzanych na nawierzchniach szutrowych, suchym asfalcie oraz w upalnych temperaturach.