BMW: DYREKTOR GENERALNY GRUPY W POLSCE KOMENTUJE SPRZEDAŻ

bmw-x3-xd1

Po pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku BMW Group Polska zanotowała rekordowe wyniki rejestracji, a tym samym umocniła wieloletnią pozycję lidera w segmencie premium w Polsce.

Marka osiągnęła imponującą liczbę 7233 rejestracji, o 26 proc. wyższą niż w analogicznym okresie 2016 r. Zarejestrowano 911 samochodów MINI, co przełożyło się na 32 proc. wzrost w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy ub. r.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W pierwszej połowie roku zarejestrowano 970 motocykli BMW, co oznacza wzrost o blisko 23 proc. BMW Motorrad umocniło się także na pozycji lidera w segmencie powyżej 500 cm3 osiągając ponad 27 proc. udział w rynku.

Nowe BMW serii 5 z 1396 rejestracjami stało się nie tylko najpopularniejszym modelem w gamie producenta, ale także liderem w segmencie limuzyn premium w Polsce. Dostępne od lutego br. siódme wcielenie kultowej limuzyny oferuje nie tylko radość z jazdy, komfort i wygodę, ale także system operacyjny, dzięki któremu model ten jest kolejnym krokiem na drodze do zautomatyzowanej jazdy. Do oferty dołączyła właśnie wersja Touring.

bmw-530e-ip1

BMW serii 7 pozostaje liderem w swojej klasie. Po udanym roku 2016, do końca czerwca 2017 topowy model odnotował 311 rejestracji. Dzięki portfolio poszerzonemu m.in. o modele hybrydowe typu plug-in 740e / 740Le iPerformance, wersję z najbardziej wydajnym silnikiem wysokoprężnym 750d, a także model M760Li xDrive wyposażony w silnik V12, auto spełnia oczekiwania wielu grup klientów.

BMW nadaje kierunek zmian w sektorze motoryzacyjnym, także pod względem zrównoważonej mobilności. Elektryczne BMW i3 odnotowało w Polsce 62 rejestracje w pierwszej połowie roku, prawie dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w naszym kraju, co dowodzi, że auta z takim napędem mogą być niezawodnym i wygodnym środkiem transportu w miastach.

Dostępność modelu z baterią o pojemności 94Ah zwiększającą zasięg o 50 proc. oraz rozbudowana sieć dealerów znalazły odzwierciedlenie w rekordowej liczbie rejestracji. Dzięki szerokiej gamie modeli hybrydowych typu plug-in pod nazwą iPerformance, marka oferuje atrakcyjne portfolio zelektryfikowanych samochodów premium.

BMW serii 3 również odnotowało solidny wzrost, z 1176 rejestracjami między styczniem a czerwcem 2017 roku stając się drugim pod względem popularności modelem bawarskiej marki. Modele serii X pozostają niezmiennie popularne wśród polskich klientów. Tradycyjnie BMW X5 zdobyło serca największej części polskich klientów i zanotowało 882 rejestracje. BMW X3, mimo planowanego na jesień debiutu nowej generacji, z 750 rejestracjami nadal jest jednym z najbardziej popularnych samochodów w ofercie.

Samochody spod znaku „M” po raz kolejny odcisnęły sportowe piętno na najbardziej emocjonalnym segmencie rynku samochodowego. Od M2 Coupe do M6, marka oferuje wiele modeli dla wielbicieli dużej mocy i szybkiej jazdy. Z liczbą 163 rejestracji sportowa submarka BMW odnotowała 77 proc. wzrost.

mini-sprzed23

MINI także może uznać pierwszą połowę roku jako wyjątkowo dobrą. Dzięki 911 rejestracjom marka odnotowała 32 proc. wzrost w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku. Rezultaty związane są z odświeżonym portfolio marki, a także ciepło przyjętym nowym modelem Countryman, tradycyjnie wysoko cenionym przez polskich klientów.

Dzięki 401 rejestracjom to funkcjonalne nowe auto stało się najbardziej popularnym modelem marki. Debiutujący niedawno hybrydowy Countryman Cooper S E All4 to pierwszy częściowo zelektryfikowany model preoducenta na rynku.

BMW Motorrad świętuje przywództwo w segmencie motocykli o pojemności ponad 500 cm³ z 970 rejestracjami, które przełożyły się na 22,6 proc. wzrostu. Rok 2017 obfituje w atrakcyjne nowości: bagger K 1600 B, wyczynowe HP4 Race, a już niedługo elektryczny skuter C Evolution oraz model G310 GS.

Pierwsza połowa br. to także czas znaczącego rozwoju sieci dealerskiej w Polsce. Do rodziny salonów BMW Group dołączyły Auto Centrum Sikora w Opolu, Premium Arena w Kaliszu oraz Inchape w Poznaniu. Polska sieć dealerska składa się obecnie z 30 salonów BMW oraz 11 salonów MINI.

– To przyjemność potwierdzić, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku modele oferowane przez BMW Group były najpopularniejsze w segmencie samochodów premium w Polsce. Dzięki wysiłkowi i zaangażowaniu naszych dealerów umocniliśmy swoją pozycję na lokalnym rynku, którego BMW Group jest liderem konsekwentnie od 2010 roku. Jesteśmy przekonani, że nasza jasno określona wizja dobrze przygotowuje nas na przyszłość: dążymy do tego, aby mobilność stała się elektryczna, autonomiczna, współdzielona i połączona. W nadchodzących miesiącach i latach będziemy stale wprowadzać nowe rozwiązania, aby sprostać wymaganiom polskiego rynku. W 2017 i 2018 roku zamierzamy wprowadzić ponad 40 nowych i odświeżonych modeli naszych trzech marek premium – komentuje Baudouin Denis, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.