W 2017 roku BMW Group zgodnie z zapowiedzią dostarczyła klientom na całym świecie ponad 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym.
Umacnia to rolę firmy w zakresie elektro- mobilności. Przed świętami uczczono niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształciła centralę, słynny „czterocylindrowiec” na północy Monachium, w baterię.
BMW Group wybrała ten symbol, aby pokazać zmiany technologiczne zachodzące w zakresie mobilności.
– Dotrzymujemy naszych obietnic. Ustawiliśmy świecący wykrzyknik o wysokości 99 metrów oświetlający drogę do ery mobilności elektrycznej. 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym sprzedanych w jednym roku to ważny kamień milowy, jednak dla nas to tylko początek. Od chwili debiutu rynkowego BMW i3 w roku 2013 BMW Group wysłała na ulice 200 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. To właśnie nasze wczesne zaangażowanie w mobilność elektryczną umożliwiło dzisiejszy sukces. W roku 2025 będziemy oferować 25 modeli z napędem elektrycznym. Mobilność elektryczna jest dla mnie wskaźnikiem naszego sukcesu – powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG.
Elastyczna elektryfikacja we wszystkich seriach
Mobilność elektryczna jest istotnym elementem strategii przedsiębiorstwa Number One > Next, za pomocą której BMW Group rozbudowuje swoją pozycję jako wiodący dostawca indywidualnej mobilności klasy premium oraz usług mobilnościowych. Do roku 2025 firma oferować będzie na całym świecie 25 całkowicie lub częściowo elektrycznych modeli. Piąta generacja napędów elektrycznych i akumulatorów od 2021 roku pozwoli wyposażyć wszystkie serie modelowe w dowolny napęd dzięki skalowalnym, modułowym zestawom elektrycznym.
Dla elektrycznej marki BMW i założonej jeszcze w 2011 roku firma zastrzegła już nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. Już w przyszłym roku oferowane będzie i8 Roadster, w roku 2019 elektryczne MINI, w roku 2020 wersja elektryczna BMW X3, a w roku 2021 der BMW iNext, które jako lider technologiczny po razu pierwszy połączy w modelu seryjnym mobilność elektryczną z jazdą autonomiczną i innowacyjnymi możliwościami komunikacji sieciowej we wnętrzu.
Grupa przyjęła kompleksowe podejście do elektro- mobilności już w 2007 roku, kiedy rozpoczęła projekt i, który stał się prekursorem BMW i. Już w roku 2008, w ramach największego na świecie badania pojazdów elektrycznych na szeroką skalę w historii motoryzacji, wyprowadzono elektryczne floty testowe na drogi na całym świecie. W roku 2013 ruszyła produkcja seryjna w pełni elektrycznego i3, a jego sprzedaż rośnie z roku na rok.
BMW Group – wiodący dostawca mobilności elektrycznej
Niezależny raport POLK / IHS (wydanie 7.12.2017) pokazuje, że z 21-procentowym udziałem BMW Group jest liderem w zakresie nowych rejestracji pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych na tle rozszerzonej konkurencji w Europie. Tym samym w segmencie pojazdów elektrycznych koncern ma już ponad trzykrotnie większy udział rynkowy niż w przypadku modeli tradycyjnych.
A podczas gdy w Europie pośród wszystkich producentów dwa procent nowo rejestrowanych samochodów przypada na samochody elektryczne, to w BMW Group jest to już sześć procent. Podobnie korzystną pozycję ma również na poziomie światowym: tutaj ma dziesięć procent udziału w rynku samochodów elektrycznych.
Modele elektryczne cieszą się dużą popularnością na przykład w Europie Zachodniej i w USA, gdzie ich udział w łącznej sprzedaży marki BMW osiągnął już siedem procent. W Skandynawii już co czwarte sprzedane BMW jest zelektryfikowane, a i3 jest tam od roku 2016 najlepiej sprzedającym się modelem BMW. W Niemczech liczba nowych rejestracji w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów przekroczyła w tym roku po raz pierwszy 10 tysięcy.
Napędy elektryczne zyskują też na znaczeniu w zestawie silników poszczególnych modeli: na przykład co dziesiąty model bardzo popularnej serii 3 Limuzyna sprzedany w 2017 roku był zelektryfikowany. W przypadku serii 2 Active Tourer już 13 procent modeli sprzedanych w 2017 roku posiadało napęd hybrydowy plug-in.
Począwszy od wprowadzenia w czerwcu 2017 roku MINI Cooper S E Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,1 l/100 km; emisja CO2: 52-49 g/km) osiąga już dziesięć procent globalnej sprzedaży Countrymana. Sprzedaż i3 zwiększyła się o jedną czwartą (wszystkie liczby ze stanem na listopad br.).
Oprócz dziewięciu modeli elektrycznych na czterech kołach BMW Group oferuje także przekonujący produkt klasy premium do miejskiej elektro- mobilności na dwóch kółkach. W br. oprócz 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym sprzedano również ponad 1500 całkowicie elektrycznych skuterów C evolution. Z nowym akumulatorem i zasięgiem wynoszącym 160 km sprzedaż wzrosła o 80 procent w stosunku do roku ubiegłego.