BMW zapowiada, że nowy model i4, zacznie by produkowany i trafi na rynek w 2021 roku. Jak będzie wyglądał nowy samochód? Wyobrażenie o tym daje Concept i4.
To Gran Coupé z napędem czysto elektrycznym o zasięgu do 600 km (WLTP) i mocy nawet 530 KM.
Zobacz także:
Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmuje około 4 sek., maksymalna prędkość to ponad 200 km/h.
Niemal bezgłośne oddawanie mocy zapewnia zupełnie nowe poczucie dynamiki. Jak zapowiada koncern, niektóre elementy stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz samochodu koncepcyjnego pojawią się zarówno w BMW i4, jak i w innych modelach seryjnych z napędem elektrycznym.
Nowoczesny, elegancki wygląd zewnętrzny nowego auta tworzy świadomy kontrast z niezwykle dynamicznymi wrażeniami z jazdy. Czterodrzwiowy Concept i4 oferuje nie tylko wysoką funkcjonalność, ale też znacznie bardziej przestronne wnętrze, niż wynikałoby to z jego dynamicznych proporcji. Precyzyjne, łagodne linie i mocno wymodelowane bryły formują nowoczesną sylwetkę i tworzą klarowną stylistykę.
Nowoczesny lakier w kolorze mroźnej jasnej miedzi przywołuje niuanse kolorystyczne BMW Vision iNEXT i wyraźnie podkreśla grę świateł i cieni na powierzchni. Niebieskie elementy z przodu, z boku i z tyłu nawiązują do pochodzenia BMW i. Liczne rozwiązania aerodynamiczne zapewniają maksymalny zasięg elektryczny.
Oprócz zamkniętej atrapy chłodnicy i wyraźnej krawędzi aerodynamicznej najbardziej uderzającą cechą są obręcze kół zaprojektowane specjalnie do modelu. Zamiast chłodzeniu silnika, chłodnica służy teraz jako powierzchnia skrywająca różne czujniki. Concept i4 prezentuje nowy design marki. Nowy znak graficzny do komunikacji stanowi również podstawę dla dwuwymiarowego i przejrzystego logo.
Z tyłu znajdują się dyfuzory w kolorze niebieskim i wskazują na stricte elektryczny napęd samochodu. Ich kształt świadomie nawiązuje do BMW i Vision Dynamics.
Wnętrze
We wnętrzu zainstalowano nowy, zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display, który tworzy razem z kierownicą nową formę orientacji na kierowcę. W ramach maksymalnej redukcji elementów obsługi niemal wszystkie funkcje, nawet klimatyzacji, są zintegrowane właśnie na nim. Oszczędne zastosowanie różnych materiałów oraz uporządkowane rozmieszczenie elementów obsługi tworzą nowoczesny, a zarazem luksusowy wygląd.
Środkowy pulpit – teraz już bez dźwigni biegów – ma tylko jeden suwak. Elementy takie jak kontroler iDrive czy przyciski pamięci fotela w drzwiach są wykonane są z kryształowego szkła. Fotele powstały w materiałowo- skórzanej tapicerce z mikrofibry z liniową grafiką i naturalnej skóry garbowanej liśćmi oliwnymi dopełniają wnętrze w równie szlachetny, co ekologiczny sposób.
BMW Curved Display oferuje trzy tryby Experience Mode ilustrujące różne aspekty napędu elektrycznego. Dają one już teraz wgląd w to, jak od roku 2021 wyglądać będzie kolejna generacja systemu operacyjnego BMW. Wyraźne wizualne zróżnicowanie trzech trybów Core, Sport i Efficient wyraża się w zastosowaniu różnych rodzajów wskazań, symboli graficznych i iluminacji wnętrza.
Tryb Efficien” wskazywać będzie po raz pierwszy widok Assisted Driving, umożliwiający głębszy wgląd w technologie samochodu, np. jego komunikację z otoczeniem. Pod marką BMW IconicSounds Electric kryje się brzmienie stworzone przez znanego na całym świecie kompozytora Hansa Zimmera wspólnie z projektantem dźwięku BMW Renza Vitale. Częścią tej palety brzmień jest dźwięk towarzyszący otwieraniu drzwi czy uruchomieniu silnika.
Zapowiedź BMW i4
BMW i4, a tym samym również przyszłość elektromobilności, bazować będzie na technologii BMW eDrive piątej generacji. Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokiego napięcia to zupełnie nowe rozwiązania, wraz z którymi BMW Group czyni dalsze znaczące postępy w dziedzinie napędów elektrycznych.
Silnik elektryczny opracowany do BMW i4 generuje moc do 390 kW (530 KM), osiągając przy tym poziom jednostki V8 w obecnych modelach BMW z silnikiem spalinowym. Spontaniczne oddawanie mocy daje i4 znakomite osiągi i wyjątkowo wysoką wydajność.
Wersja akumulatora wysokonapięciowego charakteryzuje się płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy masie ok. 550 kg jego pojemność energetyczna wynosi ok. 80 kWh, a w cyklu WLTP pozwala uzyskać zasięg do 600 km.
Produkcja seryjna nowego BMW i4 rozpocznie się w 2021 r. w głównych zakładach BMW Group w Monachium. Wdrożenie produkcji seryjnej kosztować będzie łącznie około 200 milionów euro.