Tuż przed 16 listopada – oficjalnym terminem wprowadzenia na rynek nowego BMW i3, ten pierwszy napędzany elektrycznie model otrzymał od niezależnej jednostki kontrolnej certyfikat ISO 14040/14044 za swój bilans ekologiczny.
Dokument ten jest potwierdzeniem, że model w pełnym zakresie spełnia cele postawione w momencie jego rozwoju, a dotyczące oddziaływania na środowisko na etapie doboru materiałów, procesu produkcyjnego, użytkowania i późniejszego recyklingu.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
ECO
W swoim uzasadnieniu nadania gwarancji dla bilansu środowiskowego produktu BMW i3 TÜV SÜD zatwierdziła zarówno metody, jak i wyniki odpowiednich analiz. W porównaniu do konwencjonalnych samochodów w tej samej klasie wielkości i mocy BMW i3 wykazuje o 30 – 50 proc. niższy poziom tzw. współczynnika ocieplenia globalnego.
Certyfikat zgodny z normą ISO jest nie tylko znakiem jakości dla BMW i3, lecz także potwierdzeniem kompleksowego zaangażowania nowej marki BMW i w indywidualną mobilność zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wnioski ekspertów potwierdzają, że podczas realizacji badania bilansu ekologicznego spełniono wszystkie wymogi, a zastosowane metody są zgodne ze stanem wiedzy technicznej.
Innowacje zastosowane w BMW i3 sięgają od architektury LifeDrive z kabiną pasażerską wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (karbonu) oraz aluminiowej ramy kryjącej silnik, układ jezdny, akumulator wysokowoltowy oraz struktury zderzeniowe, aż po niecodzienne zestawienie materiałów we wnętrzu pojazdu. Skóra garbowana ekstraktem z liści drzewa oliwnego, ekologicznie przetworzone drewno z certyfikowanej uprawy europejskiej oraz widoczne zastosowanie naturalnych włókien w strefie deski rozdzielczej i w boczkach drzwi nadają modelowi nowy, luksusowy charakter zgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju. Tworzywo sztuczne zastosowane we wnętrzu oraz tworzywa termoplastyczne na zewnątrz pojazdu pochodzą w 25 proc. z materiałów z odzysku lub surowców odnawialnych.
Komponenty BMW i3 wykonane z lekkich stopów metalowych składają się w dużej mierze z tzw. aluminium wtórnego.
Energia elektryczna wykorzystywana do produkcji samochodów BMW i również pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. W tym celu po raz pierwszy w Niemczech na terenie zakładu producenta samochodów postawiono turbiny wiatrowe wytwarzające energię elektryczną wykorzystywaną w procesie produkcyjnym lokalnej fabryki.