BMW serii 5 stanowi istotny element realizacji dotychczasowych i przyszłych celów marki. Hybrydy były najpopularniejszym zelektryfikowanym modelem w portfolio grupy.
Po rozszerzeniu z dwóch, do pięciu modeli plug-in, będzie to najszersza oferta pojazdów PHEV w palecie producenta.
Zobacz także:
Nowe modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ eDrive najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie są nowe 530e Limuzyna oraz 530e xDrive Limuzyna. W listopadzie zadebiutuje 530e Touring oraz 530e xDrive Touring.
BMW 545e xDrive Limuzyna
Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM) połączony z wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym TwinPower Turbo o mocy 210 kW (286 KM), co daje łączną moc 290 kW (394 KM). Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na cztery koła przez napęd xDrive.
Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sek. Jest to więc zdecydowanie najbardziej dynamiczna wersja pośród sześciocylindrowych hybryd plug-in marki.
Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszący 54–57 km i średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,4–2,1 l/100 km auto łączy w sobie osiągi i wysoki komfort. Jest wyposażone w akumulator litowo- jonowy 400 V umieszczony pod tylną kanapą w sposób niezajmujący wiele miejsca. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 410 litrów możliwości transportowe są nieznacznie mniejsze, niż w przypadku wersji benzynowej czy wysokoprężnej.
BMW 545e xDrive oferuje wiele sposobów zarządzania energią. Naciśnięcie odpowiedniego przycisku na konsoli środkowej umożliwia wybranie różnych trybów jazdy. Standardowym jest Hybrid, który zapewnia interakcję pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym. W menu iDrive jako ustawienie domyślne można też wybrać tryb Electric. W trybie Hybrid działa głównie silnik elektryczny, spalinowy włącza się tylko przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu.
Dwukrotne naciśnięcie przycisku Hybrid powoduje włączenie tego trybu pracy w jeszcze wydajniejszej wersji (Hybrid Eco Pro). Sterowanie oparte na nawigacji i czujnikach optymalizuje również skuteczność odzysku energii hamowania. W trybie Sport silnik elektryczny wspomaga sześciocylindrowy silnik benzynowy. Z kolei tryb Electric umożliwia jazdę bez lokalnej emisji spalin (do 57 km i z prędkością do 140 km/h).
Wrażenia z jazdy i usługi cyfrowe
W celu akustycznego ostrzegania pieszych podczas jazdy w trybie elektrycznym zewnętrzny zestaw głośnikowy emituje charakterystyczny dźwięk stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli producenta. Dźwięk przy prędkościach do 30 km/h sygnalizuje obecność samochodu. Również za pośrednictwem systemu audio Active Sound Design zapewnia autentyczne, a w trybie Sport szczególnie intensywne brzmienie wewnątrz samochodu podczas jazdy.
Funkcja eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej. Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in jest nagradzana programem bonusowym BMW Points. System nawigacyjny wyświetla nie tylko stacje benzynowe, ale także publiczne stacje ładowania (z możliwością rezerwacji) oraz rekomendacje pobliskich restauracji lub kawiarni
Ładowanie w domu i w miejscach publicznych jest łatwe i wygodne. Wśród nich są różne wersje stacji Wallbox, w tym serwis instalacyjny, indywidualne taryfy za ekologiczną energię elektryczną oraz dostęp do sieci publicznych stacji ładowania.
Klimatyzacja postojowa zapewnia optymalny komfort – ustawienie przygotowania temperatury na określoną godzinę odjazdu zapewnia uzyskanie maksymalnego zasięgu w trybie elektrycznym. Ustawień dokonywać można w samochodzie lub w aplikacji My BMW.