BMW: AKUMULATORY I SILNIKI Z i3 TRAFIĄ DO AUTOBUSÓW

bmwi3-1

Silniki elektryczne oraz akumulatory wysokonapięciowe przeznaczone do BMW i3 będą montowane w elektrycznym, miejskim autobusie produkowanym przez turecką firmę Karsan.

Dostawy podzespołów nastąpią na podstawie umowy zawartej pomiędzy obydwoma firmami. Autobus Jest electric jest produkowany w mieście Bursa i oferowany zarówno na lokalnym rynku, jak i za granicą.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Dzięki silnikom i akumulatorom BMW, pojazd zapewni pasażerom zeroemisyjne przewozy w obrębie miast.

Transport publiczny stanowi jeden z szerokiej gamy obszarów, do którego trafia technologia opracowana przez BMW i. Od zeszłego roku firma dostarczyła m.in. systemy magazynowania energii dla Streetscooter GmbH, spółki zależnej Deutsche Post. Moduły bateryjne BMW i umożliwiają pojazdom firmy realizowanie całodniowych, zeroemisyjnych dostaw przesyłek paczek i listów bez potrzeby doładowania.

Akumulatory wysokonapięciowe opracowane z myślą o BMW i3 dostarczają również energię do pojazdów nawodnych. W ramach projektu rozpoczętego w 2017 r. firma Torqeedo używa baterii producenta z Monachium jako źródła zasilania dla elektrycznych łodzi motorowych. Ponadto, akumulatory wysokonapięciowe BMW i służą jak stacjonarne magazyny energii pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych: elektrowni wiatrowych i słonecznych.

– Nasi klienci związani z przemysłem doceniają łatwą obsługę technologii plug- andplay oferowanej przez komponenty BMW i, a także ich solidność i niezawodność – co udowadnia sprzedaż ponad 100 000 BMW i na całym świecie – powiedział Uwe Breitweg, Dyrektor działu Systemów Napędowych dla Klientów Przemysłowych Grupy BMW

Silniki elektryczne oraz akumulatory wysokonapięciowe samodzielne rozwijane przez Grupę BMW są produkowane w fabryce zlokalizowanej w Dingolfing. Kompaktowe wymiary oraz niska masa baterii pozwalają na wykorzystywanie ich w szerokiej gamie zastosowań.

W autobusie Karsan Jest electric zostanie zamontowany silnik elektryczny z BMW i3 o mocy szczytowej 170 KM (125 kW) oraz maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. W pojeździe będą również instalowane wysokonapięciowe akumulatory składające się z 8 modułów (po 12 ogniw każdy) o pojemności do 44 kWh.

Karsan Jest Electric otrzyma dwa takie akumulatory o łącznej pojemności 88 kWh, które zapewnią zasięg do 210 km na jednym ładowaniu. Autobus będzie w stanie pełnić służbę przez 18 godzin bez potrzeby dodatkowego uzupełniania energii. Mierzący 6 metrów długości pojazd zapewni miejsca dla 26 pasażerów – o 4 więcej niż konwencjonalna wersja tego modelu. Dzięki niskiej podłodze, autobus będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.

Firma Karsan została założona w 1966 r. i posiada zakłady rozwojowe i produkcyjne zlokalizowane w Bursa, w zachodniej Turcji. Oferta firmy obejmuje szeroką gamę produktów: od niewielkich vanów, przez autobusy miejskie (w tym przegubowe) po autokary.