Nowa superbroń BMW do wyścigów GT wyjechała na pierwszą przejażdżkę na fabryczny tor testowy w Dingolfing: BMW M6 GT3, którym od 2016 roku zespoły BMW będą rywalizować w krajowych i międzynarodowych seriach wyścigowych, w tym w wyścigach długodystansowych.
Samochód wyjechał po raz pierwszy na światło dzienne ze słynnym Jörgiem Müllerem za kierownicą.
Zobacz relacje:
Prace nad projektem BMW M6 GT3 przebiegają ściśle zgodnie z planem. Auto jest napędzane seryjnym 4,4-litrowym silnikiem benzynowym V8 M TwinPower Turbo, który poddano modyfikacjom pozwalającym na jego użytkowanie w ciągłym trybie wyścigowym, torowym. Ma m.in. suchą miskę olejową i rozwija moc 500 KM przy masie własnej auta 1300 kg. Wśród innych cech wymienić warto układ napędowy transaxle, 6-stopniową sekwencyjną skrzynię biegów i potężną elektronikę wyczynową. Aerodynamikę nadwozia dopracowano w tunelu aerodynamicznym.
BMW M6 Coupe stanowi bazę dla prac inżynierów, by stworzyć samochód wyczynowy. Priorytetem było zapewnienie kierowcom maksymalnego bezpieczeństwa, czego efektem jest stworzenie przez BMW Motorsport własnej konstrukcji klatki bezpieczeństwa, która została zaaprobowana przez FIA, klatki spełniającej z ogromnym zapasem wszystkie najnowsze wymogi bezpieczeństwa. Inżynierowie przyłożyli także ogromną wagę do wydajności, łatwości obsługi i niezawodności, które są tak istotne podczas wyścigów 24-godzinnych.
Klienci zainteresowani nabyciem BMW M6 GT3 powinni wysłać mejl na adres M6GT3@bmw-motorsport.com. Zostaną zarejestrowani i jako pierwsi otrzymają wszelkie informacje na temat tego samochodu.