Światowa premiera nowego Renault Master odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Birmingham (Wielka Brytania). Ten duży furgon będzie napędzany unikalnymi silnikami Twin Turbo zbudowanymi na bazie aktualnej jednostki 2.3 dCi.
W pojeździe zastosowano szereg nowych rozwiązań i technologii, takich jak ESC najnowszej generacji, wspomaganie ruszania pod górę, system zapobiegania „myszkowaniu” przyczepy czy niezwykle praktyczne lusterko Wide View. Nowy Master będzie odtąd dostępny również w wersji furgon L4 z napędem na tylne, pojedyncze koła, przeznaczonej dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
UŻYTKOWE
Po odnowieniu w ubiegłym roku furgonetki Kangoo Express, Renault przygotowuje się do wprowadzenia na rynek kolejnej generacji furgonu, produkowanego w zakładzie w Batilly. Nowy Master wyróżnia się gamą odnowionych jednostek napędowych i szeregiem unikalnych technologii oraz zmienioną osłoną chłodnicy.
Najważniejsze zmiany wprowadzone w Masterze kryją się jednak pod maską. Jest on obecnie napędzany gamą silników 2.3 dCi o mocy od 110 do 163 KM (poprzednio: od 100 do 150 KM).
Wersje o mocy 110 i 125 KM zapewniają dobry kompromis między ceną zakupu a zużyciem paliwa. Z kolei wersje o mocy 135 i 163 KM są wyposażone w technologię Twin Turbo, zapewniającą im większą moc przy zmniejszonym zużyciu paliwa (od 6,9 l/100 km).
Zużycie paliwa można obecnie zmniejszyć o dalsze 10 proc., korzystając z przycisku trybu „Eco”. System ten pozwala odpowiednio sterować momentem obrotowym silnika oraz pracą układów klimatyzacji i ogrzewania.
W samochodzie pojawiło się też szereg nowych systemów zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. Najnowszej generacji system ESC, z montowanym w standardzie układem dostosowującym jego pracę do obciążenia, współpracuje ze wspomaganiem ruszania pod górę i systemem Extended Grip. Funkcja ta zapewnia przyczepność w trudnych warunkach drogowych, takich jak śnieg, błoto czy piasek.
W aucie znajduje się system, który naprzemiennie przyhamowuje i zmniejsza moment obrotowy silnika, aby zmniejszyć prędkość do takiej, przy której ustaje „myszkowanie” przyczepy. Nowy Master w wersji Twin Turbo jest wyposażony w elektrohydrauliczny zespół wspomagania kierownicy, ułatwiający wszelkie manewry i zmniejszający siłę potrzebną do obracania kierownicy przy małych prędkościach. Kolejną nowością jest zwiększające bezpieczeństwo i umieszczone w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera lusterko szerokokątne Wide View, zapewniające widoczność do tyłu w obrębie martwego pola widzenia.
Gama Nowego Mastera jest nadal tworzona na miarę i obejmuje ponad 350 wersji, 4 długości, 3 wysokości, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m3. W ofercie pojawia się także nowa wersja: L4H2 i H3 Furgon z napędem na tylne, pojedyncze koła. Ta wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w szczególności dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większa odległość między nadkolami umożliwia załadunek europalet również w tylnej części pojazdu.
Przód furgonu otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy, zgodną z nową stylistyką Renault. Powiększone i umieszczone bardziej pionowo logo występuje obecnie w całej gamie lekkich pojazdów dostawczych marki Renault, która od 1998 roku jest marką numer 1 w Europie.
W 2013 roku Master osiągnął doskonałe wyniki w swoim segmencie, zdobywając 11,9 proc. udziału w rynku europejskim i 13,4 proc. udziału w regionie Euromed-Afryka (plasując się w pierwszej dwójce na rynku).
Nowy Master trafi do sprzedaży w Polsce na początku września 2014 roku. Zamówienia na ten model będzie można składać już od połowy czerwca br.