BIRMINGHAM 2014: NOWY PEUGEOT BOXER – PRZETESTOWANY

PEbo 0

Podczas salonu samochodowego w Birmingham Peugeot zaprezentował nowego Boxera. Solidność i trwałość samochodu została przetestowana na dystansie ponad 4 milionów kilometrów i sprawdzona w najtrudniejszych warunkach – zapewnia producent.

Pojazd oferuje szeroki wybór nadwozi i ładowności, co w połączeniu z nowoczesnym wyposażeniem, stworzonym na potrzeby firm ułatwia codzienną pracę. To prawdziwe narzędzie pracy zwiększające efektywność prowadzonej działalności.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
UŻYTKOWE


Produkcja furgonów Peugeot sięga 1950 roku. Dotychczas wyprodukowano ponad 1,8 miliona samochodów, w tym niemal milion egzemplarzy trzech generacji obecnego w gamie od 1994 roku modelu Boxer. Sprzedaż w tym segmencie rynku na terenie Europy wynosi około 500 000 egzemplarzy rocznie. Występuje na nim lekkie ożywienie, z niewielką tendencją wzrostową 0,24 proc. w latach 2010-2013.

Nowy Boxer, dostępny na rynku od drugiego kwartału br., pozwoli umocnić się marce na rynku aut dostawczych i użytkowych, uzupełniając odnawianą gamę.

Konstrukcja

W fazie opracowywania samochodu, działania mające na celu zwiększenie trwałości i poprawę komfortu akustycznego skoncentrowały się szczególnie na wzmocnieniu konstrukcji nadwozia w celu zwiększenia jego sztywności, zastosowaniu nowych mechanizmów bocznych drzwi przesuwnych i wzmocnieniu drzwi tylnych, zwiększeniu rozmiarów hamulców, zmianie konstrukcji wsporników amortyzatorów; oraz zastosowaniu gamy silników 2.2 HDi ze zmodyfikowanym układem wtryskowym.

 

Sprawdzano pojazd również w ramach szeregu specjalnych testów, takich jak: 1500 godzin w temperaturach od -20° do +40°, 1000 przejazdów przez bród o głębokości 10 cm lub warstwę rozpryskiwanej słonej wody o głębokości 2-3 cm, bez mycia samochodu przez następne 1000 km w celu sprawdzenia jego szczelności i odporności na korozję oraz 500 000 cykli zatrzaskiwania drzwi w temperaturach od –30° do +80° C, odpowiadających intensywnemu użytkowaniu samochodu przez okres 10 lat.

Oprócz fabrycznych kontroli jakości przeprowadzanych na każdym etapie produkcji, na wyjściu z zakładu w każdym egzemplarzu sprawdzanych jest ponad 1800 punktów dotyczących wyglądu i funkcjonowania samochodu.

Design

Kształt maski podkreśla logo marki. Duża osłona chłodnicy – wzorowana na nowym Peugeot 308 – jest obramowana listwą ozdobną w szarym, metalizowanym kolorze, jakby wyciętą z jednego kawałka materiału. Boxer wyróżnia się wyrazistym i kocim „spojrzeniem” z akcentami w stylu high tech, podkreślonym ciągnącą się aż do reflektorów osłoną chłodnicy i montowanymi w opcji, wbudowanymi światłami do jazdy dziennej z diodami LED.

Masywny zderzak zapewnia maksymalną ochronę. W jego dolnej części, w dwóch okrągłych wnękach mieszczą się reflektory przeciwmgielne z poliwęglanowymi kloszami, odpornymi na uderzenia. Umieszczone tuż powyżej dwie prostokątne wnęki pełnią rolę stopni ułatwiających mycie przedniej szyby. Z tyłu pojawia się logo marki oraz nowe światła o charakterystycznym dla tego modelu układzie, podkreślającym nowoczesny charakter i zapewniającym lepszą widoczność tylnych świateł z boku.

Funkcjonalne wnętrze zyskało również na elegancji i jakości wykończenia. Nowoczesna w swym kształcie kierownica – dla zapewnienia jeszcze większego komfortu i pewności chwytu – może ona być pokryta skórą. Deska rozdzielcza zyskała konsolę środkową z odnowioną gamą radioodbiorników, a siedzenia nową tapicerkę Darko z czerwonymi szarymi akcentami oraz dostępną w opcji brązową tapicerkę Achille. Całość pozytywnie wpływa na jakość i nowoczesny wygląd wnętrza.

Bezpieczeństwo i systemy wspomagania

 

Systemy ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby są dostępne w standardzie, podobnie jak przyczyniająca się do poprawy komfortu akustycznego blaszana przegroda oddzielająca kabinę od strefy ładunkowej. Aby zabezpieczyć Boxera przed kradzieżą, nowy model został wyposażony w centralną blokadę drzwi, niezależne od kabiny blokowanie / odblokowywanie drzwi przestrzeni ładunkowej, opcjonalny superzamek drzwi oraz automatyczne wyświetlanie na ekranie dotykowym, dzięki kamerze cofania, widoku strefy za samochodem z chwilą odblokowania tylnych drzwi.

Nowy Boxer może być wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak: funkcja LAC (Load Adaptative Control) dostosowująca działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku, układ ASR (zapobieganie poślizgowi kół), układ AFIL (alarm niezamierzonego przekroczenia linii) oraz DSG (System kontroli ciśnienia w oponach). Dostępne w opcji są 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera.

Pojazd może być również wyposażony w Hill Assist (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji), dodatkową funkcję HDC (kontrola prędkości zjazdu), aktywowaną przyciskiem na desce rozdzielczej. Uzupełnieniem wyposażenia są: programowany tempomat i ogranicznik prędkości, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia lub w opcji, wspomaganie parkowania tyłem, dostępne w opcji i wyposażone w cztery ultradźwiękowe czujniki cofania, kamera cofania z funkcją „overlays” oraz zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, montowane w standardzie w wersjach z silnikiem 3.0 HDi i w wersjach 435 i 440.

Użytkownik ma do dyspozycji szeroki wybór elementów wyposażenia umożliwiających przekształcenie kabiny w prawdziwe mobilne biuro. Wnętrze wyposażono w szereg schowków oraz uchwyt na dokumenty i stolik do pisania wbudowany w składane oparcie środkowego fotela. Nowa gama systemów audio posiada w standardzie zestaw głośnomówiący Bluetooth i gniazdo USB.

W opcji zamówić można pakiety: „Budowlany”, „Look” oraz „Komfort”.

 

Silniki

Nowy Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5. Najpopularniejsze to: 2.2 l HDi FAP 110 o mocy 81 kW i momencie obrotowym 250 Nm przy 1750 obr./min., 2.2 l HDi FAP 130, 2.2 l HDi FAP 150, o mocy i momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 96 kW i 320 Nm przy 1800 obr./min. oraz 110 kW i 350 Nm przy 1750 obr./min. oraz 3.0 l HDi FAP 180 o mocy 130 kW i wyjątkowo wysokim jak na tę kategorię, sięgającym 400 Nm przy 1400 obr./min. momencie obrotowym.

Wprowadzenie technologii Stop & Start w silnikach 2.2 l HDi pozwoliło obniżyć zużycie paliwa.

Silniki diesla posiadają niewymagający żadnej wymiany łańcuch rozrządu, dlatego okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone do 48 000 km lub 2 lat.

Oferowane są również spersonalizowane, dostosowane do każdego rynku, konkurencyjne formuły umów (przedłużenia gwarancji i/lub serwisowe, Assistance).

Parametry użytkowe

Oferta nowego Peugeot obejmuje rozbudowaną gamę modeli, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdego zawodu. Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3.

Boxer jest również dostępny np. z przedłużoną, 7-miejscową kabiną (produkowaną wspólnie z firmą Durisotti), jako platforma z pojedynczą, 3-miejscową lub podwójną, 7-miejscową kabiną; wywrotka; pojazd pod zabudowę. Nowa, przedłużona kabina ma zmieniony kształt szyb, zapewniający większe bezpieczeństwo. Uzupełnieniem tej gamy są wersje kombi do przewozu osób (od 6 do 9-miejscowych).

Gama modeli bazowych pod zabudowę kamperów obejmuje furgony oraz podwozia z kabiną, między innymi z opcją obrotowych foteli.

Auto dysponuje on również jedną z największych rozpiętości dopuszczalnej masy całkowitej, od 2,8 do 4 ton, z 6 różnymi wersjami: 328 (2,8 tony) / 330 (3 tony) /333 (3,3 tony) / 335 (3,5 tony), 435 (3,5 tony) / 440 (4 tony),. Próg załadunku może być obniżony o 60 do 70 mm, zależnie od rozstawu osi, dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej, samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.

Ponadto w opcji dostępna jest nowa oferta stałych lub demontowalnych haków holowniczych ze stałą lub zdejmowaną główką, w odpowiedzi na potrzeby przedstawicieli rzemiosła i firm z branży budowlanej.