BIRMINGHAM 2014: NOWY CITROEN JUMPER TEŻ DLA WYBREDNYCH

CJ 1

Citroen Jumper, który z wynikiem prawie 800 000 sprzedanych samochodów od momentu wprowadzenia do sprzedaży odniósł prawdziwy sukces handlowy, pojawi się niebawem na rynku w nowej odsłonie.

Owocem wiedzy i kompetencji Marki jest jedna z najbogatszych na rynku gama samochodów dostawczych, którą tworzą cztery modele: Nemo, Berlingo, Jumpy i Jumper. Nowy model można oglądać podczas salonu samochodowego w Birmingham.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
UŻYTKOWE


Nowy Jumper przeszedł głęboką metamorfozę. Już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie dynamicznego samochodu, głównie dzięki szerokiemu i solidnemu zderzakowi, nowym wydatnym nadkolom z przodu i przeprojektowanej masce silnika. Przód otrzymał też nowe logo marki, nową osłonę chłodnicy oraz światła LED, które podkreślają wizualnie jego moc i wytrzymałość. Zyskał też nowe, usytuowane wysoko reflektory z gładkimi kloszami i chromowanymi obwódkami. Mogą być one wyposażone w światła do jazdy dziennej LED.

Tylny szeroki i nisko osadzony zderzak gwarantuje łatwy załadunek i wyładunek samochodu. Nowe światła tylne zostały umieszczone wysoko w pozycji pionowej, która zapewnia zabezpieczenie przed ich uszkodzeniem, jak i lepszą widoczność na drodze.

CJ 2

Wewnątrz przeprojektowana kierownica o nowoczesnym i prostym designie współgra z solidnym charakterem sylwetki, a jej ergonomiczny kształt ułatwia prowadzenie auta. Nowa, bardziej „technologiczna” fasada deski rozdzielczej z nowym radiem podkreśla nowoczesny wygląd kokpitu. Nowa jest też materiałowa tapicerka w kolorze czarnym w czerwone i szare kropki.

Kompletna gama rodzajów nadwozia

Szeroka gama modelu zbudowana została w oparciu o pięć długości (L1, L2, L3, L4 oraz dodatkowo L2S dla wersji podwozie-niekompletne), trzy rozstawy osi (3 m, 3,45 m, 4,04 m) i trzy wysokości (H1, H2, H3). W sumie dostępnych jest 8 rodzajów nadwozia o objętości użytkowej od 8 do 17 m3.

Aby w pełni odpowiedzieć na specyficzne potrzeby użytkowników reprezentujących różne branże, gama modelu obejmuje: furgony blaszane i przeszklone, furgon z dwoma rzędami siedzeń (6-7 miejsc) w ramach adaptacji lokalnej, skrzynie (2-3 miejsca) i z podwójną kabiną (6-7 miejsc) w ramach adaptacji lokalnej, wywrotki w wersji DMC 335 i DMC 435 Heavy 5 w ramach adaptacji lokalnej oraz wersje do specjalistycznej zabudowy: same podwozia, podwozia z podwójną kabina, platformy z kabiną.

Jumper dostępny jest również w wersji kombi do przewozu osób, która posiada od 5 do 9 miejsc.

CJ 3

Szerokość ładunkowa między nadkolami wynosi 1,42 m, szerokość użytkowa – 1,87 m, długość użytkową – do 4,07 m, a objętość użytkową – od 8 do 17 m².

Boczne drzwi są przesuwne i mogą mieć nawet 1,25 m szerokości, dwuskrzydłowe tylne drzwi mierzą nawet do 2,03 m wysokości, kąt otwarcia tylnych drzwi wynosi 96° (zwiększyć można do 180° za pomocą składanego uchwytu, a w opcji nawet do 270°), natomiast próg załadunku – od 49,3 do 60,2 cm. Pneumatyczne zawieszenie tylne, umożliwia obniżenie progu załadunku o 7 cm i gwarantuje utrzymanie stałego prześwitu samochodu niezależnie od obciążenia (w granicach dopuszczalnych dla danej wersji).

Ułatwienia dla kierowcy

Auto dysponuje też w standardzie gniazdem 12V w środkowej części deski rozdzielczej, do którego podłączyć można telefon komórkowy lub laptop. Komfortowe fotele o dobrym trzymaniu bocznym zapewniają wygodną pozycję pracy. Dla jeszcze większego komfortu istnieje możliwość zamówienia fotela kierowcy o zmiennej amortyzacji, której stopień zależy od wagi kierowcy, od 40 do 130 kg.

Jumper posiada w standardzie w Connecting Box, który obejmuje gniazdo USB i zestaw głośnomówiący Bluetooth. System może też korzystać z technologii „streaming audio”. Proponowany jest też dotykowy ekran 5 cali. Może on obejmować nowy system nawigacji i kamerę cofania.

CJ 4

Technologie

Nowy Citroen korzysta z wielu niespotykanych dotąd w tym segmencie rozwiązań:
Inteligentny System Kontroli Trakcji (CTI), który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności (śnieg, lód, błoto);
– system HDC (Hill Descent Control = system wspomagania zjazdu ze wzniesienia) stanowiący integralną część Inteligentnego Systemu Kontroli Trakcji;
– programowany regulator / ogranicznik prędkości;
– alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL);
– system kontroli ciśnienia w oponach typu bezpośredniego;
– radar parkowania z kamerą cofania dostępny jako opcja;
– system antywłamaniowy z kamerą w momencie otwarcia tylnych drzwi.

CJ 5

Silniki

Gama silnikowa Nowego CITROËNA Jumper obejmuje 6 mocnych i wydajnych silników Diesla:
– 2.2 HDi 110 (81 kW / 110 KM – 250 Nm przy 1750 obr./min.), który łączy niskie spalanie z komfortem użytkowania. Przeznaczony przede wszystkim do jazdy po mieście. Współpracuje z 6-przełożeniową skrzynią mechaniczną skrzynią biegów;
– 2.2 HDi 130 (96 kW / 130 KM – 320 Nm przy 1800 obr./min.), montowany jest z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów;
– HDi 150 (110 kW / 150 KM – 350 Nm przy 1750 obr./min.);
– 3.0 HDi 180 (130 kW / 177 KM DIN – 400 Nm przy 1400 obr./min.), dostosowany do wymagających dużej mocy wersji o większych pojemnościach i ładownościach. Silnik współpracuje z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.

CJ 6