Kompaktowy i oszczędny Ford Transit Courier zadebiutował na targach pojazdów użytkowych Birmingham CV Show 2013, gdzie firma Ford po raz pierwszy zaprezentowała kompletną gamę modelu Transit.
Wyróżniający się świetnymi możliwościami transportowymi, najniższymi kosztami utrzymania oraz najnowocześniejszymi systemami bezpieczeństwa, Ford Transit Courier to najmniejszy przedstawiciel nowej rodziny modelu Transit, którą tworzy wraz z modelami Transit Connect, Transit Custom oraz Transit. Oznacza to, że nigdy wcześniej oferta tego modelu nie była tak kompletna.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
BIRMINGHAM 2013 – INNA PREMIERA
– Firma Ford dokonała pełnej transformacji gamy pojazdów użytkowych i obecnie posiadamy w swojej europejskiej ofercie cztery warianty modelu Transit – wyjaśnia Barb Samardzich, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. – Do 2016 roku przewidujemy wzrost sprzedaży do poziomu 400 tyś. sztuk rocznie, czyli o ponad 50% więcej niż obecnie.
Ford Transit Courier pojawi się w europejskich salonach sprzedaży wiosną 2014 roku, co oznacza, że na rynku dostępne będą wówczas wszystkie cztery odmiany modelu Transit. Ponadto klienci będą mogli również zakupić Forda Transit Custom w wersji z podwyższonym dachem, która również zadebiutuje na targach w Birmingham.
Odświeżoną gamę modeli użytkowych firmy Ford podczas targów w Birmingham uzupełni nowa Fiesta Van oraz nowy Ford Ranger, zdobywca tytułu International Pickup Award 2013.
Nowy Ford Transit Courier
Nowy Ford w znacznym stopniu wzbogaca ofertę modelu Transit, wprowadzając go do segmentu kompaktowych półciężarówek. Zbudowane na globalnej platformie segmentu B, zwarte nadwozie (4,16 m) zapewnia największą przestrzeń ładunkową w swojej klasie (2,3 m3 wg. SAE) ze standardową, pełną przegrodą, oraz zwrotność i precyzję prowadzenia typową dla pojazdu kompaktowego.
Przedział ładunkowy oferuje m.in.:
• możliwość przewożenia ładunków nawet o długości 1,62 metra;
• łatwy dostęp do ładunku dzięki przesuwanym, tylnym drzwiom bocznym;
• pełnowymiarową, stalową przegrodę (litą lub przeszkloną), spełniającą wymogi DIN oraz ISO w zakresie zabezpieczenia transportowanego ładunku;
• opcjonalną, składaną przegrodę siatkową oraz składany fotel pasażera, co umożliwia transport dłuższych przedmiotów (o długości do 2,59 m);
• sześciopunktowy system mocowania ładunku (zgodny z DIN oraz ISO), w tym cztery punkty ścienne, które zapobiegają blokowaniu podłogi;
• montowane fabrycznie boczne punkty mocowania;
• opcjonalny diodowy układ oświetlenia przedziału ładunkowego.
Dzięki dużej pojemności przedziału bagażowego oraz sporej maksymalnej ładowności (660 kg), Ford Transit Courier może przewozić wszelkiego rodzaju ładunki oraz sprzęt, nie wyłączając standardowych europalet. Odmiany Kombi oferują dzielone i składane oparcia tylnych foteli (60/40), co zwiększa funkcjonalność, oraz umożliwia użytkowanie pojazdu zarówno dla celów służbowych jak i prywatnych.
– Nowy Ford Transit Courier posiada przedział bagażowy zdolny przetransportować o 10% większy ładunek od bezpośrednich konkurentów, dzięki czemu wyznacza nowe standardy w segmencie kompaktowych półciężarówek – wyjaśnia Barb Samardzich. To atrakcyjny stylistycznie, funkcjonalny i niedrogi samochód użytkowy, a klienci flotowi na pewno docenią łatwość prowadzenia i niskie koszty eksploatacji.
Ford Transit Courier dostępny będzie z wydajnymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, które mają wyróżniać się niskim spalaniem, oraz ze standardowo montowanym układem Auto-Start-Stop. Nabywcy mogą wybrać wysokoprężny silnik Duratorq TDCi o pojemności 1,5 (75 KM) lub 1,6 litra (95 KM) oraz świetny, stukonny litrowy motor benzynowy EcoBoost, który w 2012 roku uhonorowano tytułem „International Engine of the Year”.
Ford Transit Courier wyróżnia się stylową, profesjonalną sylwetką, która znamionuje dynamiczny charakter globalnego języka stylistycznego marki Ford. Jego charakterystyczne elementy to między innymi wznosząca się linia boczna, wąskie klosze reflektorów oraz wysoko umieszczony, trapezoidalny przedni grill. Masywne zderzaki oraz boczne listwy ochronne nadwozia stanowią dodatkowe zabezpieczenie i minimalizują ewentualne koszty naprawy.
Kabina nadaje się na mobilne biuro. W konsoli środkowej znajdziemy duży schowek, gdzie zmieszczą się dokumenty formatu A4 lub mały laptop. Ponadto do dyspozycji użytkownika pozostaje schowek podsufitowy oraz szufladowy pod fotelem kierowcy. Zespół gniazd w środkowej części panelu instrumentów umożliwia przechowywanie, podłączenie oraz ładowanie urządzeń przenośnych takich jak telefony komórkowe czy nawigacje GPS.
Ford Transit Courier będzie również wyposażony w aktywowany głosem samochodowy system komunikacji Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance), system Ford SYNC AppLink, kamerę cofania, wlew paliwa Ford Easy Fuel, ogranicznik prędkości oraz, w standardzie, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC), a także wyjątkowo bogaty w tej klasie zestaw systemów bezpieczeństwa, obejmujący boczne, kurtynowe i kolanowe poduszki powietrzne oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla drugiego rzędu foteli w wersji Kombi.
Nowy Ford Transit Connect
Atrakcyjny stylistycznie Ford Transit Connect wyznacza nowe standardy w zakresie możliwości transportowych, kosztów eksploatacji oraz trwałości. Pojazd dostępny jest w wersji z mniejszym (L1) i większym (L2) rozstawem osi, z przestronnym i funkcjonalnym przedziałem bagażowym o pojemności odpowiednio 3 i 3,7 m3 (SAE) oraz maksymalnej ładowności do 1000 kg. W ofercie znalazły się klasyczna wersja półciężarowa (Van), wersja półciężarowa w podwójną kabiną (Double-Cab) oraz odmiana Kombi.
Dzięki inteligentnej konstrukcji nowy Ford Transit Connect oferuje najlepsze możliwości transportowe w swojej klasie. Przegroda z otworem transportowym oraz składany fotel pasażera umożliwia bezpieczny transport przedmiotów o maksymalnej długości 3 m (L1) lub 3,4 m (L2). Ponadto dzięki składanemu, podwójnemu fotelowi pasażera wersji Van w kabinie mogą teraz podróżować nawet trzy osoby.
Kombi i Double-Cab to odmiany pięcio- lub nawet siedmioosobowe (wersja L2 Kombi), które posiadają szeroki zakres konfiguracji ustawień foteli oraz przenośną przegrodę siatkową. Ponadto model L2 oferuje również możliwość złożenia wszystkich foteli (poza siedzeniem kierowcy), co znacznie zwiększa możliwości transportowe i umożliwia przewożenie przedmiotów o długości do 2 metrów.
Ford Transit Connect zadowala się nawet o 30% mniejszą ilością paliwa w porównaniu z obecną wersją modelu, tym samym stając się jednym z najbardziej ekonomicznych pojazdów w tej klasie. Zredukowano również koszty eksploatacji, ograniczając liczbę procedur serwisowych, koszty napraw oraz wydłużając okresy między przeglądami technicznymi.
Pojazd może być napędzany przez wydajne jednostki wysokoprężne 1.6 Duratorq TDCi o mocy 75, 95 lub 115 KM, stukonny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, bądź sprawdzony motor 1.6 EcoBoost, który dostępny jest z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Zastosowane rozwiązania technologiczne Ford ECOnetic, które mają na celu ograniczenie zużycia paliwa, obejmują układ Auto-Start-Stop oraz aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika.
W przeciwieństwie do wielu modeli konkurencji, które testowane są jak samochody osobowe, Ford Transit Connect został poddany niezwykle rygorystycznemu programowi testów wytrzymałościowych firmy Ford, przygotowanemu specjalnie z myślą o pojazdach użytkowych. Nowy model pokonał miliony kilometrów w laboratoriach, na torach testowych oraz w czasie próbnych jazd flotowych u klientów.
Pod względem zabezpieczeń nowy model podtrzymuje chlubną tradycję modelu Transit Connect. Pojazd posiada podwójny system zdalnego ryglowania zamków, który można w pełni dostosować do potrzeb użytkownika, oraz osłony antywłamaniowe zapobiegające rozwiercaniu i wycinaniu zamków.
Nowy Ford Transit Connect oferuje również atrakcyjny kokpit, który stylistyką i jakością wykonania dorównuje wnętrzom modeli osobowych, inteligentny system schowków oraz najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Jako pierwszy w swojej klasie nowy Ford Transit Connect dostępny będzie z systemem zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach oraz systemem kontroli ciśnienia w ogumieniu, a także z aktywowanym głosem samochodowym systemem komunikacji Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy. Pierwsze zamówienia na nowy model realizowane będą pod koniec 2013 roku.
Nowy Ford Transit Custom
Nowy, jednotonowy Ford Transit Custom to zdobywca tytułu „International Van of the Year 2013”. W europejskich salonach będzie to pierwszy model, który uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP w tym segmencie. Ponadto model oferowany będzie w przestronnej wersji z podwyższonym dachem, która po raz pierwszy zaprezentowana zostanie na targach w Birmingham.
Wersja ta posiada dach przedziału bagażowego wyższy o 370 mm, dzięki czemu odległość między podłogą a sufitem wzrasta do 1,78 m, i dostępna jest zarówno w odmianie z mniejszym (L1) jak i większym rozstawem osi (L2), gdzie pozwala wygospodarować rekordową maksymalną pojemność ładunkową (8,3 m3). Wersje z wyższym dachem oferują ten sam wybór różnych konfiguracji układu napędowego i masy własnej co odmiany normalne, oraz nadwozie typu van lub kombi. Model z podniesionym dachem dostępny będzie w czwartym kwartale 2013 roku.
Nowy Ford Transit Custom oferuje znakomite właściwości transportowe oraz innowacyjny przedział ładunkowy. Pojazd posiada przegrodę z otworem umożliwiającym transport długich przedmiotów, a także – w wersjach z niepodwyższonym dachem – zintegrowany bagażnik dachowy, który można składać jeśli nie jest potrzebny, co pozwala oszczędzić paliwo oraz obniżyć wysokość pojazdu do poniżej 2 metrów (nie dotyczy wersji 330 GVM).
Sinik wysokoprężny 2.2 Duratorq TDCi z układem Auto-Start-Stop zapewnia wzorcowe w tym segmencie zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 od 159 g/km dla wersji ECOnetic. Za sprawą najdłuższych w tej klasie okresów między przeglądami (dwa lata lub 50 tyś. km) obniżono również koszty utrzymania pojazdu.
Ford Transit Custom wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne takie jak aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC, kamerę cofania, funkcję kontroli przyspieszenia, automatyczny przełącznik świateł drogowych oraz funkcję monitorowania koncentracji kierowcy. Dwa rozwiązania – system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu oraz funkcja wezwania pomocy – zostały nagrodzone w testach Euro NCAP (po raz pierwszy w tym segmencie).
Nowy Ford Transit
Największy przedstawiciel nowego modelu to dwutonowy Ford Transit, który w europejskich salonach sprzedaży ma się pojawić wiosną 2014 roku, wyznaczając nowe standardy funkcjonalności i wszechstronności w segmencie średnich pojazdów użytkowych. Model ten dostępny będzie w różnych odmianach i wersjach nadwoziowych, m.in. w wersji półciężarowej (Van), półciężarowej z podwójną kabiną (DC), Kombi, Kombi Van oraz Bus, a także w dwóch odmianach Chassis Cab.
Wersje Van dostępne są w trzech długościach nadwozia oraz z normalnym i podwyższonym dachem. W ofercie znajdują się pojazdy o bardzo różnej masie własnej, która może dochodzić do 4,7 tony. Wyrazista, nowoczesna karoseria skrywa przedział ładunkowy, który spełnia wymogi przemysłu transportowego, oferując imponującą wysoką ładowność. Innowacyjne rozwiązania przedziału ładunkowego ułatwiają obsługę, dodatkowo czyniąc ją bardziej bezpieczną.
W porównaniu z poprzednikiem, nowy Ford Transit oferuje około 10% więcej przestrzeni transportowej, a największa wersja półciężarowa (tzw. Jumbo) może obecnie zabrać na pokład ładunek o maksymalnej objętości 15,1 m3. Nowa odmiana SuperJumbo Chassis Cab może przewozić platformy lub kontenery o długości do 5 metrów.
Nowy Ford Transit wymaga minimalnej obsługi serwisowej oraz zapewnia niskie koszty eksploatacji. Ponadto model ten ma być liderem segmentu pod względem oszczędności paliwa. Najnowsza generacja wysokoprężnej jednostki 2.2 Duratorq TDCi dostępna jest w wersji 100, 125 oraz 155-konnej. Standardowo pojazd wyposażony jest w sześciostopniową przekładnię manualną. Oprócz wersji przednio i tylno napędowej, dostępna będzie również odmiana z napędem na wszystkie koła.
Nowe wnętrze z atrakcyjnym stylistycznie i funkcjonalnym panelem instrumentów posiada system inteligentnych schowków. Kabina jest teraz znacznie bardziej przestronna niż w poprzedniej wersji modelu – zwiększono ilość miejsca na wysokości barków i nad głową. Lepsza jest również widoczność oraz pozycja za kierownicą (pełna regulacja położenia kolumny kierowniczej). Pojazd można wyposażyć w najnowsze rozwiązania technologiczne firmy Ford takie jak aktywowany głosem samochodowy system komunikacji Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy, kamera cofania, inteligentny tempomat oraz system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Podobnie jak Ford Transit Custom oraz Transit Connect, nowy Ford Transit również został poddany bardzo rygorystycznym testom wytrzymałościowym dla pojazdów użytkowych. Pojazd pokonał miliony kilometrów w laboratoriach, na torach testowych oraz w ramach próbnych jazd flotowych u klientów na całym świecie, co ma w tej sytuacji ogromne znaczenie, bowiem po raz pierwszy dwutonowy model oferowany będzie również na rynku północnoamerykańskim, gdzie zastąpi bardzo popularnego Forda E-Series.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.