Pomimo panującej obecnie sytuacji BILSTEIN nie rezygnuje z prowadzenia szkoleń i akcji serwisowych. Część z nich – z zachowaniem zasad bezpieczeństwa – prowadzona jest z udziałem mechaników i kierowców.
W trakcie pandemii zalecane jest zachowanie dystansu społecznego, co w praktyce przełożyło się na częstsze wykorzystywanie własnego samochodu. Potwierdza to zarówno zwiększony ruch w serwisach motoryzacyjnych, jak i rosnące obroty dystrybutorów części zamiennych. To dobra wiadomość także z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze, w którym jednym z bazowych elementów jest sprawny technicznie pojazd.
Zobacz także:
„BILSTEIN od zawsze stara się zapewnić kompleksowe wsparcie mechanikom zajmującym się serwisowaniem układu zawieszenia. Prowadzone przez nas szkolenia dopasowane są do bieżących potrzeb danego rynku. W Polsce to na przykład kwestie związane z modyfikacją seryjnych amortyzatorów czy wymianą miechów powietrznych, zwanych Airmatic. Kontynuujemy te cykle, bo zdajemy sobie sprawę, jak ważny jest dziś sprawny samochód i kompetencje osób pracujących w warsztatach” – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, oficjalnego dystrybutora marki BILSTEIN w Polsce.
W ostatnim czasie teoretyczne i praktyczne szkolenie z serwisowania zawieszenia pneumatycznego przeszli mechanicy warsztatu Bud-Tom zrzeszonego w sieci Max Serwis. Finałem była wymiana miechów BILSTEIN B3 w Mercedesie W211. Marka ta słusznie kojarzona jest ze wspólnie opracowaną technologią Airmatic, ale dziś stosuje ją także Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Porsche czy Volkswagen. Wyposażone w nie modele, poprzez prywatny import używanych, coraz częściej rejestrowane są w Polsce.
Drugim przykładem bieżących działań BILSTEIN był udział w Jeep Academy. To spotkanie właścicieli samochodów tej marki, którzy dążą do znalezienia kompromisu pomiędzy jazdą po asfalcie a frajdą z pokonywania bezdroży. Decyzja o modyfikacji zawieszenia powinna być dobrze przemyślana i przeprowadzona według uzgodnień z producentem auta. Taką pewność gwarantuje BILSTEIN, dzięki zaangażowaniu swoich inżynierów już na etapie prac projektowych samochodu, jak też dostawom na pierwszy montaż.
– Nasze know-how zdobywamy również podczas akcji z mobilnym testerem zawieszenia. Od lat systematycznie prowadzimy ją w różnych częściach Polski, co pozwala nam na lepsze rozeznanie się w strukturze parku samochodów osobowych i lekkich dostawczych oraz ich stanie technicznym. W ubiegłym roku odnotowaliśmy rekordową frekwencję. Rozmowy z kierowcami potwierdzają częstsze korzystanie z samochodu, czego powodem jest obecna pandemia. Niestety, wszystko wskazuje na to, że będzie tak w kolejnych miesiącach, dlatego we współpracy z naszymi dystrybutorami zintensyfikujemy działania w tym roku” – dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.
Pierwsza akcja z mobilnym testerem zawieszenia odbędzie się już 1 kwietnia w Białymstoku w warsztacie współpracującym z jednym z naszych dystrybutorów, firmą Motogama. Będzie to próba pozwalająca na zebranie informacji o stanie technicznym pojazdów, przygotowanie planu działań na kolejne miesiące, jak też wdrożenie procedur maksymalnie zaostrzonego reżimu sanitarnego.
Z kolei 22 kwietnia przedstawiciele BILSTEIN w Polsce będą współgospodarzem szkolenia on-line dla mechaników w ramach Schaeffler RepExpert. Uczestnictwo jest bezpłatne, szczegóły zostaną podane na początku kwietnia na stronie www.bilstein.com oraz firmowym profilu na Facebooku.