100 000 rozdanych zawieszek, wsparcie gwiazd i buzz w mediach społecznościowych – to efekt kampanii społecznej „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”, której celem było uświadomienie kierowcom niebezpieczeństwa wynikającego z używania telefonu komórkowego podczas jazdy.
Brak koncentracji przyczynia się do ponad 80 proc. wypadków na drogach, a już prawie co czwarty z nich jest skutkiem korzystania z telefonu komórkowego w czasie jazdy!
Zobacz także:
Dlatego w maju na stacjach paliw w całym kraju trwała dystrybucja charakterystycznych zawieszek w kształcie telefonów komórkowych, które zachęcały do nie używania telefonów podczas jazdy. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem oraz zmotywowanie kierowców do zmiany złych nawyków drogowych. Akcja zyskała szeroki oddźwięk dzięki wsparciu Policji i gwiazd.
– Start kampanii #bezkomórki ogłosiliśmy 22 kwietnia, a dystrybucja specjalnie przygotowanych na potrzeby kampanii zawieszek do samochodów trwała do końca maja. W ten sposób, chcieliśmy jeszcze przed wakacyjnymi wyjazdami Polaków zwrócić uwagę na gigantyczny problem, jakim jest brak koncentracji kierowców na drodze, wynikający z używania telefonów komórkowych podczas jazdy – mówi Emil Żak, pomysłodawca i organizator akcji z firmy Ecologic.io, która również swoją codzienną działalność biznesową opiera na koncepcie motywacji kierowców do bezpieczniejszej jazdy.
Znakiem rozpoznawczym był hasztag #bezkomórki. W kampanię aktywnie zaangażowały się również firmy, które dystrybuowały zawieszki w swoich flotach i zachęcały do udziału w akcji.
– 40 procent wypadków na drogach spowodowanych jest przez osoby użytkujące auta w celach służbowych. Wiele złych nawyków można wyeliminować z codziennej jazdy, budując świadomość kierowców i doskonaląc ich umiejętności, stąd nasze zaangażowanie w akcję – mówi Artur Sulewski z LeasePlan Polska, największej firmy zarządzającej flotami w Polsce.
W akcję #bezkomórki zaangażowało się wiele znanych osób m.in. Mateusz Damięcki (aktor), Katarzyna Żak (aktorka), Marcin Matkowski z żoną (tenisista), Rafał Adamczak (DJ i prezenter radiowy) czy Anna Popek (prezenterka)
Patronat honorowy nad akcją “Nie (przy)dzwoń za kierownicą” objęła Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Grupa LOTOS, LeasePlan, Scanmed Multimedis, Corpoflota oraz Liberty Ubezpieczenia.