BENTLEY: PREMIERA CZWARTEJ GENERACJI MODELU CONTINENTAL GT SPEED

Firma Bentley Motors prezentuje czwartą generację modelu Continental GT Speed, która jest kontynuacją 21-letniej tradycji rodziny Continental GT.

Model na nowo definiuje najlepsze połączenie osiągów, ręcznie wykonanego rzemiosła oraz komfortu.


Zobacz także:

VOLKSWAGEN: ŚWIATOWA PREMIERA GOLFA R I GOLFA R VARIANT
 

PREMIERY


 

Zgodnie z nowym DNA projektowym marki, kompleksowo przeprojektowano nadwozie i wnętrze pojazdu. Wyjątkowe osiągi samochodu zapewnia zupełnie nowy hybrydowy układ napędowy Ultra Performance Hybrid o mocy 782 KM i momencie obrotowym równym 1000 Nm oraz 4-litrowy silnik V8, współpracujący z napędem elektrycznym o mocy 190 KM. Rezultatem takiego połączenia jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, z zasięgiem w pełni elektrycznym 81 km i całkowitym zasięgiem 859 km.

Najnowszy Bentley Continental GT Speed to także nowy system podwozia, z dwukomorowymi sprężynami pneumatycznymi, które zostały połączone z dwuzaworowymi amortyzatorami, a także systemy Bentley Dynamic Ride, eLSD i wektorowanie momentu obrotowego.

Po raz pierwszy w historii tego modelu rozkład masy samochodu wynosi 49:51, dzięki czemu zapewniono kierowcy precyzyjną kontrolę nadwozia i jeszcze lepszy komfort jazdy.

Na uwagę zasługuje także zupełnie nowy design, który jest kontynuacją rewolucji projektowej marki Bentley. To największa zmiana tego modelu od dwóch dekad, a także pierwszy samochód marki z pojedynczymi reflektorami od lat pięćdziesiątych.

Całkowicie nowa 400-woltowa architektura elektryczna zapewnia najbardziej zaawansowany zestaw technologii układu napędowego oferowany obecnie przez luksusową markę motoryzacyjną, zapewniając emisję CO2 na poziomie 29 g/km i zasięg elektryczny 81 km w cyklu jazdy WLTP.

Po raz pierwszy w historii modelu, kabriolet Continental GTC jest wprowadzany na rynek równolegle z wersją coupe. Obie wersje będą produkowane w całości ręcznie w fabryce marki Bentley w angielskim Crewe. Produkcja i dostawy mają rozpocząć się w 3. kwartale br.

Ultrawydajna hybryda

Dla Continentala GT Speed czwartej generacji opracowano zupełnie nowy hybrydowy układ napędowy Ultra Performance Hybrid, który łączy 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 600 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 190 KM. Szczytowa moc układu wynosi 782 KM, co umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 335 km/h.

W porównaniu z poprzednim Continentalem GT Speed, systemowy moment obrotowy wzrósł o ponad 11%, a moc silnika o 19%. To sprawia, że nowy Continental GT Speed jest najmocniejszym samochodem w historii brytyjskiego producenta.

Moc jest dostarczana za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej i elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (eLSD) do wszystkich czterech kół, zapewniając niezawodną trakcję w każdych warunkach.

System wykorzystuje aktywne wektorowanie momentu obrotowego z przodu na tył poprzez centralny mechanizm różnicowy oraz precyzyjne wektorowanie na każdej osi za pomocą hamulców.

Oto trzy kluczowe elementy układu napędowego:

1. Nowy silnik V8 o mocy 600 KM i momencie obrotowym 800 Nm – bez tradycyjnego układu podciśnienia i z ciśnieniem wtrysku paliwa 350 barów (zwiększonym z 200 barów) zapewnia czystsze spalanie i lepszą emisję spalin. Ponieważ silnik elektryczny eliminuje opóźnienie turbodoładowania, zastosowano dwie turbosprężarki typu single-scroll, co zmniejsza złożoność i pozwala im pracować w wyższej temperaturze, minimalizując emisję spalin. Nie jest więc wymagany sprzęt do dezaktywacji cylindrów, ponieważ silnik można całkowicie wyłączyć podczas korzystania z napędu elektrycznego.

2. Silnik elektryczny o mocy 190 KM i momencie obrotowym 450 Nm umieszczony w obudowie skrzyni biegów uzupełnia moment obrotowy przy niskich obrotach silnika tradycyjnego i robi to samo podczas zmiany biegów, zapewniając dodatkową płynność.

3. Akumulator o pojemności 25,9 kWh jest zamontowany za tylną osią. Pomaga to osiągnąć idealny rozkład masy i wykorzystać do 85% jego pojemności.

System zarządza przepływem energii w zależności od wybranego trybu – z czystym EV, doładowaniem elektrycznym, hamowaniem regeneracyjnym – oraz, co najważniejsze dla tego modelu – trybem ładowania, w którym silnik napędza koła i jednocześnie ładuje akumulator.

Dzięki połączeniu silnika V8 i energii elektrycznej inżynierowie marki Bentley byli w stanie zapewnić lepszą moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Obejmuje to istotne doładowanie z silnika elektrycznego, zapewniające mocne przyspieszenie przy niskich prędkościach i w średnim zakresie obrotów, a w połączeniu ze zwiększoną wydajnością silnika V8 również przy wyższych prędkościach. Znaczna część prac rozwojowych została również zainwestowana w dźwięk wydechu.

Imponujące są także tryby elektryczne, które pozwalają się cieszyć cichą i płynną jazdą. W trybie w pełni elektrycznym sam silnik elektryczny może dostarczyć 190 KM i 450 Nm. Dzięki znacznej poprawie pojemności akumulatora oraz modernizacji ładowarki, akumulator ładuje się w zaledwie niecałe 2 godziny.

Aktywne podwozie o wysokiej wydajności

Continental GT Speed i GTC Speed czwartej generacji korzystają z nowego aktywnego układu jezdnego Bentley Performance. Obejmuje on aktywny napęd na wszystkie koła, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, układ kierowniczy na wszystkie koła, wektorowanie momentu obrotowego (przód z tyłu i na osiach), aktywny system antypoślizgowy Bentley Dynamic Ride oraz oprogramowanie sterujące ESC nowej generacji.

Ogólna dynamika i wyczucie kierownicy zostały poprawione dzięki idealnemu rozkładowi masy samochodu 49:51. Przy w pełni włączonym zaawansowanym systemie ESC, nowy Continental GT Speed jest całkowicie osadzony na podłożu i kontroluje trakcję, powstrzymując nadsterowność. W trybie dynamicznym samochód dopuszcza pewien poślizg tylnej osi, pozwalając kierowcy kontrolować zachowanie pojazdu na zakrętach, jednocześnie utrzymując siatkę bezpieczeństwa, aby w razie potrzeby przywrócić go do linii. System ESC można również całkowicie wyłączyć, co zapewni najbardziej dynamiczne wrażenia z jazdy.

Układ hamulcowy nadal wykorzystuje sprawdzoną przez brytyjską markę parę:

– Wentylowane hamulce żeliwne z tarczami 420 mm z przodu / 380 mm z tyłu
Karbonowo-krzemowo-węglowe hamulce z przednimi tarczami 440 mm / tylnymi tarczami 410 mm

W obu wariantach wykorzystane są 10-tłoczkowe przednie zaciski i 4-tłoczkowe tylne.

Muskularny i nowoczesny design

Nowy Continental GT Speed kontynuuje trzy kluczowe aspekty projektowe widoczne w dziedzictwie firmy Bentley od czasu kultowego modelu Continental R-Type z 1952 roku.

Największym zmianom uległ przód samochodu, czego najdobitniejszym przykładem są pojedyncze przednie reflektory. Tego typu rozwiązanie nie było stosowane od 1959 roku, czyli modelu S2. Zmiana ta nadaje pojazdowi jeszcze bardziej zdecydowany kształt.

Matrycowe lampy LED w reflektorach zawierają 120 oddzielnych diod LED, które są sterowane cyfrowo z różną odpowiedzialnością za wzmocnienie mocy świateł mijania i drogowych. Zwiększa to możliwości lampy z poszerzonym polem oświetlenia świateł drogowych i ulepszonym wygaszaniem, co zapewnia bardziej stopniowe przejście od oświetlonych do nieoświetlonych obszarów.

Przeprojektowano również tył samochodu, w tym zderzak, tylne światła, pokrywę bagażnika i rury wydechowe. Pokrywa bagażnika ma zintegrowany aerodynamiczny kształt, zapewniający siłę docisku z tyłu bez potrzeby stosowania rozkładanego tylnego spojlera.

Dopełnieniem są 22-calowe felgi w ciemnym odcieniu lakieru, z polerowanymi akcentami, czarnym połyskiem lub srebrnym lakierem.

Wyrafinowane wnętrze

Grand tourer czwartej generacji posiada nowy, precyzyjny wzór pikowania, inspirowany nowoczesnym wzornictwem modowym. Fotele będą dostępne w opcji Wellness, zapewniającej regulację postawy oraz automatyczną klimatyzację przednich foteli, minimalizując w ten sposób zmęczenie i zapewniając wysoki poziom relaksu.

Nowa specyfikacja Dark Chrome zapewnia bardziej nowoczesną estetykę i nadaje kabinie bardziej subtelny charakter. Dotyczy to m.in. klamek drzwi, przełączników, kratek głośników. Mulliner, dział firmy Bentley zajmujący się projektowaniem samochodów na zamówienie, będzie również oferował kolekcję unikalnych funkcji umożliwiających dalszą personalizację.

W modelu Continental GT klienci mogą także wybrać spośród trzech systemów audio: standardowy system, który obejmuje 10 głośników i 650 W, 16– głośnikowy system Bang & Olufsen o mocy 1 500 W, oraz 18-głośnikowy system Naim o mocy 2200 W z aktywnymi przetwornikami basowymi wbudowanymi w przednie fotele i ośmioma trybami dźwięku.

Szyba przednia i szyby boczne zostały wykonane z laminowanego szkła akustycznego, co pozwoliło obniżyć poziom hałasu zewnętrznego o dziewięć decybeli w porównaniu z innymi szybami.

Odważne kolory

W przypadku nowej generacji GT, do i tak już bogatej palety dodano nowe kolory, aktualizując ofertę praktycznie nieograniczonych kombinacji lakierów i wykończenia wnętrza. Nowy Continental GT zostanie wprowadzony na rynek w kolorze Tourmaline Green, żywej i nowoczesnej interpretacji kultowej zieleni marki Bentley.

Continental GTC Speed

Po raz pierwszy w historii rodziny Continental, nowy GTC z otwartym dachem jest wprowadzany na rynek w tym samym czasie, co wersja coupe. Kabriolet posiada siedmiopołaciowy dach materiałowy, dostępny w siedmiu kolorach nadwozia i rozkładany w 19 sekund przy prędkościach do 48 km/h.

Osiągi modelu Continental GTC Speed są imponujące. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 285 km/h.

Podwodny rekord prędkości

Aby udowodnić osiągi nowego modelu Continental GT Speed, firma Bentley postanowiła ustanowić nowy rekord prędkości. Dźwięk poprzecznego układu wydechowego V8 stał się inspiracją do pokonania tunelu Ryfylke w okręgu Rogaland w Norwegii z prędkością powyżej 322 km/h. Obiekt jest najdłuższym (14,4 km) i najgłębszym (292 m p.p.m.) podmorskim tunelem drogowym na świecie. Wyzwanie było realizowane w ramach tworzenia filmu premierowego. Napędzany odnawialnym biopaliwem drugiej generacji i ładowany energią elektryczną pochodzącą w pełni ze źródeł odnawialnych, samochód przejechał z tunelu do tunelu w zaledwie 33 sekundy. Na potrzeby filmu wykonano kilka przejazdów, ustanawiając tym samym nowy nieoficjalny rekord prędkości samochodu w tunelu.