Popularność SUV-ów sprawiła, że Bentayga pozostała modelem numer jeden także w 2022 roku.
Model odpowiadał za 42% całkowitej sprzedaży i uzyskał pozycję najpopularniejszego luksusowego SUV-a na świecie.
Zobacz także:
VOLKSWAGEN: DOBRE WYNIKI GRUPY VW W POLSCE W 2022 ROKU
Konsekwentnie dużym zainteresowaniem cieszyły się także modele Continental GT i GT Convertible, stanowiąc prawie jedną trzecią całej sprzedaży. Z kolei GT Speed, najbardziej dynamiczny samochód drogowy marki Bentley osiągnął najwyższy udział z mieszanki modelowej.
Flying Spur, luksusowy grand tourer, stanowił 28% całkowitej sprzedaży m.in. dzięki wprowadzeniu wersji Hybrid. W Wielkiej Brytanii aż 2/3 wszystkich sprzedanych samochodów Flying Spur to hybrydy i jest to najwyższy wynik na świecie.
Obie Ameryki utrzymały swoją pozycję jako największe światowe rynki sprzedaży osiągając najwyższe wyniki w historii. W ubiegłym roku odnotowano również znaczny wzrost dla najstarszego producenta samochodów na świecie, firmy Bentley Mulliner, a kwota prowizji osobistych wzrosła pięciokrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat.
W kolejnym roku nieprzewidywalności firma przezwyciężyła znaczne przeciwności i wykazała się dużą odpornością, osiągając trzeci rok z rzędu rekordową sprzedaż. To podkreśla siłę naszej marki, doskonałość operacyjną i duży globalny popyt – komentuje wyniki sprzedaży Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors. – Reakcja na wprowadzenie na rynek naszych modeli hybrydowych w zeszłym roku pokazuje ścieżkę, którą zmierza sektor luksusowy, a my zajmujemy mocną pozycję w czołówce. Liczby te potwierdzają, że nie tylko przodujemy w sektorze pod względem sprzedaży i udziału w rynku, ale także inwestujemy w technologie elektryczne i zobowiązujemy się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla netto w 2030 r.
Firma Bentley zakończyła rok z 241 punktami sprzedaży detalicznej w 65 krajach.