BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED: PREMIERA JESZCZE W TYM ROKU

Pierwsza generacja Continental GT Speed, inspirowana modelami Speed z lat 20. XX wieku, miała premierę w 2007 roku. Najnowsza odsłona samochodu stanowi kontynuację tradycji luksusu i osiągów w wydaniu Grand Touring.

­Trzecia generacja Bentleya Continental GT Speed to szczyt osiągnięć technicznych zamknięty w nadwoziu Grand Touring ­ komentuje Dr. Matthia Rabe, Członek Zarządu ds. Inżynierii w Bentley Motors. ­ Zależało nam, by ten samochód był ekscytujący, dynamiczny, z unikalnymi detalami tylko dla wariantu Speed, które zwiększają komfort użytkowania. Chcieliśmy zapewnić klientom jeszcze większą kontrolę nad samochodem.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowoczesny i sportowy

Dynamiczną naturę modelu Continental GT Speed podkreśla zupełnie nowy system sterowania tylną skrętną osią. Wyjątkowe właściwości jezdne można zaobserwować już w trybach BENTLEY oraz COMFORT, jednak najbardziej transparentną różnicę zapewnia tryb SPORT. Po jego wyborze układ kierowniczy, system Bentley Dynamic Ride oraz eLSD pracują razem, zapewniając kierowcy nowy poziom wrażeń z jazdy.

Przy niskich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich, zauważalnie zwiększając poczucie zwinność auta. Układ kierowniczy reaguje szybciej, co pomaga kierowcy poczuć większą pewność prowadzenia. Z kolei przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co koła przednie w celu poprawienia stabilności jazdy. System, wykorzystany wcześniej w modelu Flying Spur, został zmodernizowany w celu zapewnienia jak najlepszych osiągów.

Aktywny napęd na wszystkie koła, kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego zostały skalibrowane we wszystkich trybach, powodując zauważalną zmianę w zachowaniu modelu Speed względem standardowego Continentala GT.

Wyjątkowe osiągi

Nowy Bentley Continental GT Speed został wyposażony w zmodernizowany silniki Bentleya W12 TSI o pojemności 6 litrów, który dostarcza 659 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to o 4% wyższą moc względem modelu W12. Prędkość maksymalna nowego Bentley Continental GT Speed to 335 km/godz., a pierwsze 100 km/godz. osiąga w 3,6 sekundy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest dwa razy szybsza w trybie SPORT względem standardowego modelu W12, co w połączeniu ze sportowym wydechem zapewnia wrażenia dźwiękowe podczas uruchamiania silnika i redukcji.

Mechanizm różnicowy eLSD

Bentley Continental GT Speed jest pierwszym modelem w historii marki, w którym zastosowany został elektroniczny tylny mechanizm różnicowy (eLSD). Dostrojono go do systemu kontroli trakcji i aktywnymi trybami jazdy, dzięki czemu uzyskano zwiększoną stabilność w zakrętach i lepszą przyczepność w niekorzystnych warunkach drogowych.

W modelu przewidziano dodatkowe rozwiązania, które gwarantują kontrolę nadwozia i wysoki komfort jazdy. To zasługa między innymi trójkomorowego aktywnego zawieszenia pneumatycznego z adaptacyjnymi tłumieniem nierówności, który został połączony z Bentley Dynamic Ride, czyli aktywnym systemem kontroli przechyłu nadwozia 48V. Ten innowacyjny system, zaprezentowany w modelu Bentayga i Continental GT, przeciwdziała przechyłom nadwozia, używając do tego silników elektrycznych w każdym stabilizatorze poprzecznym. W najmocniejszym ustawieniu silniki mogą dostarczyć 1300 Nm w 0,3 sekundy, aby utrzymać nadwozie w poziomie.

Klienci zainteresowani najwyższymi właściwościami jezdnymi mogą zamówić model GT Speed z ceramicznym układem hamulcowym, który zapewnia pewniejsze hamowanie i wyższą odpornością tarcz na odkształcanie. Materiał węglowo-ceramiczny pozwala obniżyć wagę auta o 33 kg, a dodatkowo wytwarza wyjątkowo niski poziom pyłu hamulcowego.

Detale wykończenia

Zaprezentowana wersja Speed jeszcze silniej podkreśla energetyczny kształt modelu Continental GT. W samochodzie zamontowano między innymi 22-calowe koła utrzymane w jasnym odcieniu srebra lub opcjonalnym czarnym wykończeniu. Standardowe wyposażenie zawiera m.in. wykończone klejnotami korki wlewu paliwa i oleju. Podświetlany napis Bentley na progach drzwi przypomina o wyczynowym charakterze pojazdu. Nowy Grand Tourer zapewnia fotele dla czterech podróżnych oraz bagażnik o pojemności 357 litrów.

Kabina Continentala GT Speed została zaprojektowana tak, by odzwierciedlić doświadczenie marki w tworzeniu wyjątkowych wnętrz. Na potrzeby wariantu Speed przygotowano specjalny zestaw wykończonych ręcznie materiałów, które można dodatkowo spersonalizować zgodnie z życzeniami zamawiającego. Pikowanie typu diament w diamencie jest przewidziane w standardzie. Klientom mogą wybrać również spomiędzy 15 głównych i 11 uzupełniających kolorów skórzanej tapicerki.

Zaawansowana technologicznie deska rozdzielcza Continentala GT Speed może zostać wykończona ciemnym, szczotkowanym aluminium, co wprowadzi do środka wyjątkowy, geometryczny wzór. Klienci mogą również skorzystać z cenionego obrotowego wyświetlacza Bentely Rotating Display.

Premiera sprzedażowa modelu w salonach Bentleya w Katowicach oraz Warszawie jest przewidywana na drugą połowę 2021 roku.