Bridgestone – producent opon i wyrobów gumowych – nawiązał współpracę techniczną z firmą Saroléa. Belgijska marka motocykli opracowała między innymi elektryczny supermotocykl Saroléa SP7.
Został on pokazany po raz pierwszy w końcu kwietnia na belgijskim torze Mettet podczas zawodów Speed Trophy. W ramach współpracy firma oponiarska zapewni wsparcie techniczne i fachową wiedzę dotyczącą opon niezbędne do testów torowych pojazdu oraz do zrealizowania ambitnych planów wyścigowych tej firmy, które rozpoczną się w 2014 r.
Zobacz także:
OPONY
MOTOCYKLE
ECO
Dowodząc, że „ekologiczne” nie oznacza powolne, elektryczny motocykl przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a na pełnych obrotach rozpędza się do 250 km/h. Aby okiełznać tę moc, Bridgestone zamontuje na modelu SP7 wyścigowe Battlax V02 Slick zbudowane w najnowszej technologii pasa „GP Belt”. Plany wyścigowe Saroléa na 2014 rok obejmują TT Zero Challenge rozgrywane na wyspie Man w ramach zawodów TT – najbardziej prestiżowych wyścigów motocyklowych, a także Puchar Świata FIM eRoadRacing.
Inicjatywa współpracy wzięła się z zaangażowania firmy Bridgestone w prace nad zrównoważoną mobilnością przyszłości. Firma od dawna realizuje długofalową wizję ekologiczną, która koncentruje się na ochronie środowiska, zasobów i ograniczeniu emisji CO2.
– Współpraca firmy Bridgestone z marką Saroléa jest niesamowitą okazją do połączenia doświadczeń wyniesionych z zawodów MotoGPTM z naszą wizją zrównoważonej mobilności. Motocykl Saroléa przeciera szlak dla motocykli elektrycznych i e-wyścigów – mówi José Enrique Gonzales, Dyrektor ds. marketingu w Bridgestone Europe.