BECKER: NAWIGACJA Z KTÓRĄ MOŻNA POROZMAWIAĆ

Rok 2011 miał duże znaczenie dla marki Becker w Polsce, która jest aktualnie jednym z najważniejszych rynków dla United Navigation. Efektem dużego zaangażowania firmy jest wprowadzenie nowych polskich funkcji nawigacyjnych: głosowego wybierania pełnego adresu w jednym zdaniu OneShot oraz „uczącej się” nawigacji, czyli kolejnego kroku w walce z korkami.

Istnieje wiele funkcji ułatwiających wybieranie adresu docelowego: SmartSearch, który skraca wpisywanie adresu podpowiadając często wybierane lokalizacje, ustawienie własnych celów podróży lub wskazanie celu bezpośrednio na mapie.

Jednak każda z nich wymaga wprowadzenia adresu przed wyruszeniem. Dlatego w urządzeniach marki Becker udostępniono funkcję OneShot, głosowe wybieranie pełnego adresu jednym ciągiem słów. To pierwsze rozwiązanie dostępne w języku polskim na rynku urządzeń nawigacyjnych. Funkcja jest już dostępna w nowym modelu Transit 50 oraz będzie dostępna w Active 50 po aktualizacji oprogramowania.

Zawsze na czas

Przebudowy i remonty dróg przed Euro 2012, zmieniające się warunki pogodowe, przedświąteczna gorączka zakupów – jazda samochodem bez dostępu do kanału wiadomości o ruchu drogowym TMC oznacza ciągłe stanie w korkach. Z tego powodu we wszystkich nowych urządzeniach nawigacyjnych Becker zainstalowano bezpłatnie dożywotnią licencję na kanał wiadomości Premium TMC w Polsce.

To jedyny rynek, na którym dodatkowo płatna wersja funkcji jest dostępna w standardzie bez opłat nawet w podstawowych modelach. Również antena TMC została dopasowany do potrzeb polskiej sieci transmisji. Dzięki wzmocnionemu systemowi odbioru HQ TMC®, która analizuje rozmieszczenie i odległości pomiędzy nadajnikami i na podstawie zebranych danych łączy się z tymi, które gwarantują najlepszy odbiór.

Trasy bez korków

W czwartym kwartale tego roku w Polsce zadebiutowała również funkcja „uczącej się” nawigacji, dzięki której urządzenia marki Becker mogą omijać natężenie ruchu już na etapie kalkulacji trasy. PND nie tylko biorą pod uwagę historyczne dane o ruchu drogowym, ale również gromadzą aktualne podczas podróży. Użytkownicy wymieniają się anonimowo własnymi danymi, żeby na ich podstawie nauczyć się szybszych i wygodniejszych tras. Wymiana danych następuje poprzez program Content Manager.

Są one analizowane komputerowo, a następnie łączone i udostępniane co miesiąc w sekcji pobierania, skąd uczestnicy mogą je zainstalować bezpośrednio na swoich urządzeniach. Informacje zbierane przez urządzenie są zaszyfrowane w pamięci i można je usunąć w każdej chwili, a w momencie przystąpienia do programu zostają dodatkowo przekonwertowane na całkowicie anonimowe.