Akumulatory litowo- jonowe stają się jednym z najbardziej niebezpiecznych elementów w łańcuchu dostaw dla branży motoryzacyjnej.
Tymczasem świat nieodwołalnie odchodzi od tradycyjnych pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi.
Zobacz także:
Forum zawiązane przez ekspertów firmy CHEP pomoże przyspieszyć rozwój bezpiecznego, efektywnego i zrównoważonego łańcucha dostaw akumulatorów litowo- jonowych do pojazdów elektrycznych. Baterie o dużej gęstości energii – które są oczekiwane potrzebne – to komponenty ciężkie, produkowane głównie w Azji i bardzo wrażliwe na zmiany temperatury, niewłaściwą obsługę i uszkodzenia.
Takie uszkodzenia mogłyby mieć potencjalnie bardzo poważne konsekwencje w postaci wybuchu lub toksycznej emisji Z tego względu wprowadzono kosztowne, złożone i nieustannie zmieniające się regulacje dotyczące pakowania, przechowywania i przenoszenia tych podzespołów. Należy też pamiętać o innych kwestiach, takich jak zagrożenia dla dostaw surowców, postępowanie po zakończeniu cyklu użytkowania, recykling i utylizacja.
Ważne są także konsekwencje prawne i ubezpieczeniowe oraz rentowność układów napędowych elektrycznych pojazdów akumulatorowych (Battery Electric Vehicle, BEV), w których system zasilania może stanowić nawet 80 pro.Battery in Focus. Funkcjonuje ona jako platforma robocza i dyskusyjna, a uczestniczą w niej liderzy wszystkich segmentów branży motoryzacyjnej i transportu w łańcuchu dostaw.
Nie brakuje też zewnętrznych specjalistów, konsulatów i prawników. Dotychczas zorganizowano dziesięć sesji eksperckich, przy dużym zaangażowaniu głównych producentów OEM, dostawców z segmentu Tier 1, producentów akumulatorów i wielu innych zainteresowanych stron.
Partnerzy, którzy przyłączą się do tej kooperacji, pomogą przygotować nadchodzącą „rewolucję w sektorze EV”, wytyczając kierunek rozwoju branży ku zrównoważonej przyszłości i uczestnicząc w definiowaniu globalnych standardów dla nowego rodzaju logistyki.
– Grupa ekspercka Battery in Focus już teraz odgrywa istotną rolę w przyszłości łańcucha dostaw EV. Szeroki zakres partnerstwa – nawet pomiędzy konkurującymi ze sobą podmiotami – wskazuje na korzyści płynące ze wspólnej pracy, która pomoże wyznaczyć kierunek rozwoju branży w przyszłości. Cieszymy się, że możemy oferować udział w tym projekcie, opierając się na wyjątkowej pozycji firmy CHEP w łańcuchu dostaw – podkreśla Sanjiv Takyar, dyrektor ds. innowacji, rozwiązań i marketingu strategicznego, CHEP Automotive & Industrial Solutions.
Od ponad 30 lat CHEP jest liderem w redukcji kosztów i promowaniu zrównoważonego profilu działalności, oferując rozwiązania opakowaniowe wielokrotnego użytku dla branży motoryzacyjnej i współpracując z producentami OEM i Tier 1 na całym świecie.