Spółka PSA Peugeot Citroën przyznała nagrody swoim najlepszym dostawcom. Dział BASF Coatings otrzymał nagrodę za swój katodowy lakier elektroforetyczny – CathoGuard 800.
Lakier ten chroni karoserię pojazdu przed korozją. Szczególną korzyścią, jaką jego wykorzystanie przynosi PSA, jest możliwość uzyskania oszczędności kosztów.
Zobacz także:
Przyznanie tej nagrody przez francuskiego producenta samochodów to ukłon nie tylko w stronę CathoGuard 800, lecz także gest uznania dla zaangażowania BASF.
– Jako główny dostawca PSA bardzo cieszymy się i jesteśmy dumni z powodu otrzymania tej nagrody. Stanowi ona dowód uznania dla możliwości BASF w zakresie tworzenia innowacyjnych produktów wysokiej jakości, które umożliwiają uzyskanie oszczędności i są dostępne na całym świecie. Ponadto nagroda ta jest potwierdzeniem bliskich relacji partnerskich, które łączą BASF i PSA – mówi Laurent Vaucenat, Globalny menedżer ds. obsługi klienta odpowiedzialny za współpracę ze spółkami Renault/Nissan i PSA w BASF. Dział BASF Coatings otrzymał już tytuł głównego dostawcy PSA w 2012 r.
Katodowy lakier elektroforetyczny stanowi pierwszą warstwę systemu powłokowego. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na CathoGuard 800, który stanowi alternatywę dla konwencjonalnych lakierów elektroforetycznych często zawierających cynę. Ponadto CathoGuard 800 charakteryzuje się niską zawartością rozpuszczalników i dzięki wysokiej wydajności gwarantuje oszczędności materiałowe. Co więcej, technologia ta jest idealna dla zintegrowanych procesów lakierniczych, w których rezygnuje się
z powłoki gruntowej.
Oszczędności, ale nie kosztem jakości
Grupa PSA korzysta z tej innowacyjnej technologii przy produkcji 500 000 pojazdów rocznie. W ostatnich latach także wielu innych producentów samochodów wzbogaciło swoje globalne procesy operacyjne o wykorzystanie CathoGuard 800.
– Stosując CathoGuard 800 jako powłokę katodową, mogliśmy zaoszczędzić ponad 10% materiałów i energii. Dzięki jednolitemu systemowi nakładania powłoki antykorozyjnej oraz jej wysokiej jakości nie ma potrzeby nanoszenia poprawek, a to znacznie przyspiesza proces produkcji. Idealnie gładka powierzchnia spełnia wymagania naszych klientów w sektorze motoryzacyjnym – mówi Frederic Delbecque, menedżer ds. obsługi PSA w BASF.