Rok 2018 był bardzo ważny dla Opla — wypełniony premierami nowych samochodów. Jednocześnie firma realizowała strategiczny plan PACE!, mający zapewnić jej sukces.
Jako część Groupe PSA niemiecka marka wypełniła zakładane założenia, o czym opowiada 60‑sekundowy film zatytułowany „2018 – Opel is on track”.
Zobacz relacje:
Wydarzenia nabrały szybkiego tempa wiosną. Wtedy miała miejsce premiera Corsy GSi — „kieszonkowej rakiety”, która nie tylko dostarcza wiele przyjemności z jazdy, ale także wyróżnia się najnowocześniejszymi rozwiązaniami ograniczającymi emisję spalin i zapewniającymi zgodność z rygorystyczną normą Euro 6d‑TEMP (zużycie paliwa wg NEDC w l/100 km: 6,4– 6,0 w cyklu mieszanym; emisja CO2: 147– 138 g/km w cyklu mieszanym).
W porównaniu z Corsą GSi nowy Combo jest co prawda mniej dynamiczny, ale w jego przypadku bardziej liczy się przestrzeń.
Najpierw w sprzedaży pojawiła się wersja osobowa Combo Life, oferowana w dwóch wariantach różniących się rozstawem osi, z wnętrzem nawet dla siedmiu osób i systemami wspomagającym kierowcę spotykanymi dotychczas tylko w samochodach klasy wyższej.
Combo Cargo debiutował publicznie na międzynarodowych targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze, gdzie otrzymał tytuł „International Combo Cargo of the Year 2019”. Został zaprojektowany według standardów typowych dla samochodów osobowych, tych samych co Combo Life, ale wersja użytkowa jest kierowana do profesjonalistów, którzy potrzebują kompaktowego vana do transportu ładunków, narzędzi i sprzętu.
Firma Opel zawsze projektowała samochody atrakcyjne. Przykładem takich modeli jest Opel GT, od premiery którego w tym roku minęło 50 lat. „Tylko latanie jest przyjemniejsze” — głosił slogan reklamowy w 1968 roku. Zarówno wtedy, jak i dziś GT jest symbolem przystępnego cenowo samochodu marzeń i realizacji wizjonerskich pomysłów.
Obecnie wyrazem tych wizji oraz zapowiedzią przyszłych modeli marki Opel jest GT X Experimental. W mierzącym zaledwie 4,06 metra długości kompaktowym pięciodrzwiowym SUV‑ie o sylwetce coupé zastosowano w pełni elektryczny napęd oraz liczne innowacyjne rozwiązania i technologie.
Jest on jak dotąd najodważniejszą i najczystszą w formie interpretacją wartości marki: niemieckiego rodowodu, przystępności i emocji. „Opel Compass” i „Opel Vizor” to rozwiązania stylistyczne wskazujące kierunek rozwoju na rok 2019 i kolejne lata, zgodnie z motto „Przyszłość należy do wszystkich”.