Ford Motor Company zaprezentował podczas Mobile World Congress w Barcelonie nowe wcielenie modelu Kuga. To nowy wariant jednego z najpopularniejszych SUV-ów w Europie.
To samochód bardziej sportowy w charakterze od poprzednika, wyrafinowany technicznie i technologicznie, z napędem Intelligent All Wheel Drive.
Zobacz także:
Usprawniony model Kuga wykorzystuje nowe technologie i rozwiązania, które czynią prowadzenie auta prostszym, bezpieczniejszym, przyjemniejszym i tańszym. Wśród nowych rozwiązań należy wymienić system multimedialno- komunikacyjny SYNC 3, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy, ergonomiczną i komfortową kabinę oraz nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi.
Nowa Kuga będzie mogła być wyposażona w system automatycznego parkowania prostopadłego Ford Perpendicular Parking, nową wersję systemu unikania kolizji Active City Stop oraz adaptacyjny system oświetlenia głównego, zapewniający optymalną widoczność. Wśród innych wyrafinowanych technologii znajdziemy także bezdotykową obsługę klapy bagażnika oraz inteligentny napęd na wszystkie koła.
– Nowa Kuga to najnowocześniejsze systemy i rozwiązania oraz technologie zapewniające kierowcy łączność, komfort, bezpieczeństwo i świetny styl na szosie. Wyrafinowany restyling dał temu modelowi także świeżość i nowoczesność wyglądu, podczas gdy SYNC 3 pozwala kierowcy na łączność ze swym samochodem i ze zintegrowanymi urządzeniami w bezprzewodowy sposób, który jeszcze kilka lat temu uważano za niemożliwy – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. Rozwoju Produktu, Ford of Europe.
W tym roku Ford wprowadza do sprzedaży SUV-y Kuga i – większy – Edge. Nowe modele są wśród pięciu nowych lub modernizowanych modeli Forda, które w ciągu najbliższych 3 lat wejdą do walki o klientów w segmencie SUV i crossover.
SYNC 3
Dzięki nowemu systemowi multimedialnemu SYNC 3 nowe auto pozwoli kierowcom sterować systemami audio, nawigacji i klimatyzacji oraz połączonymi z autem smartfonami dzięki prostym, zbliżonym do normalnej rozmowy komend głosowych. Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „Chcę kawę”, „Muszę zatankować” albo „Szukam parkingu”, by system wspomógł kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli.
Użytkownik Kugi może sterować systemem przez ekran o przekątnej 8 cali w taki sam sposób, w jaki używa swego smartfonu. Nowy interfejs to większe i łatwiejsze do zidentyfikowania przyciski na ekranie, a także po raz pierwszy funkcjonalność gestów (zsunięcie /rozsunięcie palców, przesunięcie palców po ekranie itp.). Użytkownicy iPhone’ów mogą aktywować funkcję Apple CarPlay. Android Auto sprawia, że kierowca może podczas jazdy korzystać bezpiecznie ze znanych i lubianych aplikacji i usług.
SYNC 3 to również łącze SYNC AppLink – pozwalające aktywować głosem z miejsca kierowcy cała paletę aplikacji smartfonowych, a wśród nich po raz pierwszy takie jak MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, Cadena Ser czy Los 40 Principales.
Łatwiejsze parkowanie
Nowy Ford Kuga ułatwi użytkownikom parkowanie dzięki technologii systemów wsparcia kierowcy. Nowa funkcjonalność – Ford Perpendicular Parking (parkowania prostopadłego) to kolejna funkcja w technologii półautonomicznego aktywnego systemu wsparcia parkowania Active Park Assist. Wykorzystując dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, system wyszukuje miejsca do parkowania, zarówno równoległe do drogi, jak i prostopadłe, i umie wprowadzić w nie samochód.
Dodatkowe czujniki umożliwiają także inną funkcjonalność – wsparcie wyjazdu z miejsc parkingowych:
• Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę wycofującego auto z parkingu o zbliżających się samochodach jadących poprzecznie.
• Park-Out Assist pomaga kierowcom wyjeżdżającym z miejsca równoległego parkowania.
Nowy Ford Kuga oferuje także nową generację systemu zapobiegania kolizji Active City Stop, który teraz funkcjonuje przy prędkości do 50 km/h (przedtem: 30 km/h). Najnowsza generacja technologii Ford MyKey pozwala użytkownikom zaprogramować kluczyk dla bezpieczeństwa młodych kierowców. Rozszerzona funkcjonalność nowego systemu MyKey oferuje większy wybór możliwości dotyczących ograniczeń prędkości.
Design
Duży, trapezoidalny główny wlot powietrza oraz mniejszy umiejscowiony poniżej są ograniczone przez wąskie, smukłe nowe lampy główne ze zintegrowanymi światłami dziennymi w technologii LED i dopełnione designerskimi lampami przeciwmgłowymi. Sportowego charakteru dopełniają tylne lampy zespolone. W ofercie będzie szeroka paleta kół o średnicy 17, 18 i 19 cali. Wykonane z aluminium, dostępne będą w kilku różnych wariantach wykończenia, w tym Luster Nickel.
Do palety lakierów nadwoziowych dochodzą dwa nowe kolory – Guard Grey oraz lśniący, intensywny Copper Pulse. Chowany i wysuwany elektrycznym siłownikiem hak holowniczy skryje się pod tylnym zderzakiem, gdy nie będzie potrzebny.
Bardzo starannie wykończone wnętrze nowego modelu dopracowano, by pasażerowie podróżowali w jeszcze bardziej ergonomicznym , stylowym i komfortowym otoczeniu. Przyciski kontrolne w kierownicy i sterowanie klimatyzacją są jeszcze bardziej intuicyjne. Przełączników jest mniej. Kierownica jest dostępna z podgrzewanym, obitym skórą wieńcem. Wszystkie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów wersje będą mieć łopatki pod kierownicą do manualnej zmiany biegów.
Nowe udogodnienia to elektroniczny hamulec postojowy i schowki, zaś specjalny wskaźnik powie kierowcy, czy drzwi są zablokowane. W Nowym modelu dostępna jest też bezdotykowo sterowana klapa bagażnika (Hands- Free Liftgate).
Silniki
Nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny TDCi zastępuje jednostkę 2.0 TDCi, która już nie będzie produkowana. Oferowany z przednim napędem, nowy silnik obniża zużycie paliwa do 4,4 l/100 km (115 g CO2/km) przy takich samych parametrach mocy i momentu obrotowego. Dostępne będą także silniki 2.0 TDCi o mocach 150 KM (dla wersji z napędem przednim i na wszystkie koła z Ford Intelligent All Wheel Drive) i 180 KM (tylko z Intelligent All Wheel Drive, spalanie 5,2 l/100 km).
Stosowany w wersjach z napędem przednim silnik benzynowy 1.5 EcoBoost w wariantach 120- i 150-konnym zużywa średnio 6,2 l/100 km (143 g/km CO2), zaś w wariancie 182-konnym z Intelligent All Wheel Drive – 7,4 l/100 km (171 g/km CO2), zapewniając świetne osiągi.
Wyższe bezpieczeństwo
Najnowsze technologie Forda oraz wyrafinowane metody konstrukcyjne wspierają kierowcę. Ford Adaptive Front Lighting System (adaptacyjny system oświetlenia głównego) jest po raz pierwszy dostępny w modelu Kuga.
Nowa forma maski nie tylko przyczynia się do muskularności wyglądu, ale też dzięki specjalnej strukturze środkowej części ma cechy elastycznej, kontrolowanej strefy zgniotu, co w przypadku kolizji z pieszym bardziej chroni jego ciało. Zarówno maska, jak i klapa bagażnika mają też specjalną konstrukcję, dzięki której chronią przed najsilniejszymi konsekwencjami kolizji droższe i trudniejsze do wymiany czy naprawy części strukturalne auta.
Nowy Ford Kuga to także inne nowe technologie i funkcje, jak np.:
• Intelligent All Wheel Drive, napęd na wszystkie koła;
• Curve Control, system, który przeciwdziała utracie przyczepności;
• Torque Vectoring Control, sterowanie wektorowaniem napędu, podnoszące zdolności trakcyjne i poprawiające własności jezdne.
– Intelligent All Wheel Drive nieprzerwanie sprawdza przyczepność, jaką dysponuje każde z kół i potrafi dokonać korekty przeniesienia napędu w ciągu mniej niż 20 milisekund – 20-krotnie szybciej, niż trwa mrugnięcie okiem – powiedział Bakaj.