Aleksandr Żełudow wraz z Andriejem Rudnickim (Toyota Hilux Overdrive) wygrali tegoroczną edycję Baja Poland 2013. Rosyjska załoga osiągnęła metę w Szczecinie z ponad 7-minutową przewagą nad Markiem Dąbrowskim i Jackiem Czachorem (Toyota Hilux Overdrive).
Drugie miejsce w szóstej tegorocznej rundzie Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych jest życiowym wynikiem załogi Orlen Team i Automobilklubu Polski.
Zobacz także:
SPORT
BAJA POLAND 2013: HOŁOWCZYC LIDEREM (1. ETAP)
BAJA POLAND 2013: ZACIĘTY PROLOG – DWAJ LIDERZY
BAJA POLAND 2013: REKORDOWA OBSADA – WYGRA HOŁEK?
BAJA POLAND 2013: KACZMARSKI W MINI ALL4 RACING
BAJA POLAND 2013: NOWE TRASY, SILNA OBSADA
Na najniższym stopniu podium ze stratą zaledwie 14 sekund do Dąbrowskiego i Czachora uplasowała się czesko-polska załoga Miroslav Zapletal i Maciej Marton (H3 Evo).
Krzysztof Hołowczyc, który na pierwszym przejeździe odcinka Dobra miał awarię skrzyni biegów w sumie wygrał trzy próby i ostatecznie został sklasyfikowany na 9. miejscu dzięki czemu wywozi ze Szczecina jeden punkt do klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Obok Hołowczyca kolejnym pechowcem rajdu Baja Poland 2013 był Nunzio Coffaro (Toyota Hilux Overdrive), który przed ostatnim odcinkiem specjalnym otrzymał 15-minutową karę przez co wypadł z walki o zwycięstwo.
Po odwołaniu zaplanowanego na ostatni weekend września Rajdu Faraonów, Baja Poland stanowił przedostatnią w tym roku rundę Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych. O końcowych rozstrzygnięciach zadecyduje portugalski rajd Baja Portoalegre 500, który zostanie rozegrany na początku listopada.
POWIEDZIELI
Aleksandr Żełudow i Andriej Rudnicki (Toyota Hilux Overdrive): Jestem bardzo zadowolony. Wszystko poszło perfekcyjnie.
Nunzio Coffaro i Daniel Meneses (Toyota Hilux Overdrive): Otrzymaliśmy karę po wcześniejszym przejeździe tego odcinka. Co zrozumiałe jestem bardzo rozczarowany, bo straciłem szansę na zwycięstwo.
Marek Dąbrowski (Toyota Hilux Overdrive – Orlen Team, Automobilklub Polski): Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że te zawody tak się potoczyły. Wysłuchanie Mazurka Dąbrowskiego, stojąc na podium w klasyfikacji mistrzostw CEZ, było czymś niesamowitym. Okazało się, że możemy być jeszcze wyżej niż planowaliśmy!
Jacek Czachor: Pojechaliśmy na tych zawodach bardzo płynne i odnotowujemy bardzo mało strat czasowych. Cieszę się, że Marek jeździ już tak dobrze – widać, że wiele wynosi z każdych zawodów i bardzo szybko się wdraża. Nie chcemy popadać w euforię, bo wiemy, że to nieprzewidywalny sport, czeka nas jeszcze sporo nauki, ale na razie wyniki są rewelacyjne. To także nasz pierwszy start w Pucharze Świata i zdobyliśmy od razu drugie miejsce!
Miroslav Zapletal i Maciej Marton (H3 Evo): Jestem bardzo zadowolony. To była świetna zabawa.
Adam Małysz (Toyota Hilux Overdrive – Orlen Team): To był trudny rajd. Bardzo żałuję, że przez naszą przygodę drugiego dnia straciliśmy tyle czasu – staraliśmy się go nadrobić dzisiaj, ale jeden etap to zdecydowanie za mało na duże awanse. Jedno jest pewne – mamy za sobą kolejną, dobrą lekcję jazdy!
Rafał Marton: Pomimo wczorajszej straty, udało nam się dzisiaj odzyskać dwie pozycje. Awansowaliśmy z 6. na 4. miejsce, z czego bardzo się cieszymy. Chcielibyśmy z Adamem serdecznie pogratulować rewelacyjnego wyniku naszym kolegom z zespołu – Markowi i Jackowi. To ich wielki sukces, dzięki któremu cały ORLEN Team jest w czołówce.
Martin Kaczmarski i Bartłomiej Boba (Mini All4 Racing – Lotto Team): Jechałem ten rajd bardzo ostrożnie, próbując wyczuć samochód i sprawdzić jak radzi sobie na różnych odcinkach i w różnych warunkach. Z kilometra na kilometr czuję, że coraz bardziej wykorzystuje moc i możliwości tego samochodu. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę jeździć MINI. Baja Poland nie było szczęśliwe dla tych aut. Z rajdu wycofał się Federico Villagra, a Krzysztof miał wiele przygód na trasie. Bez wątpienia w tym sporcie liczą się trzy rzeczy: umiejętności, dobry sprzęt i szczęście. Nad umiejętnościami wciąż pracuję, dobry sprzęt dostałem, a na szczęście trzeba liczyć. Przede mną jeszcze wiele kilometrów.
Pal Lonyai i Zoltan Garamvolgyi (BMW X5) Przez cały czas jechaliśmy za Piotrem Baupre. Mieliśmy trudności z wyprzedzeniem go. Udało się to zrobić dopiero pod koniec oesu. Cieszę się, że jestem na mecie.
Piotr Beaupre i Jacek Lisicki (BMW X3 CC) To był bardzo fajny rajd. Wolimy takie oesy, jak ten wczorajszy w Drawsku Pomorskim. Wielu zawodników jechało na ostatniej próbie na maksimum. Nam zależało na dotarciu do mety.
Jerome Pelichet i Eugenie Decre (Toyota Hilux Overdrive): To nasz pierwszy start w Baja Poland. Impreza był bardzo dobra. Dziękujemy organizatorom za przyjazną atmosferę.
Leonid Ogorodnikow i Anton Nikołajew (Toyota Hilux Overdrive): Zmienialiśmy koło na oesie i straciliśmy dużo czasu. Wielka szkoda.
Klaudia Podkalicka (otoMoto Team): Baja Poland 2013 za nami…Dla naszego zespołu otoMoto Team był to wspaniały weekend rajdowy! Brak mi słów do opisania tego, co czułam na mecie! Mamy pudło w FIA CEZ, ostatecznie ukończyliśmy na drugiej pozycji !!! Piotr, zrobiliśmy kawał dobrej roboty. Dziękuję Ci bardzo za rajd, za te emocje od środka i wspaniałe zakończenie! Tegoroczny rajd był bardzo trudny, zmienne warunki pogodowe – w dniu wczorajszym zdecydowanie pomogły. Wymagające odcinki, masa kurzu na na prologu i na odcinkach w Drawsku Pomorskim…to trudno opisać, to trzeba zobaczyć! Wczoraj z zespołem świętowaliśmy i chciałabym, aby każdy z Was mógł być z nami! Prawie płakałam ze zmęczenia, ale kop w postaci walki o pudło tylko mnie budował i wiem, że jestem w stanie jechać zdecydowanie w momencie, kiedy auto mi daje taką możliwość…Wczorajsza jazda to walka o wszystko! Jechaliśmy na 100% o pudło i jak się ostatecznie okazało, do pierwszej pozycji zabrakło +1.14.00! Wyprzedzaliśmy, walczyliśmy o każdą sekundę jak na wyścigach…Zespół spisał się znakomicie, był spokój w bazie, na odcinkach, w komunikacji! Ten rajd poszedł nam wszystkim lepiej niż zakładaliśmy. Chcieliśmy wysoko, ale pudło…tak osiągnęliśmy to i jesteśmy bardzo dumni z tego wyniku! To buduje nas wszystkich i zrobimy wszystko, aby zdobyć jeszcze więcej. Kochani Kibice, to jak mnie przyjęliście w Szczecinie, w Drawsku Pomorskim, w Dobrej – nie zapomnę tego nigdy !!! Bardzo dziękuję moim partnerom, bez których po prostu by mnie tutaj nie było: otoMoto.pl, e-pajero, Speedfactory, MBS Reklama, Rallyplanet.pl, eXsports.INFO, Pro Driving Team, Poland National Team. Serdecznie Wam dziękuję za zaufanie.
Piotr Binaś: Wspaniały wynik! Jechałem do Szczecina walczyć o wysoką pozycję z Klaudią, ale takiego miejsca – powiem szczerze – nie zakładaliśmy! Nasze podejście zmieniło się szybko, po drugim odcinku w Drawsku Pomorskim, po przeanalizowaniu wyników wyszło, że jesteśmy blisko pudła, a nawet już na nim. Zaczęliśmy jechać o wszystko! Auto spisywało się doskonale, co spowodowało, że mogliśmy myśleć tylko o szybkiej i dokładnej jeździe. Rajd był piekielnie trudny i wymagający. Kurz, który towarzyszył lecącym rajdówkom nie pozwalał nam na szybkie wyprzedzenie konkurencji, to była niestety strata czasu. Robiliśmy co w naszej mocy i udało się. Ostatecznie jesteśmy na drugiej pozycji w klasyfikacji FIA CEZ. Koncertowy wynik! Bardzo dziękuję zespołowi za zaufanie i emocje, które nam towarzyszyły. Melduję wykonanie zadania.
Czołówka klasyfikacji Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych po sześciu rundach
1. Jean-Louis Schlesser – 136 pkt.;
2. Nani Roma – 120 pkt.;
3. Krzysztof Hołowczyc – 118 pkt.;
4. Nunzio Coffaro – 70 pkt.;
5. Miroslav Zapletal – 64 pkt.;
6. Alexander Baranienko – 33 pkt.;
7. Bernhard Ten Brinke – 32 pkt.;
8. Aleksandr Żełudow – 30 pkt.