Startująca Toyotą Hilux załoga Orlen Team, Adam Małysz i Rafał Marton, startuje w trzeciej eliminacji Pucharu Strefy Europy Centralnej (CEZ) – Baja Carpathia. Team 4xDRIVE, znany dotychczas z sukcesów odnoszonych w GRatach w rajdach przeprawowych, dołącza do zawodów cross- country z projektem Navara T2.
Rajd rozpoczął się wczoraj (w piątek) prologiem w Rzeszowie. Baza zawodów mieści się w Stalowej Woli, wokół której zostały wyznaczone odcinki specjalne.
Zobacz także:
SPORT
BAJA CARPATHIA 2013: GOTOWOŚĆ W STALOWEJ WOLI
BAJA CARPATHIA 2013: WYSTARTUJE ADAM MAŁYSZ
BAJA CARPATHIA 2013: PIERWSZA RUNDA RMPST
Adam Małysz wygrał pierwszą eliminację cyklu CEZ (Toolimpex Cup), drugiej (Rábaköz Cup) nie ukończył w przyczyn technicznych.
– Będzie parę silnych ekip, z którymi nieustannie ścigamy się na odcinkach specjalnych serii CEZ. Jedziemy jednak, jak zwykle, walczyć o jak najwyższą pozycję. Na pewno nie będzie łatwo, ale najważniejsze żebyśmy przejechali trasę bezbłędnie i bez awarii. W tym roku dużo trenujemy – ostatnio razem z Markiem Dąbrowskim i Jackiem Czachorem – mamy za sobą przejechane dodatkowe kilometry OS-owe i coraz lepszą technikę jazdy. Do Stalowej Woli wybieramy się po raz drugi – cieszę się, że eliminacja Pucharu tym razem przypada w Polsce i że będę mógł wystartować przed naszą wspaniałą publicznością – powiedział przed startem do prologu Adam Małysz.
Team 4xDRIVE
– Nie boimy się wyzwań, startowaliśmy samochodami naszej konstrukcji w takich rajdach jak: Drezno-Wrocław, Magam, Poland Trophy, Puchar Polski Off-Road.pl, Transghotica czy MT Rally – mówi Dominik Samosiuk.
Robert Kufel i Dominik Samosiuk jadą Nissanem Navarą Blue T2. startują razem od ponad sześciu lat, Kufel jako jeden z najlepszych kierowców off-road, Samosiuk jako pilot i doskonały konstruktor popularnych GRatów, którymi wygrywali takie rajdy jak MT Rally w 2012 czy Transgothica w 2011 roku.
Tomasz Piec i Remigiusz Klein ścigają się w Navarze Green. Piec przedkłada jazdę w terenie od asfaltów jeszcze z czasów eliminacji do polskich edycji Camel Trophy, po godzinach ulepsza przeprawowego Land Rovera Defendera 90evo. Organizator rajdów off-road w Portugalii (2006), Maroku (2007) czy Islandii (2007) i zawodnik rajdów cross-country “Baja Challenge” (2012) oraz “Baja Poland” (2012) w zespole “RMF4rt”. Klein pojedzie jako pilot. Doświadczony uczestnik ponad 20 rajdów cross country, zaczynał jako pilot w duecie z Marcinem Ryczkowskim wielokrotnym medalistą mistrzostw polski w RSMP.
Łukasz Lechowicz i Łukasz Solecki jadą Navarą Red. Lechowicz od wielu lat w rajdach przeprawowych, przesiadł się z Jeepa Wranglera z silnikiem V8 HEMI i podczas „Baja Carpathia 2013” rezygnuje z przepraw na rzecz cross-country. Solecki pojedzie jako pilot. Obaj kojarzeni słusznie są z teamem Lech-Pol 4×4.
Sławomir Wasiak i Marcin Grydziuszko jest ekipą Mitsubishi Pajero w klasie T1. Od lat jeżdżą razem, startują w cyklu Mistrzostw Polski. Najpierw jeździli Jeepem, później Nissanem Patrolem, teraz Pajero T1. Są nierozłączni, żyją tym sportem. W 1998 i ‘99 byli vice mistrzami Polski, w 2008 stanęli na najwyższym podium Mistrzostw Polski, a w 2011 byli drudzy w centralnej części Europy.
Robert Kufel: Zrobiliśmy krok do przodu, chcemy spróbować innego charakteru off-road. Wiele sukcesów odnieśliśmy GRatami, chcemy sprawdzić się na innym poziomie rywalizacji. Dzięki projektowi Navara T2 zdobywamy także nową gałąź produkcji samochodów off-roadowych.
W tym roku nowy team 4xDRIVE pojedzie w całym cyklu Mistrzostw Polski RSMPT, m.in. w Baja Poland oraz Internext Rally Vestin.
Do rajdu zgłoszone są 34 załogi, spośród których aż 11 w mocnych samochodach klasy T1. Obok Adama Małysza i Rafała Martona z Orlen Team, którzy na trasę rywalizacji wyjadą z numerem 2., na trasie zobaczymy – miedzy innymi – załogi międzynarodowe: Czechów – Miroslava Zapletala, Zdenka Porizeka oraz Węgrów – Imre Fodora, Pala Lonyaia i Antala Fekate.
Dane techniczne
Nissan Navara D40 2.5 DCi (blue)
– specyfikacja / Klasa rajdowa: FIA T2.2;
– silnik: Nissan YD25DDTi;
– paliwo: Diesel;
– moc: 215 KM przy 3250 obr./min.;
– moment: 490 Nm przy 2100 obr./min.;
– pojemność: 2488 ccm;
– zwężka / restryktor: średnica: 39 mm;
– max. prędkość: 178 km/h.
– długość / Szerokość / Wysokość: 5220 / 1850 / 1886 mm;
– rozstaw osi: 3200 mm;
– szerokość osi: 1850 mm;
– waga (pusty): 2013 kg;
– zbiornik paliwa: 80 l;
– zawieszenie: 8 amortyzatorów SX Racing / 4XDRIVE (2 szt. amortyzatorów na koło);
– felgi: Evo Corse Dakar
;
– opony: BF Goodrich / G1 / G3 Rozmiar: 245/80R 16
;
– fotele kubełkowe i pasy sportowe 6-cio punktowe
Centralny system gaśniczy
.
Nissan Navara D40 2.5 DCi (red)
– specyfikacja / Klasa rajdowa: FIA T2.2;
– silnik: Nissan YD25DDTi;
– paliwo: Diesel;
– moc: 232 hp / 3250 obr./min.;
– moment: 580 Nm / 2100 obr./min.;
– pojemność: 2488 ccm;
– zwężka / restryktor: średnica : 39 mm;
– max. prędkość: 178 km/h;
– zawieszenie: SX Racing / Bypas / Bump Stop;
– felgi: Evo Corse Dakar;
– opony: BF Goodrich / G1 / G3 Rozmiar: 245/80R 16;
– klatka: chrom molibden Ireco;
– pasy: Sparco;
– systemy bezpieczeństwa OMP.
Nissan Navara D40 2.5 DCi (green)
– specyfikacja / Klasa rajdowa: FIA T2.2;
– silnik: Nissan YD25DDTi;
– paliwo: Diesel;
– moc: 231 hp / 2195 obr./min.;
– moment: 580 Nm / 2100 obr./min.;
– pojemność: 2488 ccm;
– zwężka / Restryktor: średnica : 39 mm;
– max. prędkość: 178 km/h;
– zawieszenie: SX Racing x 8szt.;
– felgi Evo Corse Dakar;
– opony: BF Goodrich / G1 / G3 Rozmiar: 245/80R 16
;
– klatka : chrom molibden Ireco;
– pasy : Sparco
Fotele: MIRCO;
– system gaśniczy: Sparco;
metromierze : Rally Computer.
Mitsubishi Pajero
– silnik: BMW 3.0DIESEL BiTURBO;
– moc: ok. 300 KM/700 Nm;
– skrzynia biegów: Sekwencyjna Sadev;
– sprzęgło: AP Racing 3 tarczowe;
– hamulce: Alcon;
– zawieszenie: niezależne, Amortyzatory KING;
– mosty: Mitsubishi Pajero.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.