AWTOWAZ WAŻNYM OGNIWEM W GRUPIE RENAULT

AwtoWAZ podjął intensywne działania, aby zostać najbardziej konkurencyjną spółką w Grupie Renault. Łada jest liderem na rynku motoryzacyjnym w Rosji.

Marka ma ponad 20 procent udziału – modele Granta i Vesta zajmują pierwsze i drugie miejsce w rankingu sprzedaży w swoim kraju.


Zobacz także:

ECO


 

Koncern AwtoWAZ wzmocni istniejące synergie w Grupie Renault, zwłaszcza na terenie Rosji, i wykorzysta nowe – na poziomie nowego business unit i całej Grupy. Podobnie jak Dacia, będzie w dalszym ciągu funkcjonować jako odrębna spółka, z których każda ma swoją własną historię i strategię. Ale dzięki utworzeniu nowej jednostki w ich ofercie znajdą się jeszcze bardziej udoskonalone i atrakcyjne cenowo produkty.

Samochody z gamy modelowej marek Łada i Dacia będą wyposażone w konkurencyjną cenowo platformę podłogową CMF-B o szerokim zakresie zastosowań. Obie marki będą produkować rocznie 1 milion samochodów wyposażonych w tą platformę, wykorzystywać jedną zamiast czterech płyt podłogowych, a ich oferta będzie obejmować 11, a nie 18 wersji nadwoziowych.

Globalny cel zakłada pełne wykorzystanie potencjału marek Łada i Dacia, aby stały się prawdziwie międzynarodowymi graczami, co pozwoli im wejść na nowe rynki i w nowe segmenty.

Na poziomie gamy produktowej AwtoWAZ opracował nowe plany dla marki Łada, które zakładają, że do 2025 roku zostaną wprowadzone do sprzedaży cztery nowe modele, które pozwolą utrzymać obecną pozycję rynkową i będą wspierać strukturę portfela produktów. Nowa oferta będzie obejmować najnowszą generację modelu Niva, która pojawi się w salonach w 2024 r. oraz nowy samochód z segmentu C-SUV. Jego premiera została zaplanowana na 2025 rok.

Łada została zaprojektowana z myślą o ekstremalnych warunkach klimatycznych i nieprzejezdnych drogach, o prostej i niezawodnej konstrukcji. Każda rosyjska rodzina ma wspomnienia związane z marką Łada, a zwłaszcza kultowymi modelami VAZ-21-1 lub Niva, czyli pierwszą jednobryłową terenówką w historii motoryzacji, która stała się synonimem najbardziej niezawodnego i popularnego samochodu wszechczasów.

AwtoWAZ rozpoczął już wdrażanie planu produktowego. W 2021 r. terenowa Łada z napędem 4×4, która będzie obchodzić 45. rocznicę rozpoczęcia produkcji seryjnej, wróciła do swojej oryginalnej nazwy i nazywa się teraz Łada Niva Legend. Wersja Niva Travel, która miała niedawno swoją premierę, wejdzie do sprzedaży na początku br.

Rozpoczęły się prace nad przyszłą generacją Nivy, który będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia: kompaktowej i średniej, wyposażonych w platformę CMF-B. Auto wyróżniać się będzie dopracowaną specyfikacją techniczną do jazdy w trudnych warunkach: jego znaki szczególne to napęd na cztery koła, duży prześwit, krótkie przełożenia i solidna konstrukcja.