ZF Aftermarket zapowiada swój udział na wiodących międzynarodowych targach Automechanika Frankfurt 2018. Firma zaprezentuje funkcjonujące już koncepcje i produkty, niezbędne do osiągnięcia sukcesu w zmieniającej się branży.
Na stoisku odbędą się nie tylko światowe premiery m.in. Electric Blue, nowej generacji innowacyjnych klocków hamulcowych dla pojazdów elektrycznych, ale również debaty i prezentacje dotyczące nowych koncepcji napędów.
Zobacz także:
Zaprezentowana zostanie również oferta usług prowadzących do cyfryzacji biznesu warsztatowego. W celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu ważna jest transformacja z tradycyjnej firmy produkującej części zamienne na dostawcę inteligentnych usług mobilnych.
Osiemnaście miesięcy po integracji ZF Services i TRW Aftermarket i utworzeniu ZF Aftermarket, firma ta udowodnia, że jest doskonale przygotowana do kształtowania mobilnej przyszłości na rynku części zamiennych.
– Jako dywizja koncernu ZF jesteśmy zaangażowani w rozwój technologii motoryzacyjnej na wczesnym etapie. Niezależnie, czy mówimy tu o autonomicznych taksówkach, transporcie publicznym napędzanym elektrycznie czy też połączeniu różnych środków transportu w sieć – rozwiązania marki ZF prowadzą w kierunku mobilności oraz zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Motto grupy ZF brzmi: “see. think. act.”. To również determinuje nasze działania na rynku części zamiennych. Obecnie widzimy w jakim kierunku podąża rynek, a to pozwala nam na aktywne działania i pracę nad innowacyjnymi projektami, które następnie zostaną wdrożone na rynek produktów i usług – wyjaśnia Ulrich Walz, Dyrektor ds. Produktu i Rynku w ZF Aftermarket.
Innowacyjna technologia Electric Blue
We Frankfurcie odbędzie się premiera nowej generacji klocków hamulcowych do pojazdów elektrycznych o nazwie Electric Blue. Ta innowacyjna technologia zmniejsza hałas podczas hamowania w pojeździe. W pojazdach elektrycznych, ze względu na brak dźwięku silnika, hałas generowany przez układ hamulcowy jest szczególnie odczuwalny.
Poza obniżeniem poziomu hałasu, kombinacja specjalnego materiału okładziny i zastosowanie innowacyjnych niebieskich podkładek redukuje o 45 proc. emisję pyłu powstającego w trakcie hamowania.
Klocki hamulcowe będą dostępne dla 15 najbardziej popularnych pojazdów elektrycznych już we wrześniu 2018, a do końca roku nawet 97 procent europejskich samochodów otrzyma dostęp do nowego produktu.
– Wzrost w liczbie elektrycznie napędzanych samochodów i transporcie publicznym będzie szczególnie widoczny w środowisku miejskim. Pojazdy te stają się coraz bardziej zautomatyzowane lub nawet całkowicie autonomiczne. Nasza firma również wpływa na kształtowanie nowoczesnych rozwiązań transportowych. Dobrym przykładem, który potwierdza nasze zaangażowanie jest pojazd e.GO Mover. Jest to pierwszy pojazd wyposażony w systemy ZF, które pokazują działanie autonomicznej koncepcji mobilności dla miast i są gotowe do produkcji seryjnej – komentuje Markus Wittig, szef IAM (Independent Aftermarket Business Unit) w ZF Aftermarket.
Jako część wspólnego przedsięwzięcia koncernu ZF i firmy e.GO Mobile AG, z siedzibą w Aachen, spółka e.GO Moove GmbH będzie rozwijać, produkować i sprzedawać zasilany elektrycznie i autonomiczny pojazd do przewozu osób i towarów. Prototyp pojazdu e.GO Mover będzie kolejną atrakcją na stoisku targowym ZF podczas targów Automechanika.
Nowe technologie wymagają specjalistów
ZF Aftermarket zareagował na zmieniające się potrzeby rynku na bardzo wczesnym etapie i rozszerzył ofertę szkoleń z zakresu systemów wysokiego napięcia. Korzystając z modułów e-learning’owych opartych o kursy praktycznie, z odpowiednio zaplanowanymi szkoleniami, firma jest w stanie skutecznie przygotować mechaników pod kątem technologii przyszłości, jednocześnie skracając niezbędny na to czas i obniżając związane z tym koszty.
Goście specjalni
Gwiazdy niemieckiej telewizji – Holger Parsch i Hans-Jürgen Faul, znani milionom widzów jako „The Car Doctors”, będą gośćmi honorowymi stoiska ZF. Podczas swoich występów w dniach 14 i 15 września, opowiedzą między innymi o hybrydowych i elektrycznych pojazdach oraz rodzajach ich układów napędowych.
Na targach Automechanika 2018, odwiedzający będą mogli spotkać się z członkami zespołu ZF [pro]Tech i zobaczyć, jak koncept warsztatowy sprawdza się na rynku niemieckim, austriackim, szwajcarskim, brytyjskim i hiszpańskim. W czerwcu br. Koncept został uruchomiony również w Polsce, a w 2019 planowane jest jego wprowadzenie również w kolejnych krajach.
Będą również dostępne informacje o niedawno uruchomionym przez ZF Aftermarket programie premiowym ZF [pro]Points. Za każdą zakupioną część marek Lemförder, Sachs i TRW warsztatom naliczane są punkty, które następnie można następnie wymienić na atrakcyjne nagrody. Program działa już w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce.
Inteligentne rozwiązania oferują warsztatom nowe możliwości
Pojazdy są w stanie „porozumiewać się”, a ZF Aftermarket zapewni ciągłość tej komunikacji z niezależnymi warsztatami.
Przedstawiane rozwiązanie oferowane przez ZF oparte jest na otwartej platformie łączącej w sieć i działającej niezależnie od producentów pojazdów. Klucz OBD zbiera i przekazuje dane i odczytuje aż 74 niezależne sygnały bezpośrednio z interfejsu OBD pojazdu, w tym m.in.: poziom paliwa, reakcje hamowania kierowcy czy też komunikaty o błędach.
Aby upewnić się, że Frankfurt to nie tylko praca, odwiedzający targi mogą wziąć udział w “Mechanic Games”. Ciekawą propozycją dla zwiedzających będą tutaj e.GO-karty.
Targi Automechanika we Frankfurt nad Menem odbędą się w dniach: od 11 do 15 września.