Lumag, polski producent klocków i okładzin hamulcowych, po raz kolejny zaprezentował swoją ofertę na najważniejszych światowych targach techniki motoryzacyjnej we Frankfurcie.
Szczególny nacisk położony został na markę Breck, dedykowaną autom osobowym i lekkim pojazdom dostawczym, w której ofercie wkrótce pojawią się produkty dla samochodów z segmentu premium.
Zobacz także:
Automechanika Frankfurt to jedno z kluczowych wydarzeń dla producentów części do samochodów zarówno tych dedykowanych na rynek OEM, jak i IAM. W tym roku w imprezie udział wzięło ponad 4 600 wystawców z całego świata. Lumag zaprezentował swoją ofertę w grupie tematycznej Parts & Components (części zamienne).
– Elementy układu hamulcowego, takie jak klocki czy okładziny hamulcowe należą do grupy produktów o największym stopniu konkurencyjności wśród części eksploatacyjnych. Dlatego chcieliśmy zaskoczyć naszych obecnych klientów i potencjalnych kontrahentów. We Frankfurcie pokazaliśmy nową linię klocków i tarcz hamulcowych high safety dedykowaną autom klasy premium. Nasi inżynierowie opracowali specjalny materiał cierny o podwyższonych parametrach użytkowych, który idealnie współpracuje z tarczami wysokowęglowymi typu high-carbon – mówi Łukasz Żak, kierownik działu handlowego firmy Lumag, producenta klocków hamulcowych Breck.
Obok nowych produktów, w czasie wizyty na stoisku polskiej spółki można było zapoznać się z działaniem mobilnej aplikacji, która opiera się na aktualnych danych katalogowych Breck. Oprogramowanie umożliwia wyszukanie klocków i tarcz hamulcowych poprzez wybranie rodzaju pojazdu, numeru artykułu z portfolio marki, jak również numeru oryginalnego lub porównawczego. Alternatywnie podany może zostać numer VIN, który zapewni prawidłową identyfikację elementów układu hamulcowego.
Bez wątpienia ciekawą funkcją jest również usługa „lokalizacji”, która umożliwia wytyczenie trasy do najbliższego, lokalnego dystrybutora produktów Breck. Z aplikacji będą mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, pracownicy sklepu z częściami samochodowymi, jak i właściciele warsztatów.
Przykładem ekspansji marki jest pozyskanie Krzysztofa Hołowczyca, jednego z najbardziej znanych w naszym kraju rajdowców, w roli ambasadora produktów przeznaczonych dla aut osobowych.
– Targi we Frankfurcie są dla nas doskonałą okazją do nawiązania relacji biznesowych z partnerami operującymi na różnych europejskich rynkach, a w szczególności w Niemczech, które ze względu na swoją wielkość, znaczenie i długoletnie tradycje lokalnego przemysłu samochodowego są z natury rzeczy nieco bardziej zamknięte na importowane produkty. Niemniej jesteśmy przekonani, że aktualna oferta pozwoli nam na dalsze zwiększanie sprzedaży na terenie Unii Europejskiej, gdzie w tym momencie eksportujemy 55 proc. naszych produktów. Nasza obecna, bardzo stabilna pozycja rynkowa jest efektem długoletniej współpracy z krajowymi i międzynarodowymi dystrybutorami. Od pewnego czasu szczególny nacisk kładziemy przede wszystkim na wypracowanie wspólnej wieloletniej polityki rozwoju naszych marek na danym rynku oraz budowy ich świadomości wśród klientów – dodaje Łukasz Żak.