Na warszawskim stadionie PGE Narodowy jeszcze dziś, w niedziele 15 kwietnia odbywać się będzie kolejna, ósma już edycja targów pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia.
Ekipa Toyota Team Classic wspólnie z salonami Toyota Marki Żerań i Lexus Żerań zapraszają zwiedzających w nostalgiczną podróż od historycznych modeli obu marek do aktualnych, obfitujących w najnowsze rozwiązania.
Zobacz także:
Jednym z najciekawszych klasyków Toyoty, jakie zobaczyć można na warszawskich targach jest Celica RA28 GT2000 z 1978 roku. Napędzane benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 120 KM auto, zwane „Małym Mustangiem”, jest rzadko spotykane w Europie i cenione wśród kolekcjonerów.
Tuż obok Celiki drugiej generacji stanie jej młodsza siostra – 175-konna wersja GT z 1994 roku, reprezentująca szóstą odsłonę tego modelu. Współczesne, może nawet nieco wybiegające w przyszłość spojrzenie na sportowe coupé będzie prezentował natomiast flagowy grand tourer Lexusa, model LC500.
Pod maską auta o futurystycznym wyglądzie pracuje wolnossący silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 467 KM, napędzający tylną oś poprzez aż 10-stopniową skrzynię biegów. Oto świetny przykład, jak na przestrzeni lat zmieniała się japońska wizja budowania coupé.
Lexus LS – spotkanie pokoleń
W czasie Auto Nostalgii zobaczyć można również dwie odsłony flagowej limuzyny, która zdefiniowała charakter marki Lexus – LS400 i LS500. Wersja LS400 jest pierwszym modelem japońskiego producenta. Kiedy w 1989 roku auto wchodziło na rynek, fascynowało komfortem wnętrza i nowoczesnymi rozwiązaniami. Dla przykładu, LS400 był pierwszym samochodem w historii, w którym zamontowano kierownicę regulowaną w szerokim zakresie, wyposażoną w poduszkę powietrzną.
Tuż obok luksusowego youngtimera stoi najnowszy model LS500, prezentujący współczesne spojrzenie na komfortowe limuzyny. Napędzane 3,5-litrowym, 417-konnym silnikiem V6 auto ze stałym napędem 4×4 pokazuje, jak na przestrzeni prawie 30 lat rozwinęły się auta marki Lexus. Na jego pokładzie możemy znaleźć tak zaawansowane rozwiązania jak fotele z układem masażu ciepłem czy system wykrywający pieszych, który sam zmieni tor jazdy samochodu, by uniknąć kolizji. To prawdziwe spotkanie pokoleń.
Ewolucja napędu alternatywnego
Może trudno uwierzyć, ale hybrydowy napęd Toyoty ma już ponad 20 lat. Na stoisku japońskiej marki zobaczyć można auto, od którego wszystko się zaczęło – Toyotę Prius pierwszej generacji, wprowadzoną na rynek w 1997 roku. W towarzystwie pierwszej hybrydy produkowanej na masową skalę staną jej najmłodsze siostry – najnowszy Prius, a także Prius Plug-in.
A nieopodal stoi auto, w którym hybrydowa technologia łączy się ze sportowymi osiągami – Lexus LC500h, wyposażony w napęd Multi Stage Hybrid System. Zwiedzający mają również możliwość zobaczenia niezwykłej Toyoty Mirai.
Ten samochód, napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, nie emituje żadnych zanieczyszczeń. A jedynym, co wydobywa się z jego rury wydechowej jest woda. To doskonała okazja by zobaczyć z bliska, jak na przestrzeni lat ewoluowały napędy alternatywne Toyoty i Lexusa.
Targi pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia dziś od godziny 10:00 do 17-tej.