Volvo Cars zaprezentował S90 Ambience Concept, pierwszą w skali branży próbę synchronizacji wizualnej, dźwiękowej i zapachowej, która ma zdefiniować od nowa luksus podróżowania i przebywania w samochodzie.
Model, który debiutuje na salonie samochodowym Auto China w Pekinie, oparty jest na wieńczącym całą gamę modelu – Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej.
Zobacz także:
Zadaniem nowego pojazdu jest skupienie uwagi na wożonych przez szofera pasażerach tylnych foteli. Mogą oni personalizować atmosferę w kabinie za pomocą intuicyjnie funkcjonującej aplikacji smartfonowej, pozwalającej wybrać jeden z siedmiu tematów wizualnych zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.
– Ambience Concept definiuje luksus na nowo, przenosząc ideę luksusu ponad dobór materiałów i tworząc samochód, który wprost komunikuje się ze zmysłami pasażerów Design wpływa na to, jak ludzie się czują we wnętrzu auta i pozwala im na zmianę swojego nastroju oraz współtworzenie dobrego samopoczucia – powiedział Robin Page, szef ds. designu w Volvo Cars.
System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po ożywczy. Można także wywołać temat Nokturn dla pełnego odpoczynku, zaś temat Wolność przepełnia świeżą, pobudzającą energią.
Zsynchronizowane z tymi wizualnymi tematami doznania audio dobiegają z systemu audio Bowers and Wilkins, w skład którego wchodzą tweetery zintegrowane w zagłówkach, zapewniające wszechogarniające doznania słuchowe. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się niepostrzeżenie z ukrytych dysz w konsoli środkowej.
– Jesteśmy znani na całym świecie z naszej filozofii tworzenia samochodów – dla nas człowiek jest najważniejszy – a także z podejścia do stylistyki oraz jako światowy lider w branży w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Koncept Ambience jeszcze bardziej wzmacnia naszą pozycję i ukazuje iż jeszcze bardziej się skupiamy na otaczaniu człowieka designem jak kokonem, co zaczyna się od bezpieczeństwa, a rozciąga się także na zapewnianie dobrego nastroju – powiedział Robin Page.
S90 Ambience jest prezentowany na targach motoryzacyjnych w Pekinie jako koncept, ale Volvo Cars ma ambicję, by wariant ten był dostępny w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając gamę Excellence – szczególnie na rynku chińskim. W roku 2017 Volvo sprzedało tam po raz pierwszy przeszło 100 000 aut, co w ogromnym stopniu przyczyniło się do osiągnięcia po raz czwarty z rzędu rekordowych rocznych wyników sprzedaży i nieprzerwanego wzrostu. Chiny to dla Volvo największy pojedynczy rynek oraz największy rynek dla modelu S90 sedan.
– Ambience Concept stworzono z myślą o rynku chińskim, a jego charakter stanowi kontrast dla jakże nerwowych i pełnych pośpiechu warunków miejskich. S90 Ambience Concept wzmocni na tym rynku postrzeganie naszej marki jako ważnego producenta o charakterze premium – powiedział Martin Andersson, senior commercial product manager w Dziale Samochodów Specjalnych Volvo Cars, odpowiedzialnym za gamę Excellence.