AUTO CHINA 2018: PREMIERA LUKSUSOWEGO MERCEDESA – MAYBACH

Merc-Mayb-ch1

Podczas targów motoryzacyjnych Auto China w Pekinie Mercedes -Benz prezentuje prototyp Vision Mercedes- Maybach Ultimate Luxury. To crossover łączący komfort i typowe atuty dwóch rodzajów nadwozia: ekskluzywnej, luksusowej limuzyny oraz SUV-a.

W zamyśle nowy pojazd powstał jako samochód elektryczny z czterema kompaktowymi silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi i całkowicie aktywnym napędem na wszystkie koła.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Koncepcja designu łączy DNA SUV-a i limuzyny. Nowe auto reprezentuje najwyższy poziom luksusu, łącząc perfekcję Mercedes- Benz z ekskluzywnością Maybacha.

Merc-Mayb-ch2

Prototyp scala wpływy z dwóch półkul: zachodniej i dalekowschodniej. W jego kabinie wykorzystano na przykład „magiczne drewno”, czyli heban, który jest tradycyjnym chińskim budulcem mebli. W ten sam nurt wpisuje się połączenie SUV-a i sedana typu notchback (ze skróconą tylną pokrywą), które należą do najpopularniejszych typów nadwozia, szczególnie w Chinach.

Prototyp Vision Mercedes- Maybach Ultimate Luxury komfort łączy z podniesioną pozycją za kierownicą, eleganckim wzornictwem i najlepszymi materiałami wykończeniowymi, zwłaszcza z tyłu. Samochód odwołuje się do typowych wartości marki: tradycyjnego rzemiosła, wyjątkowości oraz indywidualizacji.

Wygląd zewnętrzny

Smukłe, ekstrawaganckie płaszczyzny bez zbędnych ozdobników czy ostrych krawędzi tworzą obraz sportowej elegancji. Przedni pas zdobi charakterystyczna, chromowana osłona chłodnicy z cienkimi, pionowymi listwami, przywodzącymi na myśl prążkowany garnitur. Nowy projekt grilla świętował swoją globalną premierę w koncepcyjnym coupé Vision Mercedes- Maybach 6, który posłużył jako inspiracja dla najnowszego wcielenia limuzyny Mercedes -Maybach Klasy S.

Merc-Mayb-ch5

Masywne wloty powietrza w chromowanej oprawie, z wypełnieniem o strukturze plastra miodu, podkreślają dynamiczną stronę prototypu. Ozdobna listwa biegnie od przedniego zderzaka wzdłuż nadkoli i progów aż do tylnego pasa. W odróżnieniu od konwencjonalnej limuzyny samochód oferuje znacznie wyższą, typową dla SUV-a pozycję siedzącą. Zadanie projektantów polegało na przeniesieniu trójbryłowego nadwozia – z wyraźnie zaznaczoną pokrywą silnika, kabiną pasażerską i klapą bagażnika – na architekturę podobną do SUV-a.

W sportowym, a jednocześnie eleganckim profilu dominują pionowy słupek C, długa, subtelnie pochylona maska i zwarta tylna pokrywa. Muskulaturę nadwozia podkreśla długi rozstaw osi i krótki tylny nawis, a całość uzupełniają 24-calowe koła o „turbinowym” wzorze. Niewielkie stopnie boczne otrzymały wykończenie ze szczotkowanego aluminium, białe podświetlenie i logo Maybacha. W płaszczyznach drzwi „zatopiono” elektrycznie wysuwane klamki.

Z tyłu uwagę zwracają trzyczęściowe lampy, nawiązujące do wyglądu przednich reflektorów, a także dzielona tylna szyba oraz charakterystycznie wyprofilowana dolna osłona zderzaka o wyglądzie dyfuzora. I tu nie zabrakło typowego dla Maybacha wypełnienia o strukturze plastra miodu.

Merc-Mayb-ch3

Wnętrze

Wnętrze prototypu cechuje kontrast pomiędzy sportowym charakterem a luksusem i przestronnością. Ekskluzywne, wysokiej próby materiały akcentują jakość wykończenia wnętrza. Zastosowano typowe dla marki odcienie, takie jak różowe złoto, krystaliczna biel czy perłowa szarość. Pojazd powstał przede wszystkim z myślą o podróżowaniu z kierowcą, jego design jest zorientowany na podróżujących z tyłu.

Otoczenie kierowcy zredukowano do niezbędnego minimum. Otwory wentylacyjne, nawiązujące do wyglądu osłony chłodnicy, otaczają wolnostojący, panoramiczny kokpit z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami. Poczucie przestronności dodatkowo potęguje filigranowa dolna część deski rozdzielczej. Aby podkreślić wizualną lekkość, ramy przednich foteli w kolorze różowego złota mają otwartą formę. Biała, najdelikatniejsza skóra nappa łączy się z odcieniem brązu i jasnym, metalicznym wykończeniem deski rozdzielczej. Lśniące powierzchnie z polerowanego aluminium tworzą ekscytujące refleksy.

Czerwony, metalizowany lakier jest nakładany ręcznie w kilku warstwach. Tradycja i nowoczesność znajdują odzwierciedlenie w postaci atrakcyjnych kontrastów. Całe wnętrze otaczają imponujące panele ozdobne z hebanu, odcinającego się od białej skóry. Drewniane powierzchnie zdobią faliste linie, które w imponujący sposób łączą świat cyfrowy z analogowym. Nawiązują do nich misterne przeszycia tapicerki, przywodzące na myśl kształt diamentów. Drobna perforacja ma wykończenie w kolorze różowego złota.

Merc-Mayb-ch4

Podobnie jak w limuzynie Mercedes- Maybach Klasy S, tak i w prototypie wyjątkowo wygodne fotele zachwycają kinematyką swoich ustawień. Oparcie jest regulowane osobno, podczas gdy miejsce na nogi i punkt bazowy siedziska pozostają bez zmian. Poduszkę siedziska można regulować oddzielnie, a jego kąt i wysokość ustawia się wspólnie. Miękkie poduszki zapewniają właściwe podparcie oraz najwyższą wygodę. Po rozłożeniu fotele oferują podpórkę na łydki, której długość i pochylenie można dowolnie regulować.

Szeroka konsola środkowa sięga aż do tyłu. Wyposażono ją w podgrzewaną, hebanową tacę z czajnikiem i filiżankami, umożliwiającą picie herbaty podczas jazdy. Po naciśnięciu przycisku serwis – wykonany ręcznie z najwyższej jakości porcelany – znika w konsoli, pod elektrycznie przesuwaną pokrywą ze lśniącym wykończeniem w kolorze czarnym.

Doświadczenia z podróży na najwyższym poziomie

Prototyp działa z wyprzedzeniem – zamiast raczyć użytkownika długim menu, odtwarza muzykę odpowiadającą aktualnemu nastrojowi, zna kalendarz spotkań i odpowiednio planuje trasy. Podróżującym z tyłu proponuje różne rodzaje herbaty oraz programy relaksacyjne, zależnie od tego, kto akurat usiądzie w fotelu. Kontrola komfortu Energizing łączy funkcje takie jak masaż, rozpylacz zapachów, nastrojowe oświetlenie oraz nagłośnienie. Ten holistyczny system komfortu i rozrywki może być indywidualnie programowany.

Merc-Mayb-ch6

Intuicyjna koncepcja sterowania to połączenie ekranu dotykowego, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz przycisków Touch Control na kierownicy. Obejmuje ona trzy poziomy z rosnącą ilością informacji: ekran główny, ekran podstawowy oraz podmenu. Obsługa głosowa dostosowuje się do głosu użytkownika i jego słownictwa oraz języka. Jej działanie nie ogranicza się do stereotypowych odpowiedzi, ale wykorzystuje interaktywną odmianę słów.

Układ przeniesienia napędu i zawieszenia

W założeniu Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury powstał jako samochód elektryczny. Dzięki czterem kompaktowym silnikom synchronicznym z magnesami trwałymi oferuje w pełni aktywny napęd na cztery koła. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 550 kW (750 KM). Płaski, zabudowany pod podłogą akumulator ma pojemność około 80 kWh, co daje zasięg powyżej 500 kilometrów (w cyklu NEDC; według EPA: ponad 200 mil/322 km). Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Dodatkową wygodę zapewnia funkcja szybkiego ładowania: dzięki ładowaniu prądem stałym w oparciu o standard CCS system pozwala na ładowanie z mocą do 350 kW. W ciągu zaledwie 5 minut można uzyskać wystarczającą ilość energii, aby pokonać zasięg około 100 kilometrów. Akumulator można ładować za pomocą kabla, na publicznych stacjach ładowania lub z konwencjonalnego domowego gniazdka, albo indukcyjnie.

Merc-Mayb-ch7

Wizjonerskie prototypy

Ze swoimi imponującymi wymiarami (długość/ szerokość/ wysokość: 5260 x 2110 x 1764 mm) pokazywany na salonie samochodowym w Pekinie Vision Mercedes- Maybach Ultimate Luxury kontynuuje serię wizjonerskich samochodów pokazowych Mercedes-Benz. Do tej pory obejmowała ona prototypy: Vision EnerG Force (Los Angeles, listopad 2012 r.), AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, 2013 r.), Vision Tokyo (Tokio, 2015 r.), Vision Mercedes- Maybach 6 Coupé (Pebble Beach, 2016 r.) oraz Vision Mercedes- Maybach 6 Cabriolet (Pebble Beach, 2017 r.).

Globalne podejście Mercedes- Benz Design sprawia, że koncepcyjne pojazdy odwołują się do lokalnych trendów w zakresie wzornictwa, kultury i mobilności, a jednocześnie stanowią istotny element koncepcji mobilności. Obecna gama modeli obejmuje wprowadzoną w 2017 r. limuzynę Mercedes- Maybach S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km; średnie emisje CO2: 209 g/km).

Topowym samochodem w ofercie jest Pullman (średnie zużycie paliwa: 14,6 l/100 km; średnie emisje CO2: 330 g/km) z przegrodą kabiny oraz układem foteli vis-à-vis. Z długością 6,5 metra jest on najdłuższym reprezentantem rodziny Klasy S.

Merc-Mayb-ch8